Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja sen lasten kanssa tänään tapahtunutta...

Vierailija
26.12.2009 |

Onpas ihanan rauhallista täällä huushollissa! Mies kolmen lapsensa kanssa on käymässä sukulaistensa luona ja minä tulin juuri omieni luota. Aamulla siskoni soitti puolen päivän aikaan, että kiinnostaisiko tapaninpäivän rekiajelu. Meillä oli ollut jo aikeisemmin puhetta miehen kanssa, että lapsia olisi mukava käyttää moisella ajelulla, kun eivät ole ikinä olleet. Sanoin jo silloin miehelle, että se on sitten kylmää kyytiä ja voipi olla lapsista jopa tylsääkin, istua vaan paikoillaan. Korostin todella sitä, että reessä on KYLMÄ! Kahden aikaan olisi siskon luona pitänyt olla ja mies alkoi kattelemaan lapsille vaatteita. Siitäkös se sota syntyi! 11- ja 12-vuotiaat tytät alkoivat ITKEMÄÄN, HUUTAMAAN ja HAUKKUMAAN (ja soittivat äitilleen) kun olisi pitänyt pukeutua lämpimästi! Tunnin sitä kesti ihan yhtämittaista huutoa ja raivoamista. Mies sanoi jo aika alkuvaiheessa, että ne jotka eivät pukeudu lämpimästi eivät pääse mukaan mutta silti jatkoi vääntöä lasten kanssa. Minä sitten ilmoitin, että MINÄ en ota mukaan riitelijöitä, että menen yksin ja katson otanko lapset mukaan joku toinen kerta. Mulle tapaninpäivän rekiajelu on perinne ja paikkana olisi ollut kotitilani, joten en todellakaan aio antaa riitelevien ihmisten (en miehen enkä hänen lastensa) pilata sitä. Mies suuttui mulle kun pidin sanani enkä ottanut heitä mukaan, tuotin kuulemma kauhean pettymyksen tytöille juuri kun hän oli pääsemässä kompromissiin niiten kanssa. Kuulemma mielestäni lasten pitäisi toimia nappia painamalla jne jne. No se ei tietenkään ole tarkoitukseni vaan kestän kyllä lapsilta ja nuorilta vastaanväittämistä ja olen (joskus) jopa joustavakin, mutta rajansa kaikella. Jos tilanne menee niin pitkälle että sanon, että nyt ei onnistu, niin se myös pitää. Mies on taas sitä mieltä, että silti voisi vielä lähteä. Hiii, julma äitipuoli iski taas!

Nyt vaan harmittaa kun en sittenkään ottanut niitä tyttöjä mukaan ja jäädyttänyt niitä. Keli nimittäin oli tuon tuiskun takia ihan älyttömän kylmä. Olisi pitänyt muistaa, että sen oman kantapään kautta oppii parhaiten! Siinäpähän olisivat tarenneet tuulipuvun takissaan ja pitäneet puhtaana tallilla kouluvaatteensa. Periaatteessa en vaan halua enää "mitään" kivaa tunnin turhan riitelyn jälkeen.

Oih, ruoskikaa mua, olen ollut ilkeä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri oikein.

Vierailija
2/7 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnin taisto on ihan riittävä! =)

No, toisaalta kun ajattelee niin sun vikahan se olis ollut lopulta kun neitokaisen olisivat jäätyneet pystyyn reessä. Taas olisit ollut pahis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen kyllä sitä mieltä, että 11 ja 12 v ovat lapsia ja heille sanotaan mitä tehdään. Voi antaa pari vaihtoehtoa ja saavat valita itse. Mutta en olisi minäkään ottanut omia enkä muita kiljuvia penskoja mukaan. Jos taas olisimme aikuisten kesken päättäneet, että lapset saavat ko kokemuksen, pitäisin huolta että pukevat riittävästi päälleen ilman mitään neuvonpitoa ja sitten mennään kiljuivat tai huusivat. kuulostaa siltä, että lapset pyrkivät vallankahvaan. Pitäkää varanne.

Vierailija
4/7 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan tytöille että "oli kyllä hyvä juttu että eivät lähteneet mukaan, koska siellä oli todellakin ihan älyttömän kylmä." ja että sanoisit vieväsi heidät sinne sitten kun ilmat vähän lauhtuu...?

Vierailija
5/7 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en katselis moista käytöstä tuon ikäsiltä. 3v:n voisin ottaa mukaan pienen shown jälkeenkin, mut tuon ikäisille sanon max. 2 kertaa, ja jos ei tehoa, niin jääköön kotiin.

Vierailija
6/7 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ensi vuonna osaavat pukea päälle ja olla ihmisiksi.

Tuon ikäisillä olis tuollalailla tappelulla alkanut reissu vaan ollut yhtä kiukuttelua koko matka.

Vierailija
7/7 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän myös hyvin että ei enää huvita kenenkään kanssa joka on kiukutellut sulle ensin tunnin tehdä sen kanssa enää mitään kivaa. Kun ei se ennää tunnu oikeen enää kivalta.

Oppivat tytöt nyt ainaskin että olet johdon mukainen. Että sun nenälle ei hypitä ja sun sana pitää, niin hyvässä kun pahassa.

Eli jos tytöt ovat niin dajuja eivätkä tajua pukea kunnolla päälle, eivätkä saa itseään tiettyyn aikarajaan mennessä kuntoon, niin sitten eivät yksinkertaisesti pääse rekiajeluun.

Ehdot olivat selkeät ja tuon ikäiset ymmärtävät ne jo ihan hyvin ja ymmärtävät myös syy-seuraus asiat.

Tässä mielestäni ei ollut edes kyse mistään äitipuoli jutusta, ihan äitinäkin olisin toiminut samalla tavalla. Mutta koska nyt satut olemaan äitipuoli näille tytöille asia tietenkin voidaan tulkita niin, mutta mielestäni ihan syyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi