Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo synnyttäneet äipät!!

Vierailija
21.12.2009 |

Asiani koskee synnytystä!

Avautumis vaiheen aikana ja jälkeen, sattuuko se kun olette auki sen 10cm ennen ponnistusvaihetta? :D

Ihan mielenkiinnolla haluaisin tietää sattuuko tuo avautuminen ja miltä se oikeasti tuntuu kun alapää on auki ton 10cm :D

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sitä erikseen tunne, että on auki miten paljon. Kapsen pää aiheuttaman paineen kyllä tuntee, ja sekin sattuu.

Vierailija
2/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä ole mitenkään erityisesti huomannut sitä vaihetta, kun olen täysin auki. Ei sitä itse tunne, vaan kätilö koettaa kohdunsuuta ja kertoo, minkä verran se on auki.

Joillekin on tuskallista, jos ei ole vielä täysin auki mutta alkaa jo ponnistuttaa, mutta ponnistaa ei saa. Minä en ole sitä kokenut. Eka kerralla alkoi ponnistuttaa vasta kun olin auennut 10 cm. Toisella kerralla ei alkanut jostain syystä ponnistuttaa ollenkaan. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan ehtinyt ajattelemaan, miltä tuntuu olla 10cm auki. Ja siis avautumisvaihehan on nimenomaan kipeitä supistuksia, joten kyllä silloin sattuu. Sen jälkeen alkaa ponnistaminen, joka lääkityksistä/niiden olemattomuudesta riippuen sattuu enemmän tai vähemmän.

Vierailija
4/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis se avautumisvaihe niin kerta se sattuu niin sattuuko se minne?

Selkään, mahaan vai nimenomaan alapäähän?

Itse koskaan kokenut niin jotenkin tämä aihe kiinnostaa.

AP

Vierailija
5/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis se avautumisvaihe niin kerta se sattuu niin sattuuko se minne?

Selkään, mahaan vai nimenomaan alapäähän?

Itse koskaan kokenut niin jotenkin tämä aihe kiinnostaa.

AP

Sattuu selkään, etenkin alaselkään, ja myös mahaan, etenkin alamahaan ja sattuu myös alapäähän. Sitten itse ponnistus sattuu sinne alapäähän ja perseeseen - kuin kakkaisit kivikovaa kurpitsan kokoista pökälettä.

Vierailija
6/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin tuntee lapsen pään etenemisen paineen tunteena. Minulla on ensimmäisessä synnytyksessä ehkä kivuliainta ollut avautumisen loppuvaihe kun supistukset olivat oikein voimakkaita että kohtu avautuu kokonaan ja tietysti ponnistuksen loppuvaihe oli vähän inhottava kun kiristi kovasti. Toisessa synnytyksessä kivuliain oli nopea tapahtuma kun vauvan pää siirtyi selvästi kohdusta synnytyskanavan puolelle. Tämä tapahtui niin nopeasti, ihan kymmenissä sekunneissa-minuutissa, että varmaan sen vuoksi sattui aika mojovasti. Sen jälkeen ei itse ponnistusta paljoa edes tarvinnut eikä sattunut ollenkaan.

Vierailija
7/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan perkeleesti =D mut no hätä!! hyvin se menee! mä sain suoneen jotai särkylääkettä ja sit ku en enää kestäny kipua niin sain ilokaasua ja sit ku ei sekään auttanu ni sain epiduraalin =D ja sit synnyttämään =D

Vierailija
8/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun on supistus meneillään. Itselläni vähän kuin kivulias suonenveto mahassa :) Minulla ponnistusvaiheessa kivut olivat kyllä pahemmat, avautumisvaiheen selvisin ihan hyvin kotona ja ilman kivunlievitystä. Olin 9 cm auki, kun menin sairaalaan, enkä olisi kyllä millään uskonut. Ponnistusvaiheessa meinasikin sitten taju lähteä kivusta.

Vierailija
9/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis se avautumisvaihe niin kerta se sattuu niin sattuuko se minne? Selkään, mahaan vai nimenomaan alapäähän? Itse koskaan kokenut niin jotenkin tämä aihe kiinnostaa. AP

Sattuu selkään, etenkin alaselkään, ja myös mahaan, etenkin alamahaan ja sattuu myös alapäähän. Sitten itse ponnistus sattuu sinne alapäähän ja perseeseen - kuin kakkaisit kivikovaa kurpitsan kokoista pökälettä.

Varmaan yksilöllistä, miten sattuu ja minne. Otin aqua-rakkulat, niistä saattoi olla apua. Tiedä häntä, kun ei sattunut ennen eikä jälkeen rakkuloiden.

Vierailija
10/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen kokee ja tuntee ne yksilöllisesti. Itse tunsin repivää kipua alavatsalla, mutta joku toinen on kokenut polttavaa kipua alaselässä ja joskus jopa jaloissa asti. Ei kukaan voi kertoa sinulle, miten itse tulet kivun kokemaan.

Vierailija
11/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapään olevan 10 cm auki..ja HAH!(synnyttäneet tajuaa, mitä tarkoitan...)

Vierailija
12/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäpä sitten ku olitte sen 10cm auki tai jotain sinnepäin..kokeiliko kukaan alapäähänsä sitten tuntuko siellä pää!? Tai saitteko/halusitteko peilillä katsoa sitä?

Otitteko itse vauvan vastaan kun ponnistitte vauvan ulos?

Itse seurannut tuota vauva tulossa ohjelmaa monesti ja siellä ollut näin joillakin että saaneet ihan mahdollisuuden tuohon niin haluaisin tietää jos suomessa sama käytäntö ja joku ns. "uskaltautunut" tähän/näihin niin miltä se tuntui tai näytti :D

Tietty eihän kovin usea ajattele tuossa vaiheessa, että haluaisi nähdä vauvan pään kun itse on sen verran auki että tukka jo sieltä pilkottaisi, mutta ajattelin jos näin onkin.

AP

Vierailija
13/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksissä avautumisvaihe on ollut kivulias ja varsinkin viimeisimmät supistukset, mutta sitten kun tuli ponnistamisen tarve niin ei enää ollut sellaisia kivuliaita supistuksia kroppa vain väkisin puski voimalla vauvaa ulospäin.

Ponnistusvaiheet eivät ole minulla sattuneet ollenkaan ja ovat kestäneet molemmat alle 2 minuuttia, molempien ulos saamiseksi tarvittiin kaksi ponnistusta. Minusta ponnistaminen on tuntunut "hyvältä", tavallaan vapauttavalta.

Vierailija
14/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille lämpimästi.

Vierailija
15/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

entäpä sitten ku olitte sen 10cm auki tai jotain sinnepäin..kokeiliko kukaan alapäähänsä sitten tuntuko siellä pää!?"

-Kyllä, lääkäri sanoi alapään olevan niin auki, että saan aloittaa ponnistamisen.

"Tai saitteko/halusitteko peilillä katsoa sitä?"

- Olisin varmaan saanut, mutta siinä vaiheessa keskityin vain hengissäselviämiseen :)

"Otitteko itse vauvan vastaan kun ponnistitte vauvan ulos?"

- En olisi pystynyt. En pystynyt vauvan syntyessä enää mihinkään...Kätilö taisi antaa vauvan mahan päälle, mutten edes tajunnut koko tilannetta. En edes muista siitä hetkestä mitään. Onneksi mies otti valokuvia!

Vierailija
16/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tuntee mutta supistukset on siinä vaiheessa niin rajuja että tunne jää taka-alalle. Eikä se vauvan pää ainakaan mulla vielä pimpsasta ole näkynyt vaikka olen ollut täysin auki, sitten täytyy vielä ponnistaa ne sentit synnytyskanavan läpi ja sitten vasta tuntui miten vauvan pää painoi ihan pimpsaa, kiristi ja sattui helvetisti, sitten pusataan vasta vauva aukosta pihalle.

Vierailija
17/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikissa kolmessa synnytyksessä tuntunut repivä kipu alavatsassa.

Osalla voimakas selkäkipu, mulla ei sitä yhtään.

En ole kokeillut päätä, keskittyminen lähinnä kivun sietämiseen kohdunkaulapuudutuksesta huolimatta, joka on vienyt pahimmat kipuhuiput pois.

Ponnistusvaihekin ollut kivulias, mutta se on mulla mennyt niin nopeasti, ettei se ole tuntunut niin pahalta.

Vierailija
18/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistusvaiheen vielä kestää kun saa itse toimia aktiivisesti ja on kestoltaan lyhyempi.

Toki se ponnistus vaihekkin sattuu kun tuntuu että alapää halkeaa ku punkee päätä ulos.

Mäkään en halunnu kokeilla päätä, vaan keskityin itse toimintaan ja oman olon kestämiseen.

Vierailija
19/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkoi näkymään. (sillon jo ponnistettiin) En halunnut.

Vierailija
20/43 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä synnytin ensimmäistä kertaa alakautta pari viikkoa sitten, esikoinen syntyi sektiolla. Panikoin synnytystä etukäteen ja pelkäsin varsinkin juuri ponnistusvaihetta, mutta huomasinkin sitten että supistukset olivat kauheinta koko synnytyksessä. Supistusten aikanahan sitä avautuu, ja kyllä sattui kun ei saanut mitään kivunlievitystä kuin vasta kun oli kunnolla auki. Sen jälkeen sain ilokaasua ja epiduraalin ja vielä ponnistusvaiheeseen puudutuksen joten lapsi sitten syntyi suht kivutta ja nopeasti.

Sitten kun oli auki sen 8-9cm, tuntui siltä että oli kakkahätä, pyysin päästä vessaan mutta kätilö sanoi että älä lähde mihinkään, vauva sieltä tulee eikä mikään kakka.

En sitten tiedä miltä synnytys kokonaan ilman kivunlievitystä tuntuis..enkä haluakkaan kokeilla :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi