Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä miten käsittelisin tätä...

Vierailija
28.12.2009 |

Siis lastemme serkku on ainoa lapsi, vajaa 4v. TODELLA temperamenttinen ja saa paljon huomiota kiukuillaan. Lapsi on viety alle vuoden ikäisenä tarhaan ja on todella pitkiä päiviä siellä. Lapsi on todella minä minä minä minä-luonne. Saa isovanhempien huomion aina 100% ja meidän lapset jäävät varjoon.

Meillä on kaksikerroksinen talo eli talossamme on portaat. Nyt jouluna lapsi tönäisi meidän lapsen (alle 2v.) portaissa alas vaan sen takia, koska olisi halunnut kulkea portaissa ensimmäisenä! ja kiukuspäissään tuuppasi. Luojan kiitos ei käynyt pahasti, mutta olisi voinut. Mä en vaan kohta enää kestä sen lapsen temperamenttia ja tuota mutkunmähaluun-asennetta. ja minä menen ensimmäisenä ja minä minä minä.... Ja AINA tuo lapsi kerää kaiken huomion ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla....

En tiedä miten käsittelisin tätä tunnetta, koska tuntuu etten välillä vaan voi sietää sitä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääkö lapsi 'pellossa' ja saa kaiken haluamansa vai onko vielä mahdollista pelastaa tilanne?

Vierailija
2/4 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisprinsessa, joka on koko ajan suuna ja päänä, arvostelee muita ihmisiä ja heidän tekemisiään. Ei minkäänlaisia käytöstapoja, vaan puhuu tyyliin että sulla on taas ruma paita jne. Lapsi on 5v, eli pitäisi jo ymmärtää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan yksinkertaisesti, että meidän perheessä on tällaiset säännöt ja niitä noudattavat kaikki. Voi olla, että ko.lapsen vanhemmat vähän suutahtavat, mutta mä en ikinä antais kenenkään esim. töniä omaa lastani noin!! Täytyyhän sun pitää omies puolta! Tsemppiä! Lopunperin luulen, että kaikki on tyytyväisiä, kun on selvät rajat kaikille.

Vierailija
4/4 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meillä kyllä sanon tuolle lapselle ihan suoraan. ja komennan kuin omaani.. Ja omani ei todellakaan ole samanlaisia. En oikein tiedä, mistä tuo lapsen minäminä-käytös johtuu. Kiukullaan saa kyllä paljon periksi vanhemmiltaan... =( Raivostuttaa vaan kun aina kaikkien energia menee tuon yhden lapsen paapomiseen ja huomioon ja komentamiseen ym. Kaikesta yhteisestä "kivasta" tekemisestä nään vain punaista kun tiedän, kuinka se kuitenkin päättyy....

ap