Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen: miksi et synnyttänyt Haikaranpesässä?

Vierailija
30.12.2009 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt syytä miksi miehen olisi pitänyt olla koko ajan sairaalassa.

Vierailija
2/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi päässyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät huoli "vanhoja" akkoja

Vierailija
4/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta muksu päätti toisin ja rymisteli isona keskosena maailmaan.

Vierailija
5/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 36 ja jotain niin eivät sitten huolineet haikaranpesään. Kyllä harmitti, mutta hyvin sujui tavallisellakin osastolla.

Vierailija
6/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun synnytin.

Vierailija
7/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman harmittaa, mutta eiköhän se tavallinen puoli ole ihan ok myös. Syy miksi jää väliin, on etten muistanut ilmottautua sinne ja toisaalta en välttämättä täytä heidän kriteereitä.

Vierailija
8/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kätilöopistolla, tosin sektiolla, mutta

saimme perhehuoneen ja saimme todella hyvää hoitoa normiosastolla. Vaikka olisi ollut alatiesynnytys niin en olisi mennyt haikaranpesään vaan normiosastolle. Perhehuone oltaisiin varmaan saatu, koska sektio oli lähellä laskettua aikaa ja osastolla tosi hiljaista, kun olin siellä noin 7 viikkkoa sitten.

Tutustuimme Haikaranpesään ennen synnytystä ja ei ollut mielestäni sen kummoisempi.

Vierailija
9/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisekseen ei ollut tarkoituksena jäädä lojumaan sairaalaan, kolmanneksi kaksi riskiraskautta, neljänneksi kuka olisi hoitanut kolmannen lapsen ja koiran kotona, jos myös mies olisi lojunut sairaalassa.

Ensi synnyttäjille se varmaan on ihan ok, itse en todellakaan halunnut sinne. Ei sillä et kukaan mulle sitä tarjosikaan riskiraskauksien takia.

Vierailija
10/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei sekään mitään kovin suurta palvelua ollut, joten miten huonoksi se HP:ssä olisikaan jäänyt.

Ensisynnyttäjänä sitä oli ihan hukassa kaiken kanssa, enkä olisi pärjännyt miehen kanssa täysin kahdestaan.

Toinen tuli sektiolla ja taas ihan tavallinen perhehuone saatiin tuurilla, kun ei ollut ruuhkaa. Hyvä näin.

Vierailija
11/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä ja kotoa, ja jälkikäteen kuulin etten olisi päässytkään, bmi.n takia. Harmitti aluksi, mutta synnytyksen jälkeen pidin mielummin miehen viikon kotona mun ja lapsen kanssa kun olisi käyttänyt hänen viikkonsa mun ja lapsen kanssa sairaalassa.

Vierailija
12/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiraskauksia mulla. Synnytyksen jälkeen mulle riitti ihan hyvin naikkarin perhehuone.

Vierailija
13/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta Kättäri ei. Eli olin kuullut niin paljon huonoa Kättärin lääketieteellisestä osaamisesta (ei siis palvelusta, vaan ihan lääketieteellisistä mokista, tehdyistä virheistä...) etten halunnut sinne. Varmaan loistava jos äiti+ vauva kummatkin takuu terveitä, mutta kun ikinä ei voi tietää...

Vierailija
14/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meni yliaikaiseksi. Synnytys hoidettiin siis Kättärillä "normiosastolla" ja todella todella huonosti. Toinen ja kolmas menivätkin sitten Naikkarin pelkopolin kautta äärimmäisen hienosti. Ei voi kuin kehua. Haikaranpesässä sujuu varmasti hyvin, jos normaalisynnytys eikä halua lääketieteellistä kivunlievitystä ym erityispalvelua. Henkilökuntaa synnyttäjää kohti on tavallisella osastolla enemmän. Ja jos jotain menee pieleen, turvallisinta on olla Naistenklinikalla.

Vierailija
15/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöopiston imago mulle vähemmän ammattitaitoinen kuin naistenklinikka. kaikennäköistä vauvakielteisyyttä, ei tuttia, kavereilla epäonnistuneita kokemuksia lääketieteellisistä toimenpiteistä, inhoista kätilöistä jne. halusin "kovan lääketieteen" paikkaan, jossa hommat osataan ja olo on turvallinen, sekä vauvojen hoidossa ollaan joustavia eikä kivunlievityksissä säästellä.

Vierailija
16/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perhehuone saatiin silti, enkä osannut kaivata haikaranpesään sen jälkeen.. Tosin tavallisella osastolla mies ei hoitanut ruokia omasta keittiöstä kuten haikaranpesässä, mutta muuten homma toimi ihan normisti samalla lailla käsittääkseni. Haikaranpesän kätilökin kävi meillä synnytyskeskustelun alakerran perhehuoneessa... eli itse asiassa aloitin siis synnytyksen haikaranpesäsän ammehuoneessa, mutta päädyn sit leikkaussaliin ja alakerran perhehuoneeseen. Ihan tyytyväinen olin. Tosin Tammisaarta ei voita mikään, sen koin esikoisella!

Vierailija
17/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska henkilökuntaa osastolla vähän ja synnytyksiä/kätilö/vuosi vain murto-osa siitä mitä alakerran synnärin ja naikkarin kätilöillä.

Vierailija
18/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätätilanteissa

Vierailija
19/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on?

Se on linnunpesä isossa puussa Helsingin Kätilöopiston pihalla. Sinne pääsee synnyttymään vain harvat ja valitut.

Vierailija
20/35 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammisaari oli vielä olemassa.

Lämpimät kiitokset sinne :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi