Mikä väline paras vastasyntyneen kantamisessa?
Meille on syntymässä kolmas lapsi pienellä ikäerolla edellisiin, joten luultavasti vauvaa tulee kannettua aika paljon. Ennestään meillä on Manduca-reppu, rengasliina ja neliöliina.
Rengasliinassa olen kantanut ihan pieniä vauvoja lähinnä nukutustarkoituksessa, mutta kokopäiväiseen kantamiseen se ei taida olla kovin hyvä. Neliöliinasta olen tykännyt taaperon kantamisessa, mutta voiko siinä edes kantaa ihan pientä vauvaa? Manduca hankittiin n. puolivuotiaalle lapselle, ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Siinähän on sellainen mukaanrakennettu vauva-tuki, mutta kuinka kätevä se on käytössä?
Mietinkin tässä, että pitäisikö lisätä kantovälinearsenaalia vielä trikooliinalla. Olisikohan se kätevä pienen vauvan kantamiseen? Mikähän trikooliina olisi hyvä?
Kommentit (2)
Ei ole kyllä juuri muusta kokemustakaan, mutta trikooliina oli meillä ahkerassa käytössä ekan kuukauden ajan. Lapsi oli aika itkuinen, ja liinassa rauhottui hyvin nukkumaan. Liina joustaa sopivasti, saa lapsen semmoiseen turvalliseen myttyyn.
Mulla on käytössä 5,5m trikooliina.
Itsellä on kaksi huutiksesta ostettua Hug-a-Bub-liinaa, niissä olen tykännyt kantaa. Varmaan muutkin liinat ihan yhtä hyviä tosin. Manducassa en silti ihan vastasyntynyttä kantaisi, trikooliinan saa paljon sopivammaksi.