Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuskohtaus ja joulu tulossa

Vierailija
22.12.2009 |

Ajatukset pyörivät ympyrää elämässäni olevien epämiellyttävien asioiden ympärillä joille en itse mahda mitään, hengitystä ahdistaa, kurkkua puristaa, valtava paino rintakehän päällä... ilmeisesti jotain paniikkikohtauksen tapausta lievänä. Nyt pitäisi rentoutua joulun viettoon ja nauttia olosta, mutta se tuntuu mahdottomalta. Ei ole kaapissa lääkettä, eikä mitään muutakaan.. josko pari lasia punaviiniä auttaisi. Tai sitten pahentaa.

Pitäisi yrittää lasten takia, jotta saisivat mukavan joulun. Miten te muut stressaantuneet tai ahdistuneet ihmiset "nollaatte" itsenne joulun viettoon vai kärsittekö vaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku ystävä tai miehesi, jonka kanssa voisit puhua näistä tuntemuksista (ei ehkä nyt kannata ruveta nimenomaan niitä vaikeita asioita setvimään, jos niitä ei voi ratkaista). Voisi auttaa jos saisit sanottua ääneen, mitä pelkäät ja mietittyä, mitä sitten jos niin tapahtuu. Ja ehkä huomaat, ettei kuitenkaan mitään niin kauheaa.

Minua auttaa joskus päästää kunnolla kaikki pahat olot ulos eli itkeä kovasti. Mieluiten turvallisessa ympäristössä niin että joku läheinen voisi lohduttaa.

Vierailija
2/7 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa asioista on puhuttu kyllä. Ahdistus salpaa itkun ja lasten ollessa läsnä en halua heille muistikuvaa äidistä joka itkee raivokkaasti jouluna. Ehkä tämä tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on kyllä mukava joulu, vaikka kaikki ei ole aikuisten mittapuulla tiptop. :)

Vierailija
4/7 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki- ja ahdistuskohtaus iski kotimatkalla ja vieläkin ahdistaa mutta vähemmän.

Minulla ei lääkitystä siihen, joten tästä on vaan pakko selvitä, vaikka hampaat irvessä.

Minuakin auttaa itkeminen ja kaverille purkautuminen. Minulla mies ei tajua, joten kärsin hiljaa kotona ja itken yksin esim suihkussa tai nukkumaan mennessä peiton alla.

Minulla alkoholi yleensä pahentaa, mutta voihan kokeilla jos rentouttaa. Itse yritän juoda lämmintä teetä illalla ennen nukkumaanmenoa, tulee lämmin ja väsynyt olo. Myös lämmin kylpy rentouttaa.

Tällä hetkellä ahdistaa kaikki tekemättömät jouluvalmistelut (torttujen teko, siivous ym)...

Tsemppiä sinulle. Koitetaan pärjätä...jos ei muuten niin lasten takia.

Vierailija
5/7 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulustressistä. En stressaa siivouksesta, lahjoista, ruuista tms. Vaan mieltä painaa muut elämässä olevat ahdistavat tekijät, jotka ovat olleet joulua ennen ja tulevat olemaan joulun jälkeenkin pitkälle kevääseen, kunnes jotain ratkaisuja tapahtuu. Nyt pitäisi nuo möröt saa pois mielestä, jotta voisin vain rentoutua ja viettää joulua lasten ja perheen kanssa.

ap

Vierailija
6/7 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulustressistä. En stressaa siivouksesta, lahjoista, ruuista tms. Vaan mieltä painaa muut elämässä olevat ahdistavat tekijät, jotka ovat olleet joulua ennen ja tulevat olemaan joulun jälkeenkin pitkälle kevääseen, kunnes jotain ratkaisuja tapahtuu. Nyt pitäisi nuo möröt saa pois mielestä, jotta voisin vain rentoutua ja viettää joulua lasten ja perheen kanssa. ap

minusta kuulostat siltä, että jouluun liittyvä rentoutuminen on sinulle "pakko". Eli on pakko rentoutua, jotta joulu olisi onnistunut. Mutta eihän sellaiseen voi itseään pakottaa. Olen itse kokenut työuupumuksen. Muistan ikuisesti sen 3 viikon kesäloman, joka kului kokonaan siihen, että yritin rentoutua. Eihän siitä mitään tullut, ei ahdistus ja stressi mihinkään kadonnut. :(

Siksi ajattelin, että oloasi voisi helpottaa tilanteen hyväksyminen ja joulun ottaminen sellaisena, kuin pystyt sen tässä tilanteessa ottamaan. Ahdistuneisuutta ei voi poistaa, mutta sen kanssa voi oppia elämään. Eikä elämä ole silloin välttämättä huonoa, se on vain erilaista kuin ideaalitilanteessa. Tämä siis oman kokemukseni mukaan.

4

Vierailija
7/7 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, nyt ymmärsin. Tuntuu typerältä mutta "tuota en ollut ajatellutkaan", ajatukset ihan sumussa ja koko ajan pohdin miten saan tämän tunteen pois. Koska ei onnistu, niin yritän löytää tavan olla ahdistuksen kanssa ja olla ajattelematta sitä. Kiitos sinulle!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä