Herkkä sotkulle
Meidän 2 vee on tavattoman herkkä kaikelle sotkulle. Tarkoitan siis ettei käsiin saa osua yhtään ruokaa tai sormivärit ovat myös kauhistus. Onko muilla vastaavan laisia ongelmia? En itse ole mitenkään hysteerisesti putsannut, kuin vasta ruokailun päätteeksi, mutta nykyään tyttö saa hysteerisen lähes paniikin omaisen kohtauksen jos ruokaa osuu johonkin kohtaa paljasta ihoa. Miten tästä taipumuksesta voisi päästä eroon? Ideoita?
Kommentit (2)
Halusi aina servetin ja pyyhki suutaan suurinpiiretin joka suupalan jälkeen. Jos käsiin tuli likaa niin heti pesulle jne. Sormiväreillä ei suostunu ollenkaan pelaamaan. Istui vaan ja katseli kun muut sotki =) Samoin askarteluhommissa se liima oli paha, ei halunnut sitten askarrellakaan.. Tämä oli raskasta minulle,kun kerhoissa tyttö kieltäytyi tai alkoi huuto jos joutui "likaisiin" hommiin.
Kerhossa sanoivat, että ihan normaalia, jotkut vaan on sellaisia. Ja siihen ei pitänyt erityisesti kiinnittää huomiota..ei siis tehdä mitään numeroa asiasta. Jos ei halunnut niin ok, tehdään muuta.
Nyt kun tyttö on jo 4,5v niin enää ei ole tuota hysteriaa, sormivärit,vesivärit,liimat yms..ei enää haittaa,vaikka vähän sotkeentuukin. En nyt muista missä vaiheessa tuo meni ohi, mutta pitkään on jo ollut "normaalia" käytöstä askarteluhommissa =)
Vastaan vähän myöhässä, kun ei tule kovin usein luettua näitä viestejä...
Meillä 1v 8kk tyttö myös arka sotkuille. Ruokaillessa pitäisi koko ajan olla pyyhkimässä sotkuja käsistä. Itse olen siinä luulossa, että kuuluu kehitysvaiheeseen. Ollaan jo jonkin aikaa harjoiteltu potalla käyntiä ja siiteysinto kait liittyy jotenkin myös näihin asioihin. En siis itse ainakaan olisi hankkiutumassa eroon tuosta "taipumuksesta". Tosin en ole mikään asiantuntija auttamaan, mutta näin meillä.