Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni uskovainen todella elää Jeesuksen oppien mukaan??

Vierailija
29.12.2009 |

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"

"Joka itsensä ylentää, se alennetaan"

"Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi"

Tuntuu siltä, että minä agnostikkona elän paremmin noiden lauseiden mukaan, kuin monet uskovaiset...

Jos Jeesus on olemassa, uskon että hän on fiksu tyyppi, joka mieluummin päästää sinne taivaaseen ei-niin-himouskovaisen, mutta elämässään hyvään pyrkivän, kuin tuomitsevaisen uskovaisen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ihminen ei pysty elämään täysin Jeesuksen oppien mukaan. Eikä oikeastaan ole tarkoituskaan. Tarkoitus on oppia nöyryyttä ja muiden ihmisten hyväksymistä sen kautta, etä tajuaa oman vajavaisuutensa. Se nimittäin on usein kaikkein vaikeinta. Ihan esimerkkinä ap:n kirjoitus: hän on huomannut miten uskovaiset epäonnistuvat olemaan tuomitsematta toisia ja vailla nöyryyden häivääkään toteaa elävänsä itse paremmin noiden lauseiden mukaan!

Minusta yksi Kristuksen opetusten ydin on se, että jokaisella meistä on omat lähtökohtansa, joita toinen ei voi tuntea. Siksi lähimmäisen tuomitseminen on mahdotonta - ei voi tietää miten vaikeista lähtökohdista toinen yrittää parhaansa mukaan olla hyvä ihminen ja epäonnistuu jatkuvasti. Silti hän voi suhteessa omiin vähäisiin "talentteihinsa" onnistua paremmin kuin joku ihmiskunnan hyväntekijä, jolla olisi ainesta vielä enempäänkin, mutta "kätkee kynttilänsä vakan alle" tai käyttää saamiaan lahjoja vääriin tarkoituksiin.

Näin ollen kukaan meistä ei voi myöskään tietää kuka pääsee taivaaseen ja on amollista, että sitä ei tarvitse tietääkään.

Vierailija
2/3 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä ihminen toimii niin kuin sydän sanoo. (jos antaa jotain omastaan toisille esim.)

luin äskettäin hyvän kirjan rukouksesta jonka oli kirjottanut joyce meyer. suosittelen sinulle ap vaikket olekaan ns. uskovainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" "Joka itsensä ylentää, se alennetaan" "Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi" Tuntuu siltä, että minä agnostikkona elän paremmin noiden lauseiden mukaan, kuin monet uskovaiset...

Uskonnot on paradoksaalisia siinä että niistä voi shoppailla itselleen sopivat arvot. On erittäin haastavaa elää täysin oppien mukaan. Tai voi vaihtaa uskoaan kokonaan jos huomaakin että jokin muu on kivempaa. Mikä nyt vaan on lohduttavampaa.

Uskominen ei riitä. Täytyy osata ajatella itse. On oltava rohkea ja myönnettävä oma katoavaisuus ja merkitsemättömyys.

Esimerkki: Lestadiolaiset eivät salli TV:tä mutta netin käyttö on vapaata. Jopa siis leffojen katsominen on monille lestoille ihan ok -tietokoneen kautta. WTF?

Älkää olko karjaa, ajatelkaa itse!