mitä syötte uutenavuotena,huomenna siis?
Kommentit (34)
marinoituja tomaatteja ja paprikaa, chorizo-makkaroita, patatas bravas, tortillaa, manchego-juustoa....
... enkä ymmärtänyt tuota ap:n kommenttia hienostelemisesta. Onko se jotain hienostelemista, että syö uutena vuotena muutakin kuin nakkeja ja perunasalaattia....
joten syömme joko kanakastiketta tai makkara kastiketta...
mies ei varmaan "tajunnut" et on tulossa joku pyhä... onneks pakastimessa on hirvenpaistia, että saa viikonlopuksi jotain parempaa :)
Illalla blinejä ja light Pommacia.
ja kylmäsavulohta, lohenmätiä, sipulia ja kermaviiliä.
ja kokeilla parsakaali-pekonisalaattiakin:
http://blogit.mtv3.fi/voisilmapelia/2009/12/28/vaihtoehto-perunasalaati…
Lisäksi sitten on näitä sipsejä, limuja ja joulunameja yms herkuteltavaa illaksi. On kuitenkin ajateltava tuota 1-vuotiastakin tuon ruuanlaiton suhteen. =)
nakkia, lihapullia ja salaatteja. Uudenvuodenpäivänä jouluruokia, kinkkua ja laatikoita!
Se kinkkuhan on jo yli viikon vanhaa, jääkaapissa jossain foliossa seissyt, en kyllä enää söis. Ja Ja laatikotkin kuvottaa, kun ei ole enää joulu, varsinkin jos nekin on vanhoja...
ja lisäksi joku vihreä-ruokainen-salatti.
Muuten mennään lihapulla ja nakkilinjalla.
on ihan vaan lettuja...ap
Vaan pitää olla tehty tattarijauhoista, sitten ovat blinejä.
Minusta olis ainakin mahtavaa päästä syömään paikkaan, jossa olis tarjolla muutakin kuin nakkeja ja perunasalaattia. En pidä noita "hienosteluruokia" minään hienosteluna,sehän on vain ihanaa että joku jaksaa nähdä vaivaa ja laittaa tarjolle maukkaita herkkuja. Ja minusta on ihana lukea vinkkejä, mitä muuta voisi tehdä kuin näitä perusruokia.
Ja tuo makeitten leipomusten paikka kuulostaa kamalalta. itse en välitä juuri mistään makeasta, olis kauheeta viettää ilta tuollaisessa paikassa! Emännän ois hyvä tietää, ettei kaikki välttämättä oo yhtä perso makealle kuin hän itse.
Perunasalaatin ohjetta joku kaipaili. Itse teen tällaisella reseptillä, tulee tosi hyvää.
- muutama peruna
- itsetehtyä majoneesia (keltuainen, tilkka etikkaa, suolaa, valkopippuria, sinappia, noin pari desiä öljyä)
- sipuli hienonnettuna
- suolakurkku
- purkki kermaviiliä
Tulee tosi hyvää ja helppo tehdä!
on joko tortilloja tai nakkeja ja perunamuusia. Viikonloppuna on sitten vieraita joka päivälle, joiden kanssa vähän hienostellaan.
Se kinkkuhan on jo yli viikon vanhaa, jääkaapissa jossain foliossa seissyt, en kyllä enää söis. Ja Ja laatikotkin kuvottaa, kun ei ole enää joulu, varsinkin jos nekin on vanhoja...
Se on tuore kinkku, paistetaan tänään! Ja laatikot ei kuvota koskaan, ainakaan mun reseptillä tehtynä. :)
lounaaksi lihakeittoa, päivällisellä raclettea lisukkeineen ja yöllä vielä nakkeja ja perunasalaattia.