Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melba, minkälaiset kunnalliset palvelut Leppävaarassa?

Vierailija
22.12.2009 |

Mietimme muuttoa Mäkkylään ja se taitaa kuulua Leppävaaran suuralueen piiriin esim. terveydenhoidon puolesta. Kouluasiat meillä ovat hoidossa, poika jatkanee samassa koulussa kuin tähänkin asti.

Tiedätkö vammaispalveluista ja niiden toimivuudesta? Nyt asumme Helsingin puolella ja minulla on pitkäaikaisen kroonisen sairauden vuoksi myönnetty mm. henkilökohtainen avustaja, taksikuljetukset, invalidipysäköintikortti ym. Käytössä on vaihtelevasti rollaattori ja pyörätuoli, kun olen asioilla ulkona, sisällä pärjään ilman niitä. Onko Espoossa kovin vaikea saada vammaisetuuksia ja mitenkähän ne toimivat? Sekin vaikuttaa hieman kyllä tähän muuttohalukkuuteen. Asunto vain olisi niin ihana...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisena palveluna ikuinen tietyömaa...

Vierailija
2/4 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, että onko sulla mäsä? Exälläni on ko. sairaus ja hän on kyllä nyt rohkeana muuttanut Helsingistä takaisin Espooseen, mutta valitettavasti moni on kokenut, että Hki hoitaa noita asioita paremmin kuin Espoo. Tosin eroja taitaa olla Helsingissäkin jopa suurpiireittäin. Sen muistan, että me saatiin hyvin Espoon kaupungilta esim. ilmastointilaite eikä sellaista ole helsinkiläiset tutut mäsäläiset saaneet, mutta en tiedä, että ovatko edes yrittäneet tai ovatko yrittäneet väärään aikaan vuodesta - kaikki tämmöinenkin on niin monimutkaista. Samoin valitettavasti jopa sukunimen kirjain voi vaikuttaa vammaisetuuksiin - tiedän ihmisiä, joiden etuudet eivät tulleet, mutta kun meni naimisiin ja sukunimi vaihtui, niin tuet ilmestyi.

Jos sulla on kyse neurologisesta sairaudesta, niin jos saat pidettyä itsesi Meikussa (exä pääsi sinne espoolaisena, vaikka Jorvi - tai ehkä juuri siksi - diagnoosinkin tyri). Jorvi hoitaa tietyt jutut tosi hyvin, kuten vaikka äidit ja lapset, mutta neurologian puolesta ei voi puhua samana päivänäkään Meikun kanssa. Itse käyn myös Helsingin puolella sairaudenhoidossa, ihan yksityisten tai kunnallisten lähetteiden avulla. Arvauskeskus riippuu ihan tuurista - voi saada hyvän tai huonon omalääkärin. Meille sattui ennen huono, en nyt tiedä, että kuka nykyään on, kun muutettiin, mutta mun vanhemmilla on taas tosi hyvä.

Vastasinkohan yhtään sun kysymyksiin...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vähän mietityttää, että minkälaiset reumatologit Jorvissa on? Tietääkö kukaan?

Vierailija
4/4 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin tuossa tapauksessa siitä, että soittaisin Kirralle ja kysyisin, että saatko jatkaa siellä hoitoa jatkossakin.

Niin ja jotta ei Espoota tässä vaan terveydenhuollollisesti mollattaisi, niin mainittakoon, että ainakin muutama vuosi sitten oli tilanne se, että Espoossa ja Vantaalla sai hyvän ja modernin syöpähoidon tietyntyyppisiin syöpiin, mutta Helsingissä ei. Riippuu ihan siis siitä, että missä kunnassa asuu, että minkälaisen hoidon saa ja mihin sairauteen kannattaa sairastua.

Keskiverrosti Espoo on kyllä minusta oikein kiva kaupunki. Leppävaara on lähiöistä selvästi minusta "helsinkimäisin", täällä on paljon nuoria aikuisia, minun vanhempani ovat kuin väärässä mijöössä täällä, sen sijaan taas Tapiola sopeutuisvat massaan. Palvelut täältä Leppävaarasta löytyy kaikki lukuunottamatta huonekaluliikkeitä. Mäkkylä on minusta oikein kiva nukkumalähiö.

Itseäni hoidetaan Kirralla ja samoin äitiäni, joten kyllä me espoolaiset päästään sinnekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi