Miesystävä osti M kokoisen Marimekon tunikan,
tiesin jo heti ettei se sovi päälle, olen kokoa L tai Xl vähintään lantiosta, en iljennyt pyytää kuittia. Vaihtavatko ilman vai joudunko ostamaan uuden itse?
Kommentit (40)
Ukko pihalle! Jos vasta seurustellaan ja jo ostellaan Marimekon (liian pieniä) vaatteita (tai ylipäätään vaatteita!!), on miehessä jotain tosi outoa. En katselisi päivääkään.
selitä asia siellä ja luultavasti vaihtavat. itse ainakin joitakin kertoja saanut vaihdettua ilmankin kuittia lahjoja, saa tosin varautua selittämään, miksi kuittia ei ole.
pyytää kuittia. Sanot vain, ettei ollut sopiva. Käyt vaihtamassa. En ymmärrä, mikä on ongelma.
Muuten joudut joka helvetin joulun ja syntymäpäivän jälkeen käydä vaihtamassa ne vaatteet.
mihinkään suuntaan. Miehet ei osaa arvioida naisen kokoa oikein, sen enempää kuin useimmat naiset, jotka ei ole ikinä ostaneet miesten vaatteita, osaa arvioida miesten kokoa oikein.
en minä ainakaan menisi sanomaan, että sori, ostit ihan väärää kokoa...
mihinkään suuntaan. Miehet ei osaa arvioida naisen kokoa oikein, sen enempää kuin useimmat naiset, jotka ei ole ikinä ostaneet miesten vaatteita, osaa arvioida miesten kokoa oikein.
Mä sain paljon lahjaksi vaatteita jouluna ja kaikki olivat sopivia. Ja jos oikein varman päälle olis ap mies ottanut, niin olis käynyt katsomassa ap:een vaatekaapilla mitä kokoja ap käyttää.
Mä taas en ole osannut ostaa miehelleni montakaan istuvaa vaatetta. Vaikka vaate olisi samankokoinen kuin joku toinen, se voi helposti olla hihoista liian lyhyt ja kiristää hartioista. Mies ei edes yritä ostaa mulle vaatteita, koska muuten sopiva paita todennäköisesti kiristää rintojen kohdalta, eikä koot ole keskenään vertailukelpoisia. Esimerkiksi marimekon paita kokoa M vastaa erästä Nanson paitaa kokoa XXL.
vaihtavat ilman kuittia käyttämättömän heiltä ostetun vaatteen kun menee vaan myymälään. Marimekon vaatteitahan ei myydä kuin pääasiallisesti heidän omissa myymälöissään.
Ainakin teitääkseni tämän periaatteen mukaan toimii Helsingin Espan myymälä.
Marimekolla on reilut koot, sovita tunikaa ennen kuin palautat.
Mä taas en ole osannut ostaa miehelleni montakaan istuvaa vaatetta. Vaikka vaate olisi samankokoinen kuin joku toinen, se voi helposti olla hihoista liian lyhyt ja kiristää hartioista. Mies ei edes yritä ostaa mulle vaatteita, koska muuten sopiva paita todennäköisesti kiristää rintojen kohdalta, eikä koot ole keskenään vertailukelpoisia. Esimerkiksi marimekon paita kokoa M vastaa erästä Nanson paitaa kokoa XXL.
toinen on kokoa s ja toinen kokoa L, joten mistä ihmeestä noista voisi tietää.
ennen kuin ostaa sen - vai? Mä olen sen verran shoppaillut kavereiden kanssa, että tiedän todella monella naisella olevan saman ongelman; vaatteesta ei näe ilman sovitusta,istuuko se vai eikö istu. Varsinkin housuja on vaikea ostaa sovittamatta, koska jokaisen vartalon malli on niin erilainen.
jos minun vaatekaappiini katsoo, sieltä löytyy kaikkea mahdollista kokoa xs-xxl, vaatemerkistä riippuen. Usein monista ulkomaalaisista vaatteista joudun valitsemaan kaikkein suurimman koon, mutta sitten taas jostain suomalaisista tavaratalovaatteista menee s-kokokin.
MIes voi tietää mitä koko käytätte jos ne viittisivät kysyä. Sitten vastaatte että yleensä ässää mutta joskus ämmää.
Ei voi olla noin avuttomia ihmisiä olemassa, ihme asioista saatte ongelman. Mun mies on ostanut vaikka kuinka paljon mulle vaatteita, joskus on toki tullut erehdyksiä ja ei olekaan istunut ihan toivotusti, mutta sitten ollaan käyty se vaihtamassa.
MIes voi tietää mitä koko käytätte jos ne viittisivät kysyä. Sitten vastaatte että yleensä ässää mutta joskus ämmää.
Ei voi olla noin avuttomia ihmisiä olemassa, ihme asioista saatte ongelman. Mun mies on ostanut vaikka kuinka paljon mulle vaatteita, joskus on toki tullut erehdyksiä ja ei olekaan istunut ihan toivotusti, mutta sitten ollaan käyty se vaihtamassa.
pystyis yhtään sanomaan mikä on kokoni kun minulla on tasapuolisesti vaatetta koossa xs-xl. yhtään en itsekään tiedä mikä on kokoni. samankin merkin vaatteissa vaihtelee molempiin äärilaitoihin koot.
Miksi toisen vaatekokoa pitäisi kysyä toiselta suoraan, kun sen voisi selvittää itsekin pienellä oma-aloitteisuudella vaikka sillä aikaa, kun toinen käy huussissa?