Sinä ei uskovainen, oletko joskus kuitenkin "joutunut"
Kommentit (11)
Rukous on puhetta Jumalan kanssa ja uskovaisen kuuluu rukoilla.
ihmeen "voimaan"?
Tai no, onhan placebolääkkeilläkin joihinkin vaikutusta.
Olen vuosikausia yrittänyt opetella olemaan uskovainen ja rukoillut paljonkin, mutta siitä ei ole tullut oikein mitään. En ole saanut rukouksesta voimaa tms. Lopulta kolmekymmentä täyttäessäni päätin että yrittäminen taitaa olla turhaa ja erosin kirkosta.
katsoessani koiran kuolinkamppailua voimatta tehdä mitään, silloin pyysin että jos joku ylempi taho (oli sitten jumala tai piru, metsätonttu tai menninkäinen) pelastaisi koiran. Ei pelastanut, koira kuoli.
katsoessani koiran kuolinkamppailua voimatta tehdä mitään, silloin pyysin että jos joku ylempi taho (oli sitten jumala tai piru, metsätonttu tai menninkäinen) pelastaisi koiran. Ei pelastanut, koira kuoli.
Tai voihan sitä vaikka pyytää, että keinutuoleja sataa taivaasta, ja jos niin ei käy, todeta ettei tämä ole mistään kotoisin.
Maailma ja elämä on sellainen kuin on. Se mitä voi rukoilla, on just niitä voimia jaksaa ottaa vastaan se mitä annetaan, kykyä löytää iloa ja onnea myös niistä synkemmistä ajoista ja asioista jne.
ELi mun mielestäni rukoilemalla lähinnä haetaan tukea tän elämän kanssa jaksamiseen, totta kai myös toivotaan, että tiettyjä asioita tapahtuisi tai ei tapahtuisi. Mutta ei rukous ole tai sen ole tarkoitus olla kuin toivelista joulupukille, että nämä mulle kiitos, ja jos ei onnistu, niin suututaan ja petytään.
Meillä ihmisillä on vapaa tahto, ja tällainen maailma on. Kaikki syntyy kerran, ja jokainen myös kuolee joskus, toiset aiemmin kuin toiset.
No silloin kun mummo kuoli, niin mietin, että jos uskoisi taivaaseen, niin kuolemaa olis ollu helpompi käsitellä.
todistukseen :D Sitten vähän kasvettuani tajusin, että numerot eivät vain "tule" vaan oma työni vaikuttaa niihin.... :)
Mä luulen ymmärtäväni sen ajatuksen siinä rukouksessa ja että miksi siitä ihmiset saavat lohtua. Sen edellytyksenä on varmastikin se usko. Minä en usko, joten saan tuskissani ja surussani lohtua ystävistä ja perheestä.
jaksaa tätä elämää. Rukous varmasti auttaa monia siihen uskovia. Omat päänsisäiset peikkoni puran läheisteni kanssa keskustelemalla.
että siinä ilmaisee omat ajatuksensa sanoina, ja silloin omat aivot tekevät työtä ratkaisun eteen. Voi olla, että Jumala auttaa näkemään ratkaisuja, mutta kyllä rukoilu auttaa jäsentämään ongelmia, jonka tuloksena ongelmat saattavat ratketa ilman yliluonnollista elementtiäkin. Siis siltä minusta tuntuu.
en osaa pyytää/toivoa/rukoilla mitään semmoiselta Jeesukselta/Jumalalta jonka olemassaoloon en usko.
uskon että jokainen omilla teoillaan vaikuttaa omaan elämäänsä ei mikään ns."ylempi taho".