Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulustressiä ja miehen käytös

Vierailija
22.12.2009 |

Siis mun hihat palaa justiinsa.... en kestä enää hetkeäkään.....

Mies on kuin persukseen ammuttu karhu, ei puhu mutta olettaa että mä teen niin, tiuskii vastaukseksi sanan tai kaksi, sättii lasta koko ajan, on kun 10kg sitruunoita olisi syönyt.

Tämän päälle vielä työstressi ja joulustressi...

Töissä kamala kiire ja kotona odottaa siivous, torttujen teko, kaupassa käynti, pyykin pesu, sohvan päällisten pesu ym

Aarg menee hermo....

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/26 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen kanssa ei o pakko keskustella, jos siitä ei mtn tule.

Mitä nyt itse oikeasti haluaisit tehdä? Jouluvalmistelut ei ole pakollisia. Mitä sitten, jos joku superäiti katsoo kieroon (jos saa selville)? Minä en jaksa laittaa mitään joulua (paria koristetta lukuunottamatta), koska mennään aattona vanhemmilleni..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on vaan yksi päivä vuodessa. Se tulee ja menee, oli siivottu tai ei.

Vierailija
4/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lasten ikäsenä, ja myöhemminkin.

Ymmärtäisin asian jos kokoajan paasaisin kotona mitä on vielä tekemättä, mutta teen pikkuhiljaa ja olen aivan hiljaa. En ole vaatinut miestä tekemään mitään enkä edes pyytänyt. Tänään toki pyysin tuomaan kotimatkalla maitoa sekä vessan pesuainetta. En jaksanut kantaa kaupasta noin 8-10litraa maitoa bussilla + muut ostokset (kolme kassillista). Kun soitin ja pyysin niin murisi vaan "jaaha...oliko muuta". Vastasin vaan ettei ollut ja laitoin luurin kiinni.

Nyt lähden tästä siivoamaan (yritän) jospa sais jotain tehtyä.

ap

Vierailija
5/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa vaan siitä miehen jouluista ettei niissä minun tiedon mukaan ooe ollut mitään normaalista poikkeavaa. Tämän olen anopilta kuullut, joten tuskin on mitään pahoja muistoja sen suhteen jotka aiheuttaisivat tuon mökötyksen.

Vierailija
6/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlan muilta.

On mullakin paljon asioita, mistä en niin pidä, mutta kyllä mä ensisijaisesti tutkin lähimmäisiäni ja pyrin käyttäytymään sillee etten loukkaa heitä.

Kuinka perheen isä katsoo oikeudekseen kohdella lastaan ja puolisoaan tuolla tavoin?

Eivätkö ne ole paremminkin lapsia, jotka toteuttavat itseään mielijohteitten mukaan?

Vierailija
7/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressaisi jos mentäis kylään mutta meille on tulossa molempien vanhemmat aattona. Kämppä on kun pommituksen jäljiltä. Mies ei tee mitään, makaa sohvalla ja jättää olkkarin pöydälle kahvikupit, leivän muruset, jogurttipurkit ym roskat... Saati ruokapöytä, täynnä miehen posteja ym romua. Luulee varmaan, että ne kävelee ittestään kaappiin. Tän kaaoksen raivaamiseen menee ainakin 3 tuntia ja siihen päälle itse siivous (imurointi ja pölyjen pyyhintä) sekä vessan pesu, kylppäri saa jäädä.

Kauppaankin pitää vielä mennä ostamaan viimeiset ruoat. Saan samperi raahata bussilla lapsen kanssa maidot (jota en edes juo), vischyt, kalat ja kermat. On tosi kiva kantaa kauppakasseja kun niska niin jumissa ettei pää käänny. Pienikin virheliike niin meinaa taju lähteä.

Onneksi äiti lupasi tulla huomenna aikaisemmin auttamaan.

Aargh, että toi mies voi kohta viettää joulunsa jossain muualla. Mä en jaksa kohta katella sitä enää. Joka helvetin joulu sama homma. Se ei tee mitään vaan kaikki jää minulle ja siihen pääle se on kun myrkyn niellyt.

Vierailija
8/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopille ja pyydät hänet myös avuksi, näin saatte kaikkille mukavan joulun!

Siivoatte ja laitatte ruat yhdessä isolla porukalla, ois muuten varmasti lapsellekin kiva juttu siivota oma huone mummujen kanssa.

Vierailija
9/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei valitettavasti onnistu. Molemmat tänään töissä iltaan asti ja sen jälkeen heillä omat valmistelunsa. Anoppikaan ei huomenna ennätä tulla aiemmin kun heille tulee miehni veli syömään ennen kun ne tulee meille. Mieheni ja sen veli eivät ole väleissä.

Joten se siitä....

Ei kai tässä muu auta kun vetää Panacodia naamaan (en ole ikinä ottanut) ja ruveta siivoamaan. Mietityttää vaan, että mitenköhän tuo vaikuttaa tuo lääke kun en ole ikinä ottanut. Burana 600 ei auta enää...

Blääääää.....

Vierailija
10/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kokemuksesta voin sanoa että ainakin omiin särkyihin tuo Panacod auttoi tosi hyvin =) Muistat vain ettei saa autolla ajaa moneen tuntiin sen ottamisen jälkeen!

Vierailija
11/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat koko porukalle. Eihän olkkarissa syödä sohvalla. Keskitätte nyt kaiken ruokailun keittiöön ruokapöydän ympärille (jonka läheisyydessä ei ole telkkaria). Todennköisesti vyötärökin kapenee koko porukalta, jos ette syö tv:tä katsellessa.

Vierailija
12/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat koko porukalle. Eihän olkkarissa syödä sohvalla. Keskitätte nyt kaiken ruokailun keittiöön ruokapöydän ympärille (jonka läheisyydessä ei ole telkkaria). Todennköisesti vyötärökin kapenee koko porukalta, jos ette syö tv:tä katsellessa.

minä ja lapsi syömme pöydän ääressä. Sillä ei sinänäsnä ole väliä missä se ukko syö... kun ne tavarta ja muruset aina jää siihen paikkaan. Jättää kun koira paskan jälkeensä.

Ja tiedoksi olemme kaikki ihan normaalipainoisia, minä jopa melkein alipainoinen.

ap

Vierailija
13/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin välit miehen kanssa. Kerrot että sinulla on kauhea stressi ja sinusta tuntuu että miehelläkin on jotain sinua vastaan. Kysyt että oletko loukannut joulustressitiimellyksessä häntä, itket jos itkettää ja annat paineiden purkautua.

Omalla miehelläni on samanlainen tapa alkaa mököttää ja tiuskia ja hän pystyisi vetämään sitä linjaa vaikka viikkokausia. Niinpä olen ottanut tavaksi selvittää asiat mahdollisimman pian ja yleensä taustalta löytyykin jokin pikkujuttu, mikä on loppujen lopuksi helppo selvittää.

Purkautumisen jälkeen seuraa suunnaton helpotus, mieskin on taas hyvällä tuulella ja asiat luistaa helpommin!

Kannattaa ainakin yrittää. Joulu mökötyksen ja stressin keskellä on todella vaikea sietää. Nimim. kokemusta siitäkin on.

Vierailija
14/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vertaamisen koiraan, ja paskasta puhumisen. Jos ei toista edes ton verran voi kunnioittaa ei teillä kyllä ole mitään tulevaisuutta yhdessä. Jokainen voi ensin siivota suunsa, ja organisoida ajan käyttönsä, ja aloittaa jouluvalmistelunsa ajoissa, sinäkin. Puhut sille ystävällisesti, teet kunnon aamiaisen, ja annat työlistan käteen. Ja kun aloittaa aamunsa seksillä, pysyy mielikin paljon parempana.

Vierailija
15/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin välit miehen kanssa. Kerrot että sinulla on kauhea stressi ja sinusta tuntuu että miehelläkin on jotain sinua vastaan. Kysyt että oletko loukannut joulustressitiimellyksessä häntä, itket jos itkettää ja annat paineiden purkautua. Omalla miehelläni on samanlainen tapa alkaa mököttää ja tiuskia ja hän pystyisi vetämään sitä linjaa vaikka viikkokausia. Niinpä olen ottanut tavaksi selvittää asiat mahdollisimman pian ja yleensä taustalta löytyykin jokin pikkujuttu, mikä on loppujen lopuksi helppo selvittää. Purkautumisen jälkeen seuraa suunnaton helpotus, mieskin on taas hyvällä tuulella ja asiat luistaa helpommin! Kannattaa ainakin yrittää. Joulu mökötyksen ja stressin keskellä on todella vaikea sietää. Nimim. kokemusta siitäkin on.

Kun ei puhu niin ei puhu. Yritin eilen illalla kaupasta tullessani keskustella mutta vastaukseksi sain vaan ettei häntä mikään vaivaa eikä mikään ole hätänä. Hän on niiiiin tyypillinen mies joka ei osaa tunteitaan pukea sanoiksi eikä keskustella muutenkaan. Jos sitä keskustelua yrittää jatkaa saa vaan syyttelyä niskaansa. Minä olen sellainen ja sellainen, teen aina niin ja näin ja ikinä ei noin....

Ajattelin, että olkoon koko ukko. Keskityn tekemään hienon joulun lapsen takia.

ap

Vierailija
16/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutta meillä ei ainakaan onnistu tuo "purkaminen" kun mieheen ei saa minkäänlaista kontaktia. Mun mies on ollut jo monta viikkoa täysi paska ja kohdellut minua kuin ilmaa ja eilen sitten sai viimein sanottua että vihaa joulua. Enpä usko että siitä syystä voi mököttää ja olla täysi kusipää viikkotolkulla. Jotain muuta sillä nyt on. Ei ap.

Niinpä olen ottanut tavaksi selvittää asiat mahdollisimman pian ja yleensä taustalta löytyykin jokin pikkujuttu, mikä on loppujen lopuksi helppo selvittää. Purkautumisen jälkeen seuraa suunnaton helpotus, mieskin on taas hyvällä tuulella

Vierailija
17/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joulu noin ahdistaa niin miksi ei voi vaan sanoa ettei sellaista halua viettää. Silloin tekisin asiat aivan toisin ja hän saisi vaikka istua kotona yksinään jos ei huvita viettää joulua.

Meilläkin nyt viikko mennyt mököttämisen merkeissä. Aina jokin asia on vialla....se syy ei kuitenkaan ole se, että keittiön pyyhe oli väärässä paikassa vaan jokin muu suurempi asia.

Tämä toistuu miellä joka helvetin joulu.

Itse tuun ihan sairaaksi tästä touhusta ja stressistä.

Kun aatto vihdoin tulee niin kyllä sille kelpaa ne ruoat ja muut.... mutta mitään ei voi sen eteen tehdä.

ap

Vierailija
18/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittää ettei mikään ole vialla, vaikka selvästi huomaa että joku mättää. Aika kauan saa monesti tonkia ja ehdotella ennen kuin hän lopulta saa sanottua mistä kiikastaa. Sitten lopulta kun saa asiansa tokaistua alkaa kerä purkautua. Eilen illalla viimeksi selviteltiin yhtä juttua, kun päätin että toista joulua ei mökötys saa pilata!

Mieheni vihaa myös joulua. Nyt kun tiedän sen, en ole kysellyt häneltä esim. joululahja-asioista mitään vaan olen hoitanut sen puolen itse. Niinpä hän on joskus yllättänyt minut ehdottamalla ja hankkimalla jotain oma-aloitteisesti! Ruuistakaan ei onneksi tänä jouluna tarvitse stressata kun mennään muualle syömään. Aaton aamupäivän ruokana ajattelin tarjota itsekoottuja hampurilaisia. Niistä ainakin kaikki tykkää.

Toivotan kaikesta huolimatta hyvää joulua ap:lle ja muillekin mököttävän miehen omaaville!

Vierailija
19/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teen listan, mitä miehen pitäis hoitaa joulua varten. Joulukuussa tai joskus jopa aiemmin, pyydän sitä tekemään jonkun homman, mikä edistää asiaa. Ei joka päivä, mutta vaikka joka toinen, esim. lahjojen hakua voi ripotella, siivousta voi aloittaa ajoissa tavaroille omat paikkansa jne.

Vierailija
20/26 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköpostilla. Eli kun on illan mököttänyt ja tiuskinut ja sanonut, ettei vaivaa mikään, tulee usein seuraavana aamuna töistä sähköposti, jossa selittää mikä vaivaa ja miksi on huonolla tuulella. Tosi monta kiistaa ja mieltä painanutta asiaa on selvitetty sähköpostitse, itsekin olen jo tottunut siihen, vaikka edelleen yritän saada miestä myös puhumaan asioista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme