Selexed ja Nitrofur eivät tehonneet virtsatietulehdukseen, taas labraan
heti kun kyyti järjestyy. Onneksi tunnin sisällä...
10.12.09 sain tosiaan tuon Selexidin 5 päivän kuurin, eikä se tuntunut auttavan koko aikana. Kuurin loputtua seuraavana päivänä alkoi taas oireet ja 16.16.09 sain uuden Nitrofur-C75mg 5 päivän kuurin.
Nitrofur tuntui helpottavan muutaman tunnin aloituksesta, tuntui kuin nyt "purisi" mutta kun sekin kuuri loppui, alkoi oireet taas ja nyt olen menossa viemään virtsan labraan ja sa nähdä mitä sanotaan.
Jouluhommista ei oikein tule mitään, polte ja vessasssa tiheään käynti on jo pari päivää haitannut. Laitoin juomaksi sitruunaa ja omenaviinietikkaa, että virtsa olisi hapan, ostin pari viikkoa sitten karpaloa kapseleina joita olen ottanut, ja ei tunnu nyt auttavan nämä konstit.
Ensimmmäinen kuuri tuli labranäytteen perusteella, seuraava koneella olevien tietojen perusteella ja nyt pääsen oikein lääkäriin labratuloksen jälkeen.
Miksiköhän määrätyt lääkkeet aivät ole auttaneet?
Olisi jo kiva alkaa joulutunnelma ensin siivoamalla, kun olom ei ole ollut kovin hyvä parina viime päivinä.
Kommentit (7)
olen pitkään kärsinyt tulehduskierteestä, ja lääkekuurien ja karpalokapseleiden lisäksi käytän oireiden taas palatessa myös sokeroimatonta karpalomehua ja auringonhattu-uutetta.
Välttelen sokerisia ruokia yms. sillä ne vievät happamuutta pois virtsasta, ja antibioottien ansiosta hiivakin voi iskeä helpommin jolloin sokerin poisjättämäminen helpottaa
jos bakteeri sattuu olemaan noille lääkkeille vastustuskykyistä kantaa. Muistelisin jostain lukeneeni, että nitrofurille on hyvin harvoin vastustuskykyisiä bakteereita, mutten ole tästä varma. Toisaalta, se ei hirveästi lohduta, jos tällainen sattuu kohdalle.
Olethan syönyt varmasti aiemmat kuurit loppuun? Se on paras keino saada itselleen bakteeri, johon eivät antibiootit meinaa tehota.
Toinen syy tietenkin voi olla, ettei sinulla ole enää tulehdusta, vaan jostain muusta syystä rakko on ärtynyt.
olen syönyt kuurit aivan loppuun koska en tosiaan halua kierrettä.
mulle ihan lääkäri suositteli,samalla kun söin antibioottia.
siitä ekasta kuurista lähtien, ja aion ottaa edelleen ja ostan lisää vaikka lopulta loppuisi tulehdukset, puolukka ja karpalo ovat mm. niitä jotka pitävät virtsan happamena ja pöpöt pääsevät huonommin kiinnittymään.
ap.
Olisikohan olleet liian lyhyet kuurit?
Minulla kävi kerran niin, että pahaksi päässeeseen tulehdukseen ei ensimmäinen kuuri auttanut, kun oli myös noin lyhyt, 5 päivää. Sain sen jälkeen jotain toista lääkettä 10 päivän kuurin ja johan alkoi tepsiä.
Vielä oli samat bakteerit kolmella plussalla ja verta edelleen kuten jo ensimmäisessä ja toisessakin näytteessä.
Lääkäri oli sitä mieltä että tulehdus on edennyt munuaisiin ja siksi ei ole auttanut. Selkä on kyllä ollut arka, mutta epäilin sänkyä epämukavaksi jne.
Nyt sain 10 päivän kuurin, Kefexin 500 mg 3:sti vuorokaudessa.
Toivottavasti auttaa ja jo edellä luettelemani tukiaineet otan, mutta jos jollain on vielä muita parantamiseen niin luen mielelläni. Saisi loppua jo sairastelu, kotihommat ovat jääneet aina muutamaksi päiväksi oireiden ilmaannuttua.