TaaperoENSKOJEN viikko 22
Kommentit (15)
mulla kun menis ihan täydestä kolme viikkoa sama pino :D
Ei mulla mitään asiaa ollut, kunhan on tylsää kun mies pelaa GTA4:sta ja typy nukkuu. Eikä tänään oikein kukaan oo palstaillut missään...
Me saatiin tänään uudet sohvat, vihdoinkin. Pitäisi vain päästä tuosta vanhasta jotenkin eroon, nyt on kolme sohvaa olkkarissa.
Mutta nyt menen tästä höpöttämästä turhia. :)
-Osse ja typy
Heh, en mä ainakaan tajunnu et pitäis olla uusi pino. :) Nykyään ne tuntuu niin lyhyiltä kun on useampi viesti sivullaan eikä siten (yleensä) tule mitään 6-sivuisia pinoja.
Mut kopsaan eilisen viestini tänne:
"Pikaisesti meidän neuvolakuulumiset:
Kaikki oli ok, leikki kiltisti. Lääkärissä teki vähän palapeliä, antoi sitten pyynnöstä palan äidille, isälle ja lääkärille. Pinsettiotteen kokeili helmellä mikä oli langassa, ja Eve tietysti tarttui langasta ensin. ;) Kirjasta näytti kalan, melkein vahingossa kyllä. Kysyi vaan kasaako kotona jotain, ja sanoin et dubloista osaa tehdä tornin. Lääkäri oli joku venäläinen "huono suomi" ja oli vähän ymmärrys ongelmia välillä. Samaa sanoi kaveri, jonka poika on 2pv Eveä vanhempi, heillä oli meitä ennen aika.
Mitat on aika hienot: 86cm ja 12070g. :D Mä oon ollu saman mittainen 2v neuvolassa ja isänsä 1,5v 83cm. Pituutta on kuitenkin suhteessa enemmän kuin painoa. Pakko ollakin hyvin painoa kun neiti syö ihan kauheasti!"
Mä istun kurssilla odottamassa että aloitettaisiin tunti. Tylsää..
Eve jäi taas niin kiltisi hoitoon että. :)
Mut nyt pitää lopettaa!
Bejpi ja Eveliina (hoidossa) tasan 1v 5kk. :)
Joskos sitä jotain sais aikaiseksi raapustaa... Oon menossa tänään "vasta" puol yhteentoista töihin, niin on nyt aamusta aikaa kirjoitella, jos Eetu antaa mun tässä olla!!!
"Kiva" huomata, että täällä on muitakin väsyneitä äitejä, kuin vain minä... Mä voisin nukkua ihan koko ajan. Ja mua ottaa tällä hetkellä niin paljon päähän töissäkin, etten tiedä miten jaksan siellä olla. Mitään mä en osaa tehä ja kaiken mitä teen teen jollain tavalla väärin... Blääh! Päivä päivältä vaan vahvistuu, että mun pitää päästä tekemään jotain muuta sitten aikanaan kun palaan töihin... En vaan tiedä mitä...
Amyn Emmi oli saanut raivokohtauksen. Kuulosti hurjalle, mutta niin tutulle... Meillä tuollaisia tulee ehkä joka toinen ilta... Emmi oli päässy retkellekin hoitoporukan kanssa, ihanaa...
Coltsfoot, ei meilläkään Eetu sairastellu kuin ne korvatulehdukset viime keväänä, mutta kun hoitoon meni niin siitä se ilokin sitten alkoi...
Iida-linnealle voimia!!!
Hienoa että Niamey ja Aino on saaneet Lempäälästä uusia ystäviä! Ja onnittelut ultrakuulumisista!
Lycka, kyllä kunnan/kaupungin on myönnettävä hoitopaikka!!! Joten älä huoli! Tai helppohan se on sanoo, itekin viime vuonna täällä keuhkosin, kun ei millään meinattu saada tietoa Eetun hoitopaikasta...
Opelle peukkuja työnhakuun!!! Ja ei muutakuin soittelet sinne pph-johtajalle ja kyselet numeroita yms. On sieltä "tyhmempääkin" varmasti kyselty! (nimim. ite soittelee ja kyselee...)
Ihanalta kuulosti teidän kakkajutut! Ei täälläkään tehä kuin satunnaisesti (hyvin harvoin!) kakka pottaan! Aina siis vaippaan!
Hienosti oli Eve kasvanut!
Osselle onnittelut uusista sohvista!
Sitten mun on pakko tännekin vähän avautua... Miamikille juuri tästä sanoin. Olenko teidän mielestä kauhea nipo, kun Eetu eilen miehen hakiessa sano "kakka" ja näytti housuihin, mies oli sitten kysyny, että onko sulla kakka housussa, ja hoitaja oli vaan tokaissu, ettei Eetu hälle oo mitään sanonut! Ja hoitaja haistoi ja sanoi ettei siellä mitään kakkaa ole! No, mies sitten nosti autoon Eetua ja haistoi että kakkahan siellä on! No, tulivat kotiin ja hyvä kun oli vaippa riittänyt!!! Eikö siis oikeesti ne hoitajat haista siellä selvää paskan hajua!!! Ja toinen mikä mua ärsyttää, niin Eetun naamasta näkee JOKA PÄIVÄ mitä niillä on ollu aamupalaksi, lounaaksi ja välipalaksi!!! Ja noista asioista oon sanonu monen monta kertaa, mutten enää ees jaksa sanoo, kun tuntuu ettei siitä oo mitään hyötyä!!! ÄRGH ja MURR!!!
Missäs muuten Napnap on???? ja Jenni????
Nyt mä lähen täältä valittamasta! Ja ihanan aurinkoisia päiviä kaikille!!!
napero ja Eetu 2v3kk ja pikkutonttu 14+1
Jospa sitä koittais jotain raapustaa kun on hiljaista töissä. Täällä on siis todellakin kuollutta, edelleen, ja mietinkin tässä että pitäisikö pyytää vielä kesälle vielä yksi palkaton lomaviikko. Kolme viikkoa mulla on lomaa, mutta enemmänkin voisin pitää, etenkin jos nyt päästään muuttamaan uuteen kotiin kesällä. Tänään mennään katsomaan asuntoja ja nykyinen menee myyntiin tällä viikolla.
Olin pari viikkoa saikulla ja Ainokin sai sitten olla paljon kotona. Vein muutamana päivänä Ainon hoitoon, koska olin niin huonovointinen, etten jaksanut uloskaan lähteä. Parina aamuna Aino on vähän kiukutellut hoitoon jäämisestä, mutta tänään lähti jo leikkimään ennen kuin ehdin heippa sanoa. Eipä tässä olekaan kuin pari viikkoa jäljellä ennen lomaa, ja Aino saa lomailla pari kuukautta - saisipa itsekin olla niin pitkällä lomalla.
Napero, muakin on monesti ärsyttänyt kun haen Ainon tarhasta kun naama on niin likainen ja räkä valuu nokasta. Enpä ole saanut aikaiseksi sanoa... No, onneksi kysymys on kuitenkin pienistä asioita, tosin tuo kakka housussa oleminen ei kyllä ole ollenkaan kiva juttu.
Potta-asioista kun oli ollut puhetta - meillähän on tällainen potta-angstinen lapsi. Aino käy potalla vain tarhassa, mutta kotona ei suostu ollenkaan. Ollaan toistaiseksi annettu asian vaan olla, mutta kyllä pikku hiljaa saisi Ainokin alkaa pottailla. Aino kyllä ilmoittaa kun pissa tai kakka tulee, mutta juuri sillä hetkellä kun tulee, eli siinä ei enää ehdi potalle asti.
Täällä kärsitään väsymyksestä myös. En ole juurikaan jaksanut kotihommia tehdä viime aikoina, ärsyttää kun mieskin nalkuttaa sotkuisesta kodista, no senkus alkaa tehdä niitä kotihommia. Hän ei juurikaan ruokaakaan laita, ja mua se touhu ei nyt innosta kun kaikki ruoanhaju öklöttää. Onneksi tosin pahoinvointi alkaa nyt helpottaa, kun vaan muistaa syödä.
Vielä pitää purnata yhdestä asiasta. Ystäväni, joka sai tammikuun alussa tytön, muisti oikein mainostaa, että koska hänellä on monta äitiyslomalla olevaa ystävää, hänen ei ole tarvinnut etsiä seuraa netistä (vähättelevään sävyyn tietenkin). Onhan se tietenkin mukavaa, mutta minusta on kuitenkin parempi tutustua toisiin äiteihin vaikka netissä kuin jumiutua yksin neljän seinän sisään. Itse olen ainakin kokenut enskat pelastukseksi, muuten olisi ollut hyvin yksinäistä. Ja uskon, että tämä meidän enskapoppoo varmaan tulee seuraamaan toistensa vaiheita hyvin, hyvin pitkään. Ystävälläni on kyllä aina ollut varsin vähättelevä tyyli puhua toisille, mutta silti hän onnistuu aina loukkaamaan...
Karssuli, Aino 1v7kk ja Onni 9+6
P.S. Se piti vielä sanomani, että tosi kiva kuulla että Open Ainon vointi on alkanut parantua lääkkeen johdosta! Hienoa, jos on vihdoin löydetty oikea diagnoosi ja Aino pääsee kuntoutumaan!
Vähän omanapaista hehkutusta: oltiin Ainon kanssa aamupäivä kaupungilla haahuilemassa, ja mentiin Heselle syömään. Mä kävin ennen syömistä ite vessassa, mutta Ainolla on jotain traumoja yleisiä vessoja kohtaan, niin neidin oli pakko olla sylissä kun äiti kävi pissalla :DD No, ei tää ollu se ilon aihe, vaan kun syömisen jälkeen mentiin sinne vessaan vaihtaan vaippaa, Aino itse katseli siellä olevaa pottaa "sillä silmällä" ja jo pöydästä lähtiessä oli kakkaa hokenut. (siis kun potalla "kuuluu" käydä aina kun noustaan pöydästä) Kun tuo potta vielä oli aika siistissä kunnossa, niin päätin sitten koittaa josko neiti haluaisi potalle, ja niihän se halusi, vaikka aika "arveluttava" paikka tuo vessa olikin. Kädestä piti pitää kiinni, mutta pissa tuli kuin tulikin pottaan!! Ihan selvästi Aino ei halunnut pissata vaippaan, vaikka eipä se ennen ole tuntunut mikään ongelma olevan :DD Oisko sitten ollut syynä se, että näki sen potan siellä jo silloin ennen ruokailua.
Vai on tonska-enskojen parissa joku poikitus-väsytys-aalto liikkeellä :) Taitaa vaan kuulua "taudin" kuvaan ;) Vaikka kyllä se uni täälläkin maistuis, kun iltaisin ei millään malta ite mennä ajoissa nukkumaan ja aamut kuitenkin alkaa viimeistään seiskalta, ja aina sitä vähintään muutaman kerran yössä saa nousta metsästämään tuttia ja peittelemään ja silittelemään jne... Viime yönäkin kolmen ja neljän välissä olin pystyssä varmaan ainakin 4 kertaa...
Mun piti kaupungilta katella itelle jotain vaatteita, mutta kuinka ollakaan, mukaan tarttui taas vain Ainolle kaikenlaista, eikä se kyllä edes olis mitään tarvinnut :DD No, toivottavasti on lämmintä kesällä, niin pärjään vähemmilläkin vaatteilla tai jopa ilman :p :D :D
Ei pitäisi mennä ääneen toteamaan, että onpas kiva kun tyttönen on ollut terveenä pitkään. Murr... Eilen neiti nimittäin aivasteli pitkin päivää ja illalla oli nukkumaan mennessä todella itkuinen ja tukkoinen. Yöllä ramppasin ainakin 5 kertaa neidin luona, kun tietysti hankala hengittää nenä tukossa. Mä en ymmärrä mistä tämä tauti on tullut, koska ihan varmasti olen pukenut hyvin tytölle ulos vaatteita eikä olla juurikaan käyty suurissa lapsiryhmissä viime aikoina. Eihän pieni nuha mitään haittaa, mutta kun meillä on 99 %:sti edessä jälleen spiralla hengitysteiden avaaminen lääkäriasemalla. Tyttösellä kun nuhat painuu aika äkkiä syvälle hengitysteihin ja tietysti korviin... Kuumetta ei onneksi ainakaa vielä ole. Sunnuntaina olisi tarkoitus mennä ystäväperheen luo kyläilemään piiiiitkästä aikaa ja pakkohan se on perua, jos tyttönen kipeä. En halua mennä tartuttamaan heidän pienokaisia.
Tänään päätin, että ollaan vaan sisällä, mutta eikös nuhasta huolimatta voi käydä vaunuttelemassa ja vaikka hetken aikaa keinumassa? Jos siis lämpöä ei nouse? Kun huomenna olisi puistotreffit ystäväni kanssa ja nyt ihan oikeasti tekisi hyvää päästä juttelemaan kasvotusten ystävän kanssa.
Äitini on jo aika hyvässä kunnossa ja taitaa päästä eläkkeellelähtöjuhliin työpaikalle loppuviikosta. Hyvä niin, koska hän on tosi pidetty opettaja niin oppilaiden kuin kollegojen joukossa. Saa ansaitsemansa pirskeet, kun työura on päätöksessä. Uusia murheita vaan tuntuu tulevan joka tuutista. Mieheni on ollut pitemmän aikaa monenmoista vaivaa ja nyt on lähetteet jatkotutkimuksiin saatu. Kun nyt ei mitään kovin kamalaa selviäisi...
Anteeksi kun olen näin synkkä, vaikka aurinko paistaa, mutta alkaa vaan voimat olemaan vähissä. Mua ärsyttää kun koti on kamalan sotkuisessa kunnossa, mutta tällä erää yritän keskittää kaikki voimat tyttösen hyvinvointiin. No, kyllä se tästä kun koittaa elää vaan hetken kerrallaan. Ja onneksi viimeistään iltaisin muistan olla kiitollinen pienestä masuasukista, ja se tuo suuren ilon tulvahduksen ajatuksiin sydämen pohjaa myöten. =)
Jotain piti kommentoidakin..
Bejpin Eve kasvaa hienosti! Minusta on myös mukavaa verrata tyttösen kasvua minun ja mieheni neuvolakorttehinin. Aikalailla seurailee meidän mittoja.
Naperolle tsemppiä kovasti töihin! Kunpa jotenkin olosi voisi olla mukavampaa siellä. Ja kuulosti kyllä aikamoiselta, että lapsukainen lähetetty kakat housussa hoidosta kotiin!
Karssuli, kylläpä ystäväsi on kurjasti vihjaillut palstailua kohtaan! Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia miten sosiaaliset suhteensa hoitaa. Ja olen kanssasi samaa mieltä, enskalaiset on olleet kovasti apuna niiiiiin monenmonta kertaa.
Open Aino ollut rohkealla mielellä, hienoa! =) Niin vain nämä pienokaiset osaa yllättää vanhempansa mitä ihmeellisimissä paikoissa.
Nyt syömään välipalaa niin ei öklötysolo pääse voiton päälle. Voikaa hyvin kaikki enskat ja lapsukaiset!
T. iida-linnea rv 11+0 ja tyttönen kohta zzzz
Pikaisesti kirjoittelen meidän neuvolakuulumisia ennen kuin painun itsekin nukkumaan.
Oltiin siis tänään Aleksin 1,5v neuvolassa. Se oli aikas läpihuutojuttu, niin kuin nuo lääkärineuvolat aina tuppaa olemaan. Mitään taitoja (palikoiden kasausta tms.) ei testattu, vain mitat ja lääkärintarkastus ja se oli siinä. Mitat oli tällä kertaa 11.800kg ja 87cm. Olihan sitä painoakin tullut nyt jopa 600g kolmessa kk:ssa, vaikka vähän jännitin että onko jopa laskenut kun ruokahalu on ollut huono sairastelun aikana.
Lääkärintarkastuksessa kaikki oli ok. Sanojen vähyyteen (äittä ja nam nam ainoat sanat) ei kommentoinut sen kummemmin mitään. Kysyi että käveleekö ja juokseeko ja sitähän tuo tekee kyllä...
Rokotusta ei nyt tullut kun sen Aleksi sai jo 1v3kk neuvolassa.
Onpas Bejpin tytöllä mittaa noin niinkuin tytöksi tosi hienosti! :)
Iida-Linnealle voimia ja halauksia täältäkin!!
Napero, et oo mun mielestä yhtään nipo, minä ainakin oon tosi tarkka että kakka otetaan vaipasta heti pois, enkä yhtään tykkää jos naama on meidän poitsulla suttuinen, se pyyhitään aina ruokailun jälkeen. Taisi olla kiirus/väsy päivä tädeillä kun noin huolimattomia olivat..
Muitakin potta-angstisia lapsia siis löytyy. Täällä on kanssa yksi. Edelleenkään potalle ei suostuta edes istumaan saatikka että sinne olisi ikinä mitään tullut. No, aikoja parempia odotellessa..
Voimia kaikille väsymyksen kanssa painiville tonskailijoille! Kyllä se siitä helpottaa kun pääsette vähän pidemmille viikoille, toivottavasti ainakin :)
Nyt sinne nukkumaan. Väsyttää kun aamulla piti nousta niin aikaisin neuvolan takia (jonne piti lähteä kasin jälkeen). Meillä nimittäin tuon flunssan johdosta rytmi muuttui ihan kummalliseksi - aamuisin on herätty jo pari viikkoa 8-30-10! Ihan outoa meille, kun yleensä aamut on alkaneet viimeistään seiskalta. Saas nähdä kauanko tätä kestää. Sopisi kyllä tälle aamu-uniselle äipälle tämä rytmi. Illat tietty venyy vastaavasti vähän myöhemmälle, koska päikkärit nukutaan myöhään jne. Saattaa kyllä olla, että rytmi palautuu ennalleen jo huomenaamulla, kun tänään Aleksilla uni voitti jo ysiltä sen varhaisen aamuherätyksen takia.
Viipero, Aleksi 1,5v ja Santeri rv 17+6
Vaikka tuo neiti yskii tuolla koko ajan niin ei herää onneksi siihen. Muutama aamu kun on alkanut ihan liian aikaisin kiukun kera yskimiseen. Täällä siis myös taas vaihteeksi Iitukka duhassa, johan hän tässä viikon oli terveenä vatsataudin jälkeen!
Sanoinkin Naperolle jo mesessä siitä Eetun kakkahommasta, ei ymmärrä ei. Mut siitä suun pesemisestä mä en niin jaksanut välittää kun Ida oli päiväkodissa. Lounaat näkyi aina neidin naamasta, mutta ei se mua oikeastaan haitannut yhtään kun lapset on lapsia. Vaikkakin kotona aina pestään naama ja kädet ruokailun jälkeen. Ja jos olen itse päiväkodissa töissä niin juoksen vielä ruuan jälkeen märän paperin kanssa siistimässä lasten suupieliä :) Onko napero teillä töissä tarkkaa tuo naaman peseminen?
I-L:n tyttönen taas pipinä :( Teillä tuntuu nyt olevan kauhean rankkaa kaikin puolin ja raskaus vielä tuo oman mausteensa siihen. Ootko sä miettinyt yhtään ottaa perhetyöntekijöihin yhteyttä? Jos he voisivat muutaman kerran teillä käydä vaikkapa siivoamassa tai viemässä neitiä ulos jotta sinä pääset siivoamaan :)
bejbin neiti ja viiperon Aleksi kuulostavat kauhean pitkiltä. Ida on kyllä edelleen aikas pätkä verrattuna kaikkiin muihin :) Äiteensä tullut.
Hitto kun rupesi tekemään mieli heseä kun luin tuon Open jutun :P Nam nam. Ida on vauvasta asti pelännyt yleisiä vessoja, varsinkin jos olen laittanut hänet makaamaan vaipan vaihtoa ajatellen. Potalla uskaltaa kyllä jo käydä vaikka vähän on aina totinen ilme :)
Pitäisi opettaa tuo neiti käymään pöntöllä pisulla kn ärsyttää aina miettiä etukäteen lähtemisiä et onko siellä pottaa. Vaikka onneksi tuo neiti pystyy aika kauan pidättelemäänkin...
Tänään on luvattu ihanan kesäistä säätä. Ajattelin tänään kaivaa jo esille vähän kesävaatteita, jos vaikka viikonloppuna uskaltaisi jo laittaa neidille shorget ja t-paidan kun on luvattu 24 astetta lämmintä!
Kyselin toissapäivänä töissä, että saanko tulla elokuussa töihin määräaikaiseksi, kertomatta tietenkään raskaudesta mitään ja saan mennä. Täytyy laittaa taas Idalle pk-hakemukset. Nyt teen sinne asti vain keikkaa ja Ida on hoidossa mun siskolla. Tällä viikolla on 4 työpäivää ja ensi viikolla 5 :)
MiaMik rv 5+1 ja Ida 1v8kk
Pakko tulla heti hehkuttamaan että mun tunnarit toimii taas! Eihän tässä aikaa mennytkän...:)
Jos ihan pikana muista jutuista. Isot onnittelut uusille taaperoille, sekä myös uusille tuleville tonskille:)
Tuteista ootte puhunut. Meillä on tuttia käytetty sairaalasta asti. Nyt kesällä koitetaan päästä kapineesta ehkä eroon. Ensin tuttipullosta ja sitten miehen loman aikaan tutistakin, kun on kaks kuuntelemassa mahdollista kitinää:)
Pottaan ei eksy tällä hetkellä pisun pisua eikä kakan kakkaa, vaikka aina ruokien jälkeen koittaa istuttaa:)
1,5v neuvola meillä on varhennettuna ensi viikolla. Kun ronjan pitää saada se aivokalvontulehduksen tehoste, niin siksi ennen aikojaan neuvola. Ja kun Bejpin kanssa mesessä noista lääkärineuvoloista puhuttiin, niin juu, ei meillä. Eli meillä on ollut lääkärineuvola 8kk ja seuraava on ilmeisesti 4v, jos ymmärsin tänään oikein.
Ronjan leikkaus oli ja meni, näyttäisi että siitä jotakin hyötyäkin oli, mutta aikahan sen vasta näyttää että kuinka paljon. Tyttö antaa uusien laitteidenkin olla ihan ok.
Jaa niin, piti vielä kiittää Burdea eilisestä emännöinnistä, oli se Anni vaan söpö nukkuessaan:) Ronjankin oli pakko käydä välillä kurkkimassa. Ja oli tietty kiva nähdä myös Heidiä, Ossea ja typykkää:)
Nyt ei muuta tällä kertaa,
Tikru ja Ronja pian 1v5kk
tulinpa tänne pinoon vähän kurkkimaan ja kyselemään teijän kuulumisia??meille kuuluu ihan hyvää Jasmin on jo kovasti myös kasvanut ja potalla käy jo tosi hyvin ja syö itse ja yrittää pukeakkin mut se ei vielä ihan onnistu,ja Jasminin jälkeen meille on siunaantunut jo yx lapsi lisää ja saimme pojan 25.03.2008 mitoin 4800g ja 52cm,synnytys oli tosi nopea vain 50min..mä kirjottelin sillon siinä tammimasut07 pinossa nimimerkillä mansemamma82,ois kiva kuulla teistäkin jotain..
Onpas ollut ihana päivä, niin kesäistä! Kun hain quun tarhasta, niin siellä ne istui kaikki rivissä terassin reunalla ja söi itse tehtyjä mehujäitä. :)
Itsekin siirsin kotitoimistoni tänään terassille. Olin taas kerran niin onnellinen, että uskaltauduin kokeilemaan kotonatyöskentelyä ja yrittäjyyttä, kun ei toi monella työpaikalla olis onnistunut. :)
Meillä quu on ihan jotenkin hullaantunut kesästä! Sillä on ihan mieletön vauhti päällä ja se haluis vaan olla ulkona ja leikkiä ja peuhata! Kukkien kastelu on sen mielestä nyt ihan pop. Ja tänään oli hauska, kun kolme muuta pihakaveria ajeli sellasilla plaston perusmopoilla ja hain sitten pojalle oman mopon. Tähän asti se on vaan raivostunut, kun oon yrittänyt ehdottaa, että istu siihen kyytiin ja koita ajaa. No, nyt se katto isommilta vaan mallia ja alkoi innoissaan "ajaa". Harmi vaan, että quun oma mopo ei liikkunut mihinkään. Kauan se jaksoi siinä ähkiä ja ihmetellä ja kaverit yritti välillä antaa työntöapuakin, mutta sit yhtäkkiä quu vaan keksi, miten mopon saa liikkeelle. Voi vitsit se oli innoissaan!
Kaikkien näiden ulkoleikkien jälkeen quu on niin likainen nykyään taas illalla, että pakko on käydä kylvyssä oikeestaan joka ilta, niin kuin viimekin kesänä. Toivottavasti kesä auttaa eikä iho ole sitten niin kuiva kuin talvella... Mutta kylvyssä lotraaminen se vasta hauskaa onkin, etenkin kun on oikein vaahtokylpy! :)
Siitä hienosta yölampusta on tullut quulle tosi tärkeä. Poitsu aina itse illalla hakee sen latauksesta ja aamulla huolehtii, että "viedään norsu lataukseen/lepäämään". :) Onneks toi norsulamppu on niin pieni, että se on helppo ottaa mukaan myös yökylään. Meillä oli se viime viikonloppuna mukana Naantalissakin.
Illalla quu aina nykyään pyytää, että äiti laulaa. :) Mä oon ihan vauvasta asti laulanut quulle iltalauluja, ja oon kyllä tosi onnellinen, että se nyt ilmaisee itse, että se tykkää siitä ja haluaa kuulla iltalaulut. Se on vaan jotenkin niin suloista, kun se pyytää esim. tuikituiki tähtöstä tms. Ja sit kun laulut on laulettu, mä aina sanon että "hyvää yötä, äiti ja isi rakastaa sua". Nyt quu on alkanut toistella sitä itsekseen, kun jätän sen omaan rauhaa nukahtamaan. <3
Eilen oltiin kampaajalla, siis minä ja quu. Tosin quulta ei sitten lopulta leikattu senttiäkään. :) Se huusi kuin syötävä eikä mitkään autoparturituolit tai kirjat tai muut konstit auttanut, joten päätettiin, että pakko kai antaa tukan vaan rehottaa. Ei se nyt onneks mikään megapitkä ole, kun ollaan sitä aina välillä kotona jotenkin leikelty ja marraskuussa ajettu miehen parturikoneella aika lyhyeksi.
Tää on nyt taas tosi omanapaista, mutta jotenkin multa ei nyt löydy energiaa kirjoitella juuri ikinä tai kommentoida, vaikka lueskelemassa toki käynkin.
Ossen typyn pottailut vaan jäi mieleen. Älä kuule välitä, ei quukaan pottaile vielä mitenkään merkittävästi. Aina välillä joo, mutta usein kuitenkaan ei suostu siinä istuskelemaan. Ja kakka ei todellakaan osu pottaan kuin niin harvoin, että vois ruksin vetää seinään sen kunniaksi. Silti elättelen toiveita, että jos kesän aikana sais pikkuhiljaa opeteltua kuivaksi.
Jenniä ja NapNapia mäkin kaipailen, huhuu! Kai te olette edelleen tulossa treffeille?
Ja olikos Jepsis siis plussannut? Onnea!!!
Ja vielä loppukaneettina, että jännä nähdä, miten quu reagoi sitten megatreffeillä. Sillä on pieni äiti-vaihe menossa ja se tavallaan vierastaakin vähän. Siis silleen, että vieraiden ihmisten seurassa se menee ihan totiseksi ja haluaa olla kiinni meissä ainakin aluksi. Mutta ehkäpä lauma muita enskalapsia ja kasa herkkuja saa sen nopeesti innostumaan. :)
-Q- ja -q- 1v10kk ja aatu 30+4
Kiitos vaan onnitteluista! Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tuntua odotus todelta. Ainakin sen verran huonoa oloa pukkaa, että pakko siellä jotain on olla. Väinämöisen palttoonnapit kulkee käsilaukussa :-)
Me tahtiin tuossa parin yön Jyväskylän keikka Helmin kummitädin perheen luo. Yks yös oli tarkoitus olla, mutta yö meni niin hyvin että oltiin toinenkin. Siellä oli kyllä hienot puistomeiningit. Viereisessä puistossa oli MLL:n järjestämä perhekahvila, joka kesän ajan on puistossa. Siellä oli vetäjät ja leikittäjät ja vielä kasa leluja, ettei omia lelujakaan tarvinnut ottaa. Lisäksi tuo on ihan joka arkipäivä klo 9-12. Oispa täälläki !!!!
Helmi nukkuu nyt ekaa kertaa sisällä. Ja on nukkunut jo klo 12.10 saakka. Taitaa ollaki hyvä idea. Ajattelin, että kun ulkona on niin kuuma niin laitanpa sisälle. Helmi on alkanut venkoilla vaunuissa unien aikaan ja aina piti käydä viimeistään puolen tunnin päästä hyssyttämässä. Tai sitten ne unet on loppuneet siinä puolen tunnin jälkeen. Tyttö on kyllä ollut ihan virkeä loppupäivän, mutta äiti ei ;-(
Laitoin tuonne treffipinoon kyselyä Tampereen seudun enskoille. Eli treffeille ois halua, mutta en haluais yksin ajaa. Me saatais kyllä auto, mutta kyytiläiset puuttuu :-). MM ei ole lähdössä, mut voisin tulla esim. Tampereen kautta. Kuinkas Osse tai Burde? Eiköhän me saatais kolme istuinta survottua taakse :-) Sain sen käsityksen että Tikru on tulossa Millin kanssa ?!
Jepsis tänään jo tasan rv 7 ! ja Helmi 1v7kk
Heipparallaa kaikille!
Ajattelin raahustaa koneelle katsomaan sähköpostit ja samalla pari sanaa tänne. Ollaan tyttösen kanssa kovassa flunssassa ja mulla on lisäksi kuumetta. Meni siis viikonlopun suunnitelmat ihan pieleen. Mulla oli haaveena siivota parveke, pestä lasit yms ja huomenna olisi ollut ystävien lapsen synttäritkin. No, täytyy vaan ottaa vastaan mitä kullakin päivällä on annettavanaan. Onneksi mies on kotona, joten hän jaksaa touhuta neidin kanssa. Tyttönen nimittäin jaksaa leikkiä ja remuta vaikka nokka vuotaa aivan jatkuvasti. Ja mies vielä imuroikin aamusta, ihanaa!
Tämä flunssa on vienyt multa voimat täysin. Pienikin homma tekee tosi huteran olon. Flunssan myötä etominen on palannut kuvioihin...
Harmittaa vaan, kun ulkona on upea ilma ja olisi ihana tehdä perheen kesken mukavia kesäjuttuja. No yritän nyt toipua, jotta pärjään neidin kanssa maanantaina, kun miehen työviikko alkaa.
Hyvää vointia kaikille! Toivottavasti pääsemme treffeille viikon päästä.
T: iida-linnea rv 11+3 ja tyttönen
ps. Mulla on ultra keskiviikkona, joten sen jälkeen palailen varmaan kertomaan kuulumiset...
Täytyypä "ilmoittautua" tänne. Ei ole yksinkertaisesti ollut yhtään aikaa käydä, nytkin ehdin vain nopeasti lukaista pinon läpi.. Töitä, jumppatunteja, Oonan kanssa touhuamista.. Kysyn vaan, missä välissä pitäisi ehtiä siivota ja onko kenelläkään töissäkäyvällä äiteellä "omaa aikaa"? ;) Mulle riittäis ihan vaikka kunnon yöunetkin, ilman sitä että ressaan siivoamista tai pyykinpesua tms.. Ehkä sen siivoojan palkkaamisen aika olisi about nyt heti, kun sitä jo vuosi sitten mietin..
Testiin pärähti kaksi hyvin selkeää viivaa torstaina.. Omien laskujen mukaan ois 5+5 menossa ja LA tammikuun lopussa. Ajatuksena oli että Oonalle (1v1,5kk) tulisi pikkusisar, mutta ei ehkä ihan vielä.. ;) No, niinhän siinä sitten taisi käydä että se pikkusisar olisi tuloillaan - ihan täysin yllättäen! Fiilikset on ihan ihmeelliset. Toisaalta olen ihan onneni kukkuloilla ja toisaalta pelottaa niin maan .... Ikäeroa siis olisi tulossa 1v9kk ja onhan se aika pieni ero. No, ehkä mekin siitä selvitään kun muutkin. ;) hih.
Anyway, pakko oli "purkautua" jonnekin kun ei vielä "voi" kertoa kovin monelle muulle. Kai sitä pitäis alkaa soitteleen neuvolaan että millon sinne ekan kerran mennään jne. Just kun pakkasin mammavaatteetkin varastoon.. Kohta ne saa hakea sieltä pois..
Terkkuja ja aurinkoisia kesäpäiviä kaikille tasapuolisesti!!!
Mammis + O rv5+5 (Oona 1v1,5kk zzz)
ei mulla mitään ihmeempääasiaa ole, mutta häiritsi vaan tuo vanha pino, kun kuitenkin jo tiistaissa ollaan. Miten niin omituisia häiritseviä asioita? ;o)
Koitan laittaa linkin vanhaan pinoon, jos tällä uudella palstalla siinä onnistun.
Myöhemmin sitten lisää...
-Amy ja Emmi-
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]