Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on alkanut nivelreuma?

27.12.2009 |

Mistä hakeuduit tutkimuksiin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi olkapäitä särkeä niin voimakkaasti, että heräsin. Kipu levisi puolen vrk:n aikana käsivarsiin, jotka myös jäykistyivät. Vauvani oli parin kk:n ikäinen, imetin, enkä pystynyt edes häntä nostamaan rinnalle.

Ensiapuun, jossa osui kohdalle meidän omalääkärinä toimiva heppu. Piikitti olkapäät kortisonilla ja kehotti hakeutumaan uudelleen lääkäriin, jos ei helpota/pahenee.

Muutaman päivän päästä menin omalääkärille, heppu jonkin aikaa tutkiskeli ja laittoi kiireellisellä lähetteellä reumalääkärille. Sinne pääsin n. viikon päästä ja lääkäri pähkäili vain kumpaa se olisi, nivel- vai selkärankareumaa. Nivelreumadiagnoosin sitten sain, kortisoni- ja salatsopyriinilääkityksen ja Kelaan lausunto erityiskorvauksesta lääkkeisiin.

Pari vuotta on kulunut, kortisonipillerit jätettiin ekan puolen vuoden jälkeen pois, salatsopyriini jatkuuuuu...

Tietyssä kohtaa kuukautiskiertoa joudun ottamaan 1-2 krt tulehduskipulääkkeen lisäksi.

Kortisonipiikkejä en ole tänä vuonna joutunut ottamaan yhtään, viime vuonna pari kertaa.

Vierailija
2/6 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä aamuna ranne ei enää kestänyt vauvan pepun pesua. Menin lääkäriin, jossa lääkäri taittoi jalkaa ihan kevyesti ja huusin tuskasta.

Lääkäri tutki jokaisen nivelen sormesta ja oli sitä mieltä, että kaikki oireet viittaavat reumaan ja sukurasitekin on. Testit tehtiin.

Lähdin lääkäristä mielessäni varma diagnoosi. Seuraavana aamuna ja siitä lähtien olin täysin kivuton. Testin mukaan ei ollut reumaa. Mikään paikka ei ole tuon jälkeen ollut kipeä.

Itse veikkaan, että imetyksellä oli joku syy-yhteys. Niin tai näin, terve olen ja niin näytti sitten testikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reumatekijäkin löytyi verestä.

Vierailija
4/6 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, kun tässä on läheisellä ollut sormet jäykät ja kipeät nyt kuukauden verran. Aamuisin on välillä ollut vaikeuksia jopa kahvikupin nostamisessa. Toinen olkapää on kans kipeänä ollut.

Vierailija
5/6 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä nivelreumalle on se, että oireet ovat aamulla pahimmillaan ja lievenevät iltaa kohden.

Vierailija
6/6 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi päkiöiden aristuksella ja sormien jäykkyydellä Tyypillistä nivelreumalle on se, että oireet ovat aamulla pahimmillaan ja lievenevät iltaa kohden.