Vertaistukea,kiitos
Olen takunnut 15V teinin kans lähes koko yön.
Tyttö oli pari viikkoa sitten minulle vieraassa kaupungissa parilla leirillä tutuksi tulleen tytön luona pari yötä. Perhe oli ihana ja kaikki ok. Tyttöni oli kuitenkin tutustunut johonkin poikaan ja nyt on ahkerasti soiteltu. En saa ymmärtämään häntä miksen ole valmis päästämään häntä tämän pojan luokse vieraaseen kaupunkiin jossa ei ole ketään tuttua. Leirituttu ei ole kaupungissa nyt. En ole koskaan poikaa nähnyt, en tiedä nimeä tai muuta. Olen luvannut että poika voi kyllä tulla meille. Aarg, sekavaa alle kolmen tunnin unilla
Kommentit (5)
Pidät pääsi ja et päästä lähtemään. Linatakseni isäni sanoja teinivuosilta "niin kauan kun asut minun kattoni alla, teet niin kun minä käsken".
Itse en päästäis vaikka olisi puhelinnumeroakan. Mistä tiedät ihan oikeasti minkä ikäinen on? Voi olla vaikka mikäkin hullu.
Yksi vaihtoehtohan on se, että sanot tytölle tulevasi mukaan tapaamaan ko poikaa. Tuskin haluaa enää mennä.
et kyllä tasan päästä kenenkään umpituntemattoman pojan kanssa umpituntemattomaan kaupunkiin, itsekkin muistan antaneeni "kaverin" äidin numeron omalle äidilleni ja sehän oli vaan yhen toisen kaverin numero jonka liittymä sen äidin nimissä...kun minun äiti soitti siihen numeroon niin eipä ongelmaan kaverini selitti että olemme kiltisti "kotona" ja kas kummaa emmepä ollutkaan, läpi meni ku vääräraha!Poika voi tulla teille kylään ja sillä tavalla tutustutte poikaystävään ja piste. Tyttäresi ei sitä vielä ehkä ymmärrä mutta jatkossa ymmärtää...keskustelette asiasta asiallisesti tai elä ainakaan sinä ala huutamaan.
ja vie tyttö itse perille. Tapaat samalla pojan vanhemmat ja katsot että on tolkun paikka
niin kyllä tuon ikäinen keksii keinot päästä itsekseen perille, valitettavasti..
Muutaman kerran on tällaisia tapauksia sattunut kohdalle ja aina olen ehdottomasti pitänyt kiinni siitä, että mun pitää tietää mihin on menossa (=osoite) ja kenen kanssa (nimi ja puhelinnumero) muutoin ei lähtölupaa heru.
Kerran esiteini oli lähdössä Lintsille yhden netissä tapaamansa tytön kanssa, joka asui ihan toisessa kaupungissa. Pyysin tuolloin jopa tuon tytön jomman kumman vanhemman numeroa, jotta voisin soittaa heille. Eli se tapaaminen sitten kuivui siihen... mahtoikohan tuo tyttö edes olla oikeasti tyttö ja minkä ikäinen?
Mutta meillä nuoriso on jo tottunut tähän, joten enää ei ole näiden asioiden kanssa ollut ongelmia vaan tarvittavat tiedot kerrotaan aina kysyttäessä.