Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella olevasi ystäväni?

Vierailija
29.12.2009 |

Olen 32-vuotias yhden lapsen äiti. Asun Helsingissä. Olen vaatimattomasti palkatussa tutkijan työssä humanistisella alallla, mutta rakastan työtäni. En erityisemmin ole kiinnostunut rahasta ja miehenikin on köyhä. Mies on ollut koti-isänä kohta kaksi vuotta. Asumme vuokralla, meillä ei ole autoa, emmekä voisi vähempää välittää esim. merkkivaatteista tai muista materiaalisista status-symboleista. Olen kiinnostunut itämaisista taistelulajeista, joogasta ja zen-meditaatiosta. Perheemme harrastaa edellä mainittuja lajeja sekä luontoretkeilyä. Luemme myös ahkerasti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka liikunta ja itämaiset jutut ovat minulle tärkeitä, olen kyllä kiinnostunut hyvin monista muistakin asioista. En millään tavalla odota, että kaikki ystäväni olisivat samasta puusta veistettyjä! Minusta on ihana oppia uusia asioita ystäviltäni ja katsella maailmaa toisten silmin. Ei todellakaan ole mikään ongelma jos ystäväni eivät ole esim. liikunnallisia. Ei se minullekaan koko elämä ole! ap

mutten ole noin innostunut itämaisista lajeista. Olen vanhempi sua, 40 v, yhden lapsen äiti, humanistinen pätkätyöläinen, Vantaalta, aso-asunnossa, ei autoa, mies ok töissä (vuositulot noin 44 000). Emme ole materialisteja, ehkä enemminkin sellaisia puna-vihreitä arvoja kannattavia. Harrastan lukemista, uimista, ruuanlaittoa (siis tykkään kokeilla eri juttuja ja muutenkin kuin vain hengen pitimiksi), käden taitoja, valokuvausta, nettiyhteisöjä, järjestötoimintaa, elokuvissa ja teatterissa käyntiä. En ole kovin liikunnallinen ja se ehkä tökkii sinua.

Vierailija
22/25 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen: -32-vuotias helsinkiläinen -humanistiselta valmistunut -matalapalkkaisessa pätkätyössä, mutta nautin työstäni -yksi lapsi (ei haaveissa toista) -auto on, muttei todellakaan kallis ja minä en sitä aja (ei ole ajokorttiakaan) -vuokralla asumme kt-asunnossa (ei haaveissa ok-taloa) -pilates, kirjallisuus, näyttelyt, viinin lipittäminen&keskustelut harrastuslistalla Avomieheni kylläkin on ihan hyvätuloinen... Eli voisin hyvin kuvitella sinut ja minut ystäviksi. Toisaalta ystäväpiiriini kuuluu kaikenlaisia ihmisiä kovapalkkaisista it-ammattilaisista kotiäiteihin ja ja taidealalla työskentelevistä "hörhöistä" mielenterveysongelmien takia sairauseläkkeellä olevaan henkilöön: minusta ystävyydessä on kyse ihan muista asioista kuin ulkoisten puitteiden samankaltaisuudesta, vaikka kieltämättä samankaltainen elämäntilanne edesauttaa esim. tapaamisten järjestelyä. Avarakatseiset ja empaattiset ihmiset kykenevät kuitenkin mielestäni eläytymään ja myötäelämään sekä kiinnostumaan myös omastaan poikkeavasta elämästä ja siihen liittyvistä asioista. Siksi ystävyys ei vaadi samoja elämänpuitteita. Keskusteluhan on sillä tavalla paljon runsaampaa ja monipuolisempaakin! Empaattinen ja sympaattinen ihminen ei myöskään pidä omia ratkaisujaan sinä ainoana oikeana elämäntapana, vaikka toki myönnän, että perustavanlaatuisten arvojen täytyy kohdata. Ei minua rasita ystävyys kulutustottumuksiltaan yltiöpäisemmän - tai askeettisemman - ihmisen kanssa, mutta esimerkiksi selkeäti rasistisen, sovinistisen tms. itse voimakkaasti tuomitsemiani arvoja kannattavan henkilön kanssa en voisi ystävystyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valttamatta ole niin kiinnostunut taistelulajeista, mutta en koskaan valitse ystaviani harrastusten mukaan. Ja kukapa tietaa, vaikka innostuisin naista lajeista kauttasi! Kuulostat kuitenkin suhteellisen avoinmieliselta ja sivistyneelta ihmiselta. Minulle tarkeinta on ystavassa muiden, erilaisten ihmisten hyvaksyminen, vaikka itse olisikin erilainen tai erimielta.

Voisitko itse olla ystavani?

31v.

Maailman kansalainen

Monikulttuurisen perheen aiti

Rakastaa lukemista, kasitoita ja oljyvareilla maalausta

Koulutuksena "kauppis"

Vierailija
24/25 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valttamatta ole niin kiinnostunut taistelulajeista, mutta en koskaan valitse ystaviani harrastusten mukaan. Ja kukapa tietaa, vaikka innostuisin naista lajeista kauttasi! Kuulostat kuitenkin suhteellisen avoinmieliselta ja sivistyneelta ihmiselta. Minulle tarkeinta on ystavassa muiden, erilaisten ihmisten hyvaksyminen, vaikka itse olisikin erilainen tai erimielta. Voisitko itse olla ystavani? 31v. Maailman kansalainen Monikulttuurisen perheen aiti Rakastaa lukemista, kasitoita ja oljyvareilla maalausta Koulutuksena "kauppis"

Vierailija
25/25 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattais olla aika väkinäistä seurustelua, tulisin toimeen mutta en ystävystyisi sun kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi