Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi alkoholin juomisesta käytetään vähätteleviä kiertoilmaisuja?

Vierailija
26.12.2009 |

... kuten esim. naukkailla sidukkaa, lipittää, tissutella, ottaa kuppia, ottaa hömpsyt. Mielestäni nuo kaikki ovat alkoholiongelman vähättelyä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta veren alkoholipitoisuudesta kysyin siksi, että tietääkseni veturinkuljettajien tulee pysyä viilistä erossa ennen työvuoroa, koska se nostaa veren alkoholipitoisuutta ja nollatoleranssi kun on, niin... Entäs käsidesi, hyödyllinen aine, sitä voi väärin käyttää, jopa lapset tietämättään. Partavettäkin voivat epätoivoiset juoda. Tarkoitan, että ensinnäkin alkoholiongelmainen voi juoda muutakin kuin sitä paheellista yhtä tuoppia, vaikka yskänlääkettä. Ja se pieni lasi viiniä ei saa ihmistä sekaisin. Ja miten ne alkoholittomat tuotteet, saako viinistä nauttiva juoda alkoholitonta versiota, jos se vaikka kannustaa vahvempaan aineeseen? Minäkin uskon, että vähemmällä alkoholilla maailma olisi parempi paikka, vaikka suurkuluttaja itse olenkin. Keskustelu asiasta kiinnostaa.

ja ydinvoimalatyöntekijä erossa da capostaan. Minä, ap, syön kyllä viiliä. alkoholittoman version juominen on kaksipiippuinen juttu. Siksi on ehkä viisainta olla juomatta. Juomalla sellaista saattaa välillisesti tulla tukeneeksi alkoholintuotantoa, eikä se tietenkään ole kannatettava asia. Käsidesiä ja muita hyödyllisiä aineita käytettäköön vain oikeaan tarkoitukseen. eihän kukaan saippuaakaan syö.

Vierailija
22/27 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sitä mieltä, että alkoholista ei koskaan tiedä, kenelle asia ongelmaksi muodostuu. Käytän punaviiniä liharuoassa välillä ja alkoholi haihtuu keittäessä. Ruokaa liekitettäessä alkoholi haihtuu myös, maku jää.

Muistatko tarinan Vaahteramäen Eemelistä, joka söi äidin tunkiolle kippaamia käyneitä kirsikoita? Tuota ehkä vähän ajoin takaa, että kaikesta ei ihmisiäkään voi suojella. Jos Eemeli syö viinaisia kirsikoita ja lapsi tulee humalaan käsidesistä, niin sitä mahdollista tulevaa riippuvuutta ei voi ennustaa. Se on jo aivojen kemiallisiin reaktioihin menevää analyysiä ja genetiikkaa kai myös.

Jos olisit huolissasi ihmisten turvallisuudesta, ymmärtäisin ehkä paremmin päihdevastaisuuden. Mutta nyt on kyseessä alkoholi ainoastaan. Kansalaiset syövät vaikka minkälaisia lääkkeitä, osa turhaan ja lisäksi laittomia huumeita käytetään. Mutta edelleen, tuoppi olutta ei kaada ihmistä kanveesiin. Sama asia kuin joisit 2,5 cl likööriä. Varo vain yskänlääkkeitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sitä mieltä, että alkoholista ei koskaan tiedä, kenelle asia ongelmaksi muodostuu. Käytän punaviiniä liharuoassa välillä ja alkoholi haihtuu keittäessä. Ruokaa liekitettäessä alkoholi haihtuu myös, maku jää. Muistatko tarinan Vaahteramäen Eemelistä, joka söi äidin tunkiolle kippaamia käyneitä kirsikoita? Tuota ehkä vähän ajoin takaa, että kaikesta ei ihmisiäkään voi suojella. Jos Eemeli syö viinaisia kirsikoita ja lapsi tulee humalaan käsidesistä, niin sitä mahdollista tulevaa riippuvuutta ei voi ennustaa. Se on jo aivojen kemiallisiin reaktioihin menevää analyysiä ja genetiikkaa kai myös. Jos olisit huolissasi ihmisten turvallisuudesta, ymmärtäisin ehkä paremmin päihdevastaisuuden. Mutta nyt on kyseessä alkoholi ainoastaan. Kansalaiset syövät vaikka minkälaisia lääkkeitä, osa turhaan ja lisäksi laittomia huumeita käytetään. Mutta edelleen, tuoppi olutta ei kaada ihmistä kanveesiin. Sama asia kuin joisit 2,5 cl likööriä. Varo vain yskänlääkkeitä!

nehän on todettu aivan tarpeettomiksi. Yskä paranee yskimällä.

Vaahteramäen Eemeli oli kyllä huonosti vahdittu tenava. Olisi raukalla jäänyt kirsikat syömättä jos vanhemmat olisivat pitäneet ojennuksessa. Kotipihamme tilhiä en kyllä ala suojelemaan alkoholismilta, siinä menee minun rajani. Minun puolestani saavat ihan vapaasti syödä naapurin pihlajanmarjat ja kännipäissään lennellä päin puuta.

Vierailija
24/27 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat olevan jonkin kristityn liikkeen jäsen, esim vl. Ei siinä mitään, samoja arvoja itselläni monessa asiassa. Oulusta olen ja siksi uskallan arvuutella.

Vierailija
25/27 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat olevan jonkin kristityn liikkeen jäsen, esim vl. Ei siinä mitään, samoja arvoja itselläni monessa asiassa. Oulusta olen ja siksi uskallan arvuutella.

vl-piireihin minua ei huolittaisi kun hyväksyn ehkäisyn.

Vierailija
26/27 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikista alkoholin nauttimistavoista käytettäisiin jotain katastrofi-ilmaisua, alkoholista ei voisi puhua lainkaan mynteisenä ja iloisena asiana.

Vierailija
27/27 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkuteltiin eilen vähän (=vedettiin sipsejä ja kaikkea muuta ihan tajuttomat määrät)jne.