Onko kukaan muu ostanut appivanhemmilleen asuntoa?
Asuin 9v anopin appivanhempien kanssa samassa talossa. Sitten kyllästyin ja ajattelin, että oma rauha pitää saada. Miehellä ei ollut varaa hankkia heille asuntoa, joten minä ostin heille oman asunnon. Olenkohan ainoa? Appivanhemmille ei ole kerrottu että asunto on minun, asian tietävät vain minä ja puolisoni.
Kommentit (14)
tiedän yhden joka osti vanhalle tädilleen asunnon.
Anteeksi että utelen, mutta kenen asunnossa he kuvittelevat asuvansa?
Erikoiselta kuulostaa, miksi appivanhemmilla piti olla oma asunto? Mikseivät asuneet vuokralla?
Mun appiukko osti pari vuotta sitten anopilleen asunnon. Sitä ennen anoppi asui appiukon omistamalla maatilalla, mutta kun meni vähän huonompaan kuntoon, niin osti maatilan rinnalle vielä ison kerrostalokaksion paikkakunnan keskustasta.
Ihan Suomessa asumme, mieheni maatilalla. Ei muuten tullut jostain syystä mieleenkään, että heille olisi vuokrannut asunnon. Vuokra-asunnosta voi omistaja potkia milloin tahansa pois, en viittiny appivanhempia sellaiseen laittaa. Eikä meillä päin oikein ole vuokra-asuntomarkkinoitakaan. Appivanhemmat varmaan ajattelee asuvansa mun miehen ostamassa asunnossa. Ei olla viititty kertoa, jos sitten rupeavat häpeilemään tai jotain, että miniän piti asuntokin heille ostaa kun oma poika ei saanut aikaiseksi... Joskus vaan mietityttää, että onhan tää aika erikoinen ratkaisu. Mutta tämä nyt sopii meille: saan kotona oman rauhan (muuten en olis kestänyt) ja appivanhemmat sai mukavan rivitalokämpän kaupungista. Mies hoitaa kyllä yhtiövastikkeet niin ei ole kuluja minulle.
Aikaa on jo 15- vuotta ja asunto maksettu. Muut sisarukset eivät tiedä että mummun ja papan osake on oikeesti meidän, mahtaa naamat aikanaan venähtää kun perintöä odottelevat. Mummun ja papan eläkkeet tosi pienet ja me saimme asunnon edullisesti ostettua viime laman aikaan, aateltiin että turha niiden vuokria maksella ja onhan osake meille tavallaan sijoitus tulevaisuuteen.
Erikoiselta kuulostaa, miksi appivanhemmilla piti olla oma asunto? Mikseivät asuneet vuokralla?
Jotkut vaativat laatua, jotkut taas haluavat sukulaistensakin asuvan laadukkaasti.
Jossain kälyisessä vuokraslummissa mustalaisten, työttömien ja somalien kanssako pitäisi majailla? Ei kiitos.
Jotkut vaativat laatua, jotkut taas haluavat sukulaistensakin asuvan laadukkaasti. Jossain kälyisessä vuokraslummissa mustalaisten, työttömien ja somalien kanssako pitäisi majailla? Ei kiitos.
Miksi pitäisi edes muuttaa anoppilaan, miksei se nuoripari hommaa omaa asuntoa? Mitä rehvastelemista tuossa muuten on??????????
ja ap:n mies on sen vanhemmiltaan ostanut, niin ei siitä tule mitään, että karjanpitäjä asuu jossain 25 kilometrin päässä. Sitä paitsi, mieshän on siinä ostanut perheelleen kodin. Appivanhemmille on ehkä jätetty oikeus asua kotitilallaan..
Hienosti tehty, ap. :-)
ap.n pitää brassailla täällä, että on maksanut appivanhempien asunnon ja he luulevat, että poika on sen maksanut. Vaikka on itse asunut anoppilassa vuosia.
ja osti heille asunnon, joka tosin on APn kun he heittävät lusikan nurkkaan, mitäs ihmeellistä siinä on? Se on ihmeellistä että leikkivät, että se on pojan ostama, ihan jyväjemmari touhua..
Muutimme mieheni sukutilalle, kun siellä tehtiin sukupolvenvaihdos ja hän rupesi viljelemään siellä maata. Appivanhemmat jäivät eläkkeelle. Heistä oli tosi paljon apua, auttoivat tarvittaessa lastenhoidossa, puutarhatöissä ym kun lapset olivat pieniä. Mutta pidemmän päälle sitä alkaa kaivata omaakin rauhaa ja sen takia päädyimme tällaiseen ratkaisuun. Appivanhemmilleni olen kiitollinen kun olen vuosia ilmatteeksi heidän sukutalossaan asunut.
Appivanhemmille emme ole kertoneet, kuka asunnon on ostanut. Eikä sillä heidän kannaltaan ole mitään väliä. Emme siis ole valehdelleet asiassa. Jos he sitä kysyisivät, niin toki kertoisimme, emme halua valehdellakaan. Mutta eivätpä ole tuota kysyneetkään :-).
Eikä todellakaan ole tarkoitukseni rehvastella eikä brassailla. En ole asiasta koskaan aikaisemmin kenellekään kertonut. Mutta tänne palsatlle on kiva joskus kirjoitella sellaisia asioita, joista ei muuten viitti puhua.
Ap
Tunnen lähipiirissä useita perheitä, joilla vastaavia tilanteita kuin teillä. Kaupunkilaisten on vaikea tajuta miten maaseudulla elävän maatilan elämä toimii. Monelle pitäisi selittää esimerkiksi syytinki-käsite... Jos vanhalle pariskunnalle jää sukupolvenvaihdoksessa oikeus asua tilalla, nuoren parin pitää joko hankkia heille asunto muualta tai sitten kestää vanhaa paria nurkissaan loppuun asti.
Nykyään harva anoppi enää haluaakaan jäädä nuorenparin kanssa saman katon alle asustelemaan (useammin se on appiukko, joka ei kestä lähteä kotitilalta nuorten tieltä). Pitemmän päälle joku järjestely on tehtävä ja tuo ap_n systeemi vaikuttaa oikein toimivalta.
Tsemppiä vaan teille!
Isäni aikoinaan osti.