Mä en tiedä itkeäkö vai nauraa noiden anopin lahjojen kanssa
Ollaan niitä jo avattu "kalenteriyllätyksinä", koska lähdetään jouluksi reissuun, eikä voidan kaikkia lahjoja raahata mukana.
Ostaa oikeastaan vain kirpparilta tai tekee itse lahjoja. Nyt ollaan saatu yksi muoviauto, josta puuttuu toinen ovi ja lamppu rikki, nukkaantunut pehmolelu ja vauvojen soittorasia (meillä on nuorinkin jo 3 v). Lapsetkin jo vähän hämmästelevät, että miksi tonttu tuo tuollaisia...
Kommentit (58)
Sain anopilta kesällä synttärilahjaksi kahvipaketeista tehdyn laukun, kullanvärisen... Lisäksi sain kuitenkin kynttiläkipot (rumat).
Kerran sain valkoiset, mummotyyliset alkkarit. En ole koskaan käyttänyt.Tyttö sai 6 kk ollessaan kokoa 86 olevan bodyn joululahjaksi. Viime vuonna hän sai alushousut ja alustopin, ikä 1,2 v.
Poika sai 2 vuotiaana synttärilahjaksi fleecetakin + housut jotka ovat nyt sopivia pojan ollessa 4,5 vuotias.
Mainittakoon vielä että anopilla on 6 omaa lasta, mut silti koot hakusessa :)
Kertoo sit jälkeenpäin, että vaatekaupassa myyjä kertoi kolmevuotiaalle sopivan koon 100cm, mutta hän itse katsoi ettei se millään sovi ja toi sitten 130cm housut.
Siis tekee noin vaikka kerron koon etukäteen (pyydettäessä) ja tosiaan myyjäkin sen vahvistaa. Ei vaan kukaan muu tiedä mitään kuin hän!
Meidän anopilla on koot (ja vähän muukin) ihan sekaisin
3 v poikamme sai viime jouluna pinkin keinokuituisen pörröpuvun kokoa 140 cm. Oli ostanut sen Virosta. Annoin sen siskolleni, jolla on ton kokoinen tyttö, mutta ekan pesun jälkeen puku oli niin karseen nukkanen ja muodoton, ettei sitä voinut käyttää...
Ostaa aina Virosta noita oudoista materiaaleista tehtyjä kamppeita. Lapset on meillä kovia hikoilemaan, että niitä ei voi laittaa vaikka olisivat oikeaa kokoakin.
JA tosiaan anopilla ei pikkurahasta puutetta, mutta outo tyyli lahjoissa.
Joku kysyi että mitä järkeä on ostaa liian isoja vaatteita jotka odottavat kaapissa oikeaa aikaa...
Itse ostan aina alesta hyviä ja kauniita vaatteita liian isoina. Esim. talvivaatteet ensi talvelle. Säästän tosi paljon rahaa. Osaan arvioida lasten kasvun aika tarkkaan. Kenkiä en osta koska niitä on hankalampi arvioida tarkkaan.
Joku kysyi että mitä järkeä on ostaa liian isoja vaatteita jotka odottavat kaapissa oikeaa aikaa...
Itse ostan aina alesta hyviä ja kauniita vaatteita liian isoina. Esim. talvivaatteet ensi talvelle. Säästän tosi paljon rahaa. Osaan arvioida lasten kasvun aika tarkkaan. Kenkiä en osta koska niitä on hankalampi arvioida tarkkaan.
vaan siitä että ostetaan 1-vuotiaalle vaate joka tulee käyttöön 4-vuotiaana tms. Seuraavaksi kaudeksi / talveksi jne. vaatteiden ostaminen valmiiksi alesta on vaan järkevää mutta ostatko sinä sieltä myös vaikka nyt kaksivuotiaalle toppapukua jota hän voisi käyttää sitten eskari-talvena?
ei ole kovin helppo arvioida kokoja jos ei joku ole kertonut tai ole lapsi mukana. älkää olko niin ilkeitä tämän asian kanssa!
ei ole kovin helppo arvioida kokoja jos ei joku ole kertonut tai ole lapsi mukana. älkää olko niin ilkeitä tämän asian kanssa!
oikean koon ja ostaa sitten vaikka seuraavan koon. Mutta jos 2-vuotiaalle ostaa vaikka 110 cm vaatetta niin onhan se jo yliarviointia.
meillä 2 v. käyttää kokoa 98 ja jotain isompaakin on. mieluummin otan 110 kokoa kuin 92 joka on pieni.
meillä 2 v. käyttää kokoa 98 ja jotain isompaakin on. mieluummin otan 110 kokoa kuin 92 joka on pieni.
en ottanut kantaa siihen että on oikeasti todella isokokoisia lapsia, mutta suurimmalle osalle se taulukkokoosta seuraava sopii. Meillä on tyttö mennyt aina +2-käyrillä ja mennyt juurikin niin että nyt viisivuotiaana käyttää taulukosta 6-vuotiaitten kokoja. Eli tällä tyylillä ostettaessa se "ikäkoko + 1" vaate tulisi käyttöö heti. Tuolla sinun periaatteella voisi siis sanoa että kun kerran meidän 5v käyttää jo 166 tai 122 cm vaatteita niin naapurin 5v:lle saa ostaa kans 128-vaatteen lahjaksi (vaikka hän todellisuudessa alkaa juuri kasvaa ulos 110 cm vaatteista)
Tyttö sai 6 kk ollessaan kokoa 86 olevan bodyn joululahjaksi. Viime vuonna hän sai alushousut ja alustopin, ikä 1,2 v. Poika sai 2 vuotiaana synttärilahjaksi fleecetakin + housut jotka ovat nyt sopivia pojan ollessa 4,5 vuotias. Mainittakoon vielä että anopilla on 6 omaa lasta, mut silti koot hakusessa :)
on vain ajatellut ettei osta sellaista kokoa, mikä menee nopeasti pieneksi.
Meille kummit ja mummot ostavat aina vähän isompia vaatteita.
Hehän ovat HOIDOSSA. Minä puhuin Alzheimer-potilaista, joilla ei ole sairauteensa diagnoosia, lääkitystä eikä asianmukaista hoitoa. Väitän heidän elämäänsä kurjaksi, eikä sitä yhtään helpota miniöiden kummastelut.
Alzheimerin tautiin muuten kuluu yleisenä oireena aggressiivisuus. Tähän voidaan kuitenkin vaikuttaa lääkkeillä ja niin tehtiin epäilemättä siinäkin laitoksessa, jossa kirjoittaja oli töissä.
No joo, "muutaman" vuoden ne odotti kaapissa. Samoin on tehnyt villapaitaa mutta ajatteli sen antaa sitten vasta synttäreinä kun kuukauden päästä on synttärit, ja antaakin esiliinan jouluna kun poika niin tykkää leipoa (just ne joulupiparit tykkää tehä).
Ja kirpparilta ostettuja "uusia" vaatteita on tullut myös. Kamalaa!
Tätä ei ole vielä ollut: Ostaa poistokirjoja kirjastosta ja antaa lahjaksi. Sinänsä ei paha, mutta hitusen joku voi miettiä...
Muutenkin rakastaa kaikkea halpahallista halvalla ostettua. Kirppareilta ei osta, mutta kavereilta saatua tai meidän lasten vanhaa (lasten leluja ja vaatteita) antaa lahjaksi.
En minä aikakaan tiennyt lapsettomana, että minkä kokoinen se vauva on kun niitä custom-paitoja ostin. :S
eikä se mulle nykyään lahjoja osta ja hyvä niin sillä ei ole kiva saada vieraalta ihmiseltä esim.alushousuja mutta lapsille se osaa kyllä lahjat ostaa. JA antaa sellaista vähän kalliimpaa johon itsellä ei olisi varaa. Tästä olen hyvin kiitollinen.
Tyttö sai 6 kk ollessaan kokoa 86 olevan bodyn joululahjaksi. Viime vuonna hän sai alushousut ja alustopin, ikä 1,2 v. Poika sai 2 vuotiaana synttärilahjaksi fleecetakin + housut jotka ovat nyt sopivia pojan ollessa 4,5 vuotias. Mainittakoon vielä että anopilla on 6 omaa lasta, mut silti koot hakusessa :)
on vain ajatellut ettei osta sellaista kokoa, mikä menee nopeasti pieneksi. Meille kummit ja mummot ostavat aina vähän isompia vaatteita.
rintaliivit, jotka olivat kyllä ihan ok näköiset, mutta huonolaatuiset Virosta ostetut ja kaiken lisäksi mulle aivan liian isot! Kaiken huipuksi ex-anoppi tokaisi, että "sulla on niin pienet tissit, etten meinannut löytää hyvää kokoa". Just joo...
Samainen ex-anoppi on antanut esikoisen ja kuopuksen syntymän jälkeen KASTELAHJAKSI Osuuspankista ilmaiseksi saatavan muovimukin. Että silleen.
No, eipä ole omena kauas puusta pudonnut eli onneksi tämä on siis ex-anoppi. Pojan lahjat kuuluu samaan kastiin ja olen mm. saanut joululahjaksi puntarin!