Paljonko lasten joululahjoihin yhteensä?(ov)
Mitä teidän perheen lasten joululahjat on maksanu per lapsi? Meillä n. 320e/lapsi ja lapsia 3 (12, 6, 5-vuotiaat).
Kaikille ostettu siis samalla summalla erinäiset määrät lahjoja. Minä olen ne ostanut ja nyt mies nupisee, kun rahaa on menny niin paljon :(. Itte ei ole vaivautunu kauppaan vielä kertaakaan ja pääsee taas niin helpolla! Samoin kuin aina ennenkin! Ja sitä paitsi viime jouluna lasten lahjat maksoi 450e/lapsi, joten tänä vuonna mentiin aika lailla tuon ali :)!
Ihan siis mielenkiinnosta, että mitä muissa perheissä lasten lahjat noin suurinpiirtein maksaa?
Kommentit (30)
Ajattelin vielä pari pientä pakettia käydä ostamassa, joten lähemmäs 100€ menee. Yksi lapsi.
Kysyn tätä nyt ihan vilpittömästi, minusta se vain kuullostaa hiukan omituiselta..
Mutta meillä kaksi lasta, 2v. ja 5v.
Heidän lahjoihin on menny ehkä noin 50€ per nenä.
lapsia 3, 20v, 14v ja 13v eli halvalla ei enää pääse. Peakin huppari maksaa 105€, Vagabondin saapaat 130€, Simpsonien uusin tuotantokausi 40€, Greyn anatomian viimeisin 50€ jne. yhteensä varmaan 500-600€.
...lapset 3 v ja 5,5 v.
Rahaa meni n. 60 e per lapsi. Osa tuosta meni "järkeviin" lahjoihin (jotka siis olisi joka tapauksessa pitänyt ostaa).
Ja kun tulotasoa kysyttiin, niin meidän perheen bruttotulot ovat n. 6500 e/kk.
Lapset tuleva saamaan lahjoja myös isovanhemmilta, kummeilta ja muilta sukulaisilta.
Meillä yht. lasketut bruttotulot on n. 11000e/kk. Että siihen verrattuna tuo meidän reilu 300e/lapsi on mun mielestä sellanen, mihin meillä on varaa. Siis ettei miehen tarvii sen takia nupista...
ap
koska teineille meni jo melkein 300 per nuppi, kun ostin ipodit ja muutaman kirjan ja jotain pientä, eli eivät yli viittä lahjaa saa kuitenkaan per nenä.
Eikä siis tuossa summassa ole harrastusvälineitä tms. Ne ostetaan jokaiselle erikseen. Lähinnä summa koostuu erilaisista peleistä, yksi dvd-boksi on kaikille ja muutama pehmeä paketti. Leluja ei ole ostettu ollenkaan, koska saavat isovanhemmilta ja kummeilta.
ap
eli n. 400 e per lapsi. Säästöillä ostettu, isovanhemmat antoivat myös 400 e.
2 lasta, bruttotulot 1100 euroa/kk
erihintaisia lahjoja ostetaan. Jos haluatte, kertokaa ostettujen lahjojen hinta JA yhteenlasketut kuukausibruttotulonne.