Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Blogiasiaa

Vierailija
21.12.2009 |

Miten olette saaneet blogeillenne lukijoita?

Miten itse löydätte uusia, mielenkiinotisia blogeja?

Oletteko "tutustuneet" toisiin bloggaajiin?

Millainen blogi on hyvä?

Millaisia blogeja luette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogilistalta, sekä kommentoimalla toisten blogeihin.

Luen sarjakuvablogeja sekä sisustusblogeja, joukossa muutama harva tekstiblogi. Muotiblogeja en lue, en ole vielä oikein törmännyt sellaiseen, joka miellyttäisi. Monet niistä ainakin ovat tosi samankaltaisia.

Olen kirjoittanut itse aikoinaan ns. tavallista päiväkirjablogia, myöhemmin ruokablogia, jonka saatan ehkä elvyttää.

Mun mielestä (ja tämä on siis vaan mun mielipide, jonka kanssa saa olla eri mieltä, mutta omalla kohdallani se ei muuksi muutu) blogi alkaa olla jo tavallaan vähän kuollut media, koska KAIKILLA on sellainen. On tosi vaikeaa siivilöidä helmiä paskasta, jotta löytäisi jotain mielenkiintoista luettavaa.

Blogeissa mua ärsyttää se, että nykyään on trendi laittaa paljon isoja kuvia, joka tekee lukemisen vähän hitaammalla nettiyhteydellä painajaiseksi. Esim. tuota täällä vatvottua Kaunis pieni elämä -blogia en ole saanut ladattua kertaakaan kaikkine kuvineen, siispä on jäänyt lukematta. Toinen jatkuva ärsytyksen aihe on se idyllinen elämä, jota sisustusblogeissa esitellään. Joo, toisaalta ymmärrän, mutta toisaalta se on niin vitun ärsyttävää lässynläätä koko genre. Myös syömishäiriöblogit ärsyttävät, tuntuu, että suunnilleen puolet Suomen blogeista on joidenkin maailmantuskaisten anorektikoiden ja wannabeanorektikoiden käsialaa. (Sori vaan kaikki anorektikot, ei oo tarkoitus loukata.)

Lukisin myös mielelläni enemmän "yleisiä" (siis sellaisia, jotka eivät edusta jotain tiettyä genreä) tekstiblogeja, mutta nykyään on niin vaikeaa löytää hyviä päiväkirjablogeja. Tarjontaa on yksinkertaisesti liikaa.

Oho, tulipas pitkä vuodatus, sori!

Vierailija
2/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittelen vasta blogia, joten kaikki on hiukan uutta.

Blogissani kirjoitan elämästäni niinkuin se on, opiskelevan yh-äidin elämää... En ole vielä kovin tarkkaan rajannut sitä omaa erikoisuuttani, käsityöt ovat tärkeä harrastus, niistä varmasti kirjoitan, sekä reissuista ja muusta elämästä, kaikesta.

Juu, eli mun blogi ei tosiaan ole mikään kiiltokuvamaailma :)

Kiitos vielä vastauksestasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkiblogini olen löytänyt sattumalta. Linkin kautta (toisesta blogista tai toiseen blogiin kommentoimalla linkitetty) tai blogilistalta. Niistä on tullut suosikkeja pikkuhiljaa.

Hyvä blogi on sellainen, jota päivitetään säännöllisesti (ei päivittäin tarvitse, mutta useamman viikon tauot saavat mielenkiinnon lopahtamaan). Minäkään en pidä liiallisesta kuvien käytöstä. Yksi kuva piristää tekstiä, mutta liika on liikaa.

Eniten seuraan käsityöblogeja, se kiinnostaa itseänikin ja muiden ideoita on kiva nähdä. Niissä yksi tai kaksi selkeää kuvaa on hyvä, pelkkä teksti ei kerro tarpeeksi.

Luen myös ihan tavallisia arjesta ja kotielämästä kertovia blogeja. Aiheella ei ole väliä, jos on mielenkiintoisesti kirjoitettu. Skippaan muoti-, sarjakuva- ja suurimman osan ruokablogeista, ne ei vaan kiinnosta.

Vierailija
4/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näillä eväillä rakennella ihan mukava blogi :)

ap