Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te. äidit, jotka ette pidä hattua/pipoa ulkoillessa! MIKSI?

Vierailija
28.12.2009 |

Todella järkytyin kun ulkoilemassa ja puistossa näkee äitejä lastensa kanssa joilla ei ole minkäänlaista päähinettä! Pakkasta -15-20 astetta!

Välillä vedetään huppu päähän ja täristään paikallaan. Siis, tosi typerän näköistä. Voisiko joku hatuton kertoa, miksei hattua näillä pakkasilla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen saaminen kuosiin kestää taas liian kauan jos on jonnekin lähdössä :) turhamaista. toki pidän pipoa jos tiedän ettei ole pakollisia menoja sille päivälle =)

Vierailija
2/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Siis ihan normaalin näköinen pää sillä musta on. Kyllä siihen nyt joku pipo sopii.

Ja ihmettelen syvästi miten tämä 3 lapsen äiti voi olla niin pinnallinen että ei voi pipoa laittaa pakkasella lasten kanssa ulkoilessa. Tosi hyvä esimerkki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipoa kuin todella kovilla pakkasilla. Ei mun päätä palele. Tänään esim. oli pipo tai oikeastaan neulebaskeri päässä kun kävin rattaiden kanssa kävelyllä ja oli ihan liikaa...pää aivan hiestä märkä...että ihan sama tulos vaikka oisin kastellu sen pienessä lumisateessa.

Vierailija
4/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkytyin kun ulkoilemassa ja puistossa näkee äitejä lastensa kanssa joilla ei ole minkäänlaista päähinettä! Pakkasta -15-20 astetta! Välillä vedetään huppu päähän ja täristään paikallaan. Siis, tosi typerän näköistä. Voisiko joku hatuton kertoa, miksei hattua näillä pakkasilla?

Koska olen kasvanut aikana jolloin pipoja ei vain pidetty. Lisäksi kuljen aina autolla joten pipoa/hattua ei ole ikinä mukana.

Vierailija
5/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkytyin kun ulkoilemassa ja puistossa näkee äitejä lastensa kanssa joilla ei ole minkäänlaista päähinettä! Pakkasta -15-20 astetta! Välillä vedetään huppu päähän ja täristään paikallaan. Siis, tosi typerän näköistä. Voisiko joku hatuton kertoa, miksei hattua näillä pakkasilla?

Koska olen kasvanut aikana jolloin pipoja ei vain pidetty. Lisäksi kuljen aina autolla joten pipoa/hattua ei ole ikinä mukana.

Tässä olikin nyt kyse ulkoilusta, ei autoilusta.

Vierailija
6/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti. Jos on kylmä, niin laitan hupun.

Vierailija
7/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on kuin pipo, mutta pantaa käytän pitämään korvat ja otsan lämpimänä.

Mulla on myös iso pää, normaali pipot ei mahdu ja jos mahtuu jäätyy korvat ja otsa. Eli ne ainoat paikat mun päässä jotka kaipaa vaatetusta.

Vierailija
8/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakaan itselleni suurin osa pipoista ei sovi siinä ulkonäkö merkityksessä, eli näyttää tyhmältä, rumalta tms. nyt tosin löysin viime keväänä kauniin pipon..

??? Siis ihan normaalin näköinen pää sillä musta on. Kyllä siihen nyt joku pipo sopii.

Ja ihmettelen syvästi miten tämä 3 lapsen äiti voi olla niin pinnallinen että ei voi pipoa laittaa pakkasella lasten kanssa ulkoilessa. Tosi hyvä esimerkki...

Vierailija
9/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotenkin sen mallinen pää, että kaikki pipot nousevat liian ylös. Hiukset on kait liian liukkaat tai jotain.

Käytän silti päähineitä jos joudun olemaan pidempään ulkona, niitä saa vain olla jatkuvasti kiskomassa syvemmälle päähän. Ärsyttävää.

Yks mun kaveri sanoi että hänelle ei sovi mikään pipo.??? Siis ihan normaalin näköinen pää sillä musta on. Kyllä siihen nyt joku pipo sopii.

Vierailija
10/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin sitä samaa kun tänä talvena ekan kerran vedin hatun päähäni.

Parikymppisenä kun minulla oli kaksi pientä lasta ja asuimme kaupungissa, en kehdannut pitää pipoa koska näytin oikeasti aivan urpolta. Muut naiset kun laittoivat hatun päähänsä, olivat silti kauniita. Kai mulla sitten on vaan niin omituisen muotoinen pää.

Nykyään asumme syrjemmällä ja ikää on melkein 40 ja uusi vauva vaunuissa. Eilen vetäisin teinin pipon päähäni kun lähdin vaunuilemaan. Kuitenkin kun pääsin ihmisten ilmoille niin otin sen pois ja tungin taskuun :) Tollo mikä tollo.

Vierailija
11/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litistyy ja sähköstyy. En ole tarpeeksi hehkeä sen jälkeen, pitäisi mennä suihkuun ja vääntää sitä tukkaa pari tuntia kuosiin. Kun en pidä hattua voin olla useamman päivän pesemättä.

Sitä paitsi mitä se sulle kuuluu? Omapahan on pääni enkä mä siihen kuole jos pää on vähän viileenä. 15-vuotias esikoispoikani käyttää kyllä hattua mutta pitkiä kalsareita ei suostu laittamaan. Suon hänelle sen ilon, vaikka itse en selviytyisi hengissä ilman sukkahousuja ja villahousuja. Omatpahan ovat kinttunsa ja munansa...

Vierailija
12/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin kyllä yksi päivä pipo päässä ulos, mutta loppulenkki meni ilman. Tuli varauduttua pakkasiin niin tehokkaasti, että oli pakko riisua pipo ja hanskat, ettei tullut kamala hiki. Silloin taisi olla vain kymmenisen astetta pakkasta ja tyyntä, joten tarkeni hienosti.

Vierailija
13/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Helsingissä, en ole nähnyt yhtään äitiä ilman pipoa tai muuta päähinettä.

Vierailija
14/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain päästä, vaan joka paikasta! Ilmanvaihto täytyy toimia. Sama efekti kesähelteellä pyöräilykypärän kanssa, meinaan pyörtyä jos päässäni on joku saakutan tulppa. NO, kypärää käytän silti, esimerkin vuoksi, mutta talvipakkasilla käytän untuvatakkia jossa on iso tilava huppu.

Vierailija
15/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Helsingissä, en ole nähnyt yhtään äitiä ilman pipoa tai muuta päähinettä.

Mä olen tikkana ollut puistossa koko syksyn ja alkutalven eikä tule mieleen ketään joka ei pitäisi päähinettä. Keski-Helsingin leikkipuistoissa mä pyörin.

Vierailija
16/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä nähnyt ketään äitiä lastensa kanssa ulkoilemaassa ilman pipoa -15-20 asteen pakkasessa. Itseasiassa noin kylmällä ei edes näe oikeastaan lapsi perheitä ulkoilemassa.

Vierailija
17/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kestä minkäänlaista hikoamista enää. Yritän kyllä välillä käyttää pipoa sen hupun rinnalla, mutta sitten taas raavin pääni vereslihalle.

Vierailija
18/18 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sovi päähine minullekaan (ruman näköisiä kaikki tyynni, hiukset litistyy ja sähköistyy jne.) Toisaalta en myöskään ole vaahtoamassa alkusyksystä lasten pukeutumisesta, tai pakottamassa lapsiani pitämään päähinettä kesällä ellei ole paahtava auringonpaiste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi