Ihanaa, 4pv ikäiset kaksoset, takana vauvan kätkytkuolema, kohtukuolema ja 6keskenmenoa...
Tätä tunnetta ei voi sanoin kuvailla, kun vihdoin saimme taas elävät vauvat. Takana on yhdeksän pitkää vuotta yritystä ja epäonnistumisia. Ensimmäinen raskauteni sujui hyvin (raskaudun muutenkin suht helposti), mutta 2kk ikäisenä esikoisemme kuoli ja suru oli suunnaton. Vei aikansa ennen kun uskalsimme yrittää uutta vauvaa. Raskauduin taas jo toisesta kierrosta, mutta tuo raskaus päättyi keskenmenoon. Taas pidettiin hetki taukoa kunnes taas annettiin vauvalle lupa tulla ja raskauduin ekasta kierrosta, mutta vauva kuoli kohtuun rv 35. Ja tuon jälkeen sain vielä viisi keskenmenoa ennen kun tämä pienet nyytit sai alkunsa ja raskaus sujui hyvin loppuun asti
Kommentit (21)
itse kaksosten äitinä en ehtinyt av:lle ainakaan puoleen vuoteen lasten synnyttyä.. jos kuitenkin totta niin toivotan oikein paljon onnea!
Uskon kyllä vallan hyvin, että voit olla vauvapalstalla 4 pv lasten syntymän jälkeen. Olin itsekin netissä vain muutama tunti kolmannen lapsen syntymän jälkeen...
T: 4 keskenmenoa kokenut, yhden vastasyntyneen haudannut ja kolmen ihanan kouluikäisen äiti
Minä olin vauvapalstalla ekan kun kaksoset 5päivän ikäisiä. Kaksoset nukkuivat ja jos olisivat heränneet niin isä olisi hoitanut tarvittaessa.
Ap:lle onnea ja voimia!
itse kaksosten äitinä en ehtinyt av:lle ainakaan puoleen vuoteen lasten synnyttyä.. jos kuitenkin totta niin toivotan oikein paljon onnea!
joillekkin on elämä helppoa kun ei usko millaisia vastoinkäymisiä toiset joutuu kokemaan. Onneksi olet niistä selvinnyt, vaikka eivät varmasti unohdu koskaan. Paljon iloisia hetkiä vauvojenne kanssa!
Mitä toiset joutuvatkaan kestämään. Hiton vahvoja olette! ihanaa kun teillä on pienet vauvat siellä nyt :)
että menettää lapsensa? Esikoisemme kuoli 1,5kk iässä ja se oli kätkytkuolema. Kakkosen syntyessä olin onnellinen, vaikka vauva oli vasta muutaman päivän ikäinen. Taka-alalla kuitenkin pelko, että käy samoin kun esikoisen kanssa. Ei käynyt, mutta 3v iässä kakkosella todettiin syöpä, siitä onneks selvisi voittajana. Olisin menettänyt paljon, jos en olisi osannut iloita kakkosesta alusta asti vaan pelännyt aina pahinta.
iloita noin pieniä lapsia?
viikoilla 21 ja 22 (tai keskenmenoiksihan ne vielä lasketaan), mutta sinulla on ollut vielä paljon rankempaa.
Nauti nyt lapsistasi täysin siemauksin!
Toivon kaikkea hyvää teille! : )
Jos kiinnostaa tavata muitakin monikkoäitejä näin netin välityksellä, niin tule ihmeessä suljetulle Monikko-onnea palstalle, jossa saa paljon vertaistukea (jos et siellä vielä ole;)
http://www.phpbbserver.com/monikkoperheet/index.php?mforum=monikkoperhe…
ja osanottoni aiemmasta surustasi. Paljon olet joutunut kokemaan, onneksi olet saanut nyt tuplaonnen. Jaksamista pienten kanssa.
Nyt vaan nauttimaan vauvoistasi ja huolehtimaan omasta jaksamisestasi, sillä nuo kokemukset, vaikka vauvojen saamisella tuntuisivat "unohtuvankin", ovat varmasti olleet kuluttavia. Kaikkea hyvää teille!
Nämä koettelemukset on tosiaan vieneet voimia ja ihan yksin ei näistä olla selvitty. Olen käynyt terapiassa näiden vastoinkäymisten jälkeen ja terapia jatkuu yhä. Jonkinlaista masennustakin oli jossain vaiheessa, mutten sillon raskauden tai sen toiveen takia halunnut alottaa masennuslääkitystä vaan kävin vain terapiassa ja sekin tuntuu auttaneen. En sitten tiedä, oisko lääkkeiden kanssa auttanut paremmin. Nyt ei kuitenkaan enää ole masennuksen oireita.
ap
Nyt vaan nauttimaan vauvoistasi ja huolehtimaan omasta jaksamisestasi, sillä nuo kokemukset, vaikka vauvojen saamisella tuntuisivat "unohtuvankin", ovat varmasti olleet kuluttavia. Kaikkea hyvää teille!
Tunnemyrsky on varmaan mieletön tuossa tilanteessa. Ihania hetkiä vauvojen kanssa!
yhden perheen, jossa olisi 7 lasta, jos kaikki olisivat selvinneet hengissä. Heillä on vain 1. Heidän lapsistaan 4 syntyi elävinä, kaksi pieninä keskosina, 1 kuoli sairaalassa hoitovirheeseen ja 1 oli vaikeasti sairas. Niin ja sitten on tämä eloon jäänyt. Siihen päälle kaksi myöhäisten viikkojen ( lähes rv20 ) keskenmenoa.
Että kyllä näitä on, tiedoksi sille epäilijälle.
Muuten toivotan edelleen onnea ap:lle!
Tiedän myös erään perheen, jossa on koettu monta (viisi) keskenmenoa peräkkäin, kunnes sitten saivat esikoisensa elävänä, mutta hän kuoli 4v iässä syöpään ja nyt heillä on kaksoset, mutta ennen kaksosia oli taas kolme keskenmenoa
Tällä yritän kertoa tälle epäilijälle, että toisten elämä ei aina ole todellakaan ruusuilla tanssimista ja samanlaista kun muilla. Meidänkin elämä on sellaista, ettei sitä kaikki varmasti todeksi uskoisi.
Hmm aika epäilyttävää minusta enkä sanokaan sitten enempää.
Äidiltäni kuoli kaksi lasta kohtuun, toinen viikkoa ennen laskettua aikaa ja sitten perään vielä tuulimunaraskaus. Rh-tekijää ei kyseisessä sairaalassa havaittu, joten kaikki sisarukseni kuolivat. Itselläni on kaksi lasta, joista nuorempi aivoleikattu vaikean epilepsian takia. Paljon onnea, kun sait toivomasi lapset!