Neuvosi meille? Parisuhdeasiaa...(pienet lapset)
Tilanne on tämä, meillä on vajaa 4v ja 9kk lapset. Yhdessä on oltu 11 vuotta. Minä hoidan kodin käytännössä yksin, lapsetkin suuremmilta osin. Mies istuu tietokoneella tai on autotallissa (ellei ole nukkumassa tai syömässä).
Seksiä meillä on 1-2xviikossa, lähes aina miehen aloitteesta. Nyt on lähes joka kerran jälkeen ruvennut valittamaan, että on tylsää seksiä, ei oo kipinää kuulemma (ja kuitenkin haluaa kokoajan...). Toisaalta tuntuu kuulemma kuitenkin hyvältä. En kertakaikkiaan jaksa tässä(kin) asiassa olla aloitteellinen ja keksiä jotain uutta ja ihmeellistä. En siis makaa lahnana paikallaan vaan osallistun seksiin, mut ei tunnu riittävän.
Mielestäni jutun juuri lähtisi siitä, että mies osallistuisi arkeemme tasavertaisesti niin, että mullakin olisi voimia vielä sängyssäkin. Yritin tästä taas eilen hänelle puhua, mutta kun kysyin kommenttia niin vastaus oli, että en halua/jaksa ajatella/kommentoida...
Neuvosi meille??? Kiitos.
Kommentit (12)
Mutta älä syyllistä, sillä silloin toiselle tulee vastareaktio.
Voisit ehkä joskus myös kieltäytyä seksistä vetoamalla väsymykseen. Sanoisit, että niin mielelläsi sekstailisit mutta ole niin väsynyt sen päivän kaikista hommista...
niin tuskin hän voi vaatia enempää sinulta, toki voisitte laittaa lapset hoitoon vaikka yöksi ja sitten viettäisitte kahdenkesken aikaa. itsellä vähän samanlainen tilanne mutta mieheni kyllä osallistuu kotitöihin ja perheen pyöritykseen hyvin. Mut silti seksiä on molempien mielestä liian vähän:/
vaikka hommat toimiikin sitten kun aloitatte johtuu siitä, että miehesi kokee että teillä ei ole muuten kipinää. Eli ei sinussa syy vaan siinä, että hänenkin pitäisi laittaa kone kiinni ja olla sinun kanssa.
Muistaa miksi alkoi olla kanssasi. Tehdä yhdessä juttuja, lasten kanssa tai pelkästään sinun kanssa. Työ voi tietysti väsyttää, että ei jaksa kotona mitään tai apaattisena koneella aivot narikassa.
Mieluummin kuin parinvaihtoa tai piiskoja alkaisin harrastamaan niin yhdessä alkakaa tehdä yhteisiä juttuja. Muutakin kuin siivoomista.
lapset leikkivät, eivät miehet. Parempi olla vaikka yksin lasten kanssa kuin tuollaisen vätyksen kanssa.
Kysy milloin hänelle sopisi keskustella, että sinulla on tärkeätä asiaa. Tai kirjoita asiat paperille ja hän joutuu ne lukemaan. Kerro syyllistämättä miten koet tällä hetekellä teidän työnjaon kotona ja kuinka se väistämättä heijastuu myös seksielämäänne sitä huonontaen. kerro mihin asioihin toivoisit miehesi enemmän osallistuvan. Epäreilu työnjakohan teillä tällähetkellä on. Jos puhuminen tai kirjeen kirjoittaminen ei auta, kannattaa apua hakea esim. perheneuvolasta tai myös seurakunnan perheasiainneuvottelukeskuksessa päteviä työntekijöitä parisuhdeongelmien ratkomiseen. Tsemppiä sulle ja apua tosiaan kannattaa hakea, jos itsekseen asiat ei ratkea!
Onko miehellä jokin addiktio/masennus vai mikä aikaansaa tuollaisen vetäytymisen? Minusta miehen elämässä ei ole nyt kaikki kunnossa.
Tuntuu, kuin mies kaataisi vastuun hyvinvoinnistaan sinun niskaasi - jos seksikin tuntuu tylsältä, SINUN pitäisi toimia toisin. Ehkä seksi tuntuu miehestä tylsältä, koska hän voi muutenkin henkisesti huonosti?
Ihania ja kannustavia vastauksia! Ja niin asiaa.
Kotitöiden jako nyrjähti meillä lopullisesti vuosi sitten kun meillä oli rakennusprojekti meneillään. Sitä ennen teki sentään ruoan.
Ja kyllä on hyvin mahdollista, että mieheni voi henkisesti huonosti.
Täytyy siis yrittää jatkaa puhumista.
että työt vie joskus aika hyvin kaiken mehun. Sitten sitä lähinnä nukkuu kotona tai koneella on. Rakennusprojekti varsinkin voi olla parisuhteelle todellinen koetin. Miehei on ihan normaali, mutta teillä on vain luisuttu arkeen jossa vastuu kodista on sinulla ja miehellä työt. Kun mies on töissä 8 h niin kotitöissä ei mene sitä 8 h, ei sitten millään siivoamisiin ja tiskaamisiin ja vaatteiden pesuun. Lapset vie kyllä huomion ja niiden hoidon ohella ei kaikkea kotitöitä saa tehtyä. Jos rakennusprojekti on miehellä ollut niin ollut minusta kohtuullista että sinä olet huoltanut talon rakentajaa ja pyörittänyt kotia.
minustakin oli ihan ok, että minulla oli kaikki sen aikaa kun rakennusprojektia kesti (ei edes mikään hartiapankkijuttu vaan meillä oli 4 miestä pakettitaloa tekemässä). Mutta nyt kaikki (myös autotalli) on ollut valmista jo yli 3 kk, joten eiköhän noista pitäisi olla jo toivuttu. Varsinkin kun oli vapaalla töistä 2 viikkoa vähän aika sitten ja sama meno jatkui silloinkin.
AP
että työt vie joskus aika hyvin kaiken mehun. Sitten sitä lähinnä nukkuu kotona tai koneella on. Rakennusprojekti varsinkin voi olla parisuhteelle todellinen koetin. Miehei on ihan normaali, mutta teillä on vain luisuttu arkeen jossa vastuu kodista on sinulla ja miehellä työt. Kun mies on töissä 8 h niin kotitöissä ei mene sitä 8 h, ei sitten millään siivoamisiin ja tiskaamisiin ja vaatteiden pesuun. Lapset vie kyllä huomion ja niiden hoidon ohella ei kaikkea kotitöitä saa tehtyä. Jos rakennusprojekti on miehellä ollut niin ollut minusta kohtuullista että sinä olet huoltanut talon rakentajaa ja pyörittänyt kotia.
Minusta on ihan kohtuullista, että mies ei loju tietokoneella iltaa. Ihan perkeleellinen keksintö, vaikka itsekin koneella juuri nyt istun. Tietenkin on niin, että kotona oleva on enemmän vastuussa kodin pyörityksestä. Mutta kyllä sen työssäkäyvänkin on jotain tehtävä.
Ja minä voin tasan tarkkaan sanoa, että näin on. Olen itse töissä, mieheni on kotona, toista vuotta jo. Hoitaa kodin ja lapset ja pyörittää arjen. Silti minä en todellakaan oleta, että kun tulen kotiin, voisin vain lojahtaa sänkyyn/koneelle. Ei, vaan minä olen lasten kanssa, laitan iltaruokaa ja/tai -palaa. Pyöräytän pyykkikonetta tarvittaessa. Siivoan kaverina. Ja näin meillä oli silloin, kun mies oli töissä.
Meillä on myös ollut kausia jolloin toisella on ollu ttölissä niin raskasta, että on tarvinnut huilaustauon kotielämästä. Kuukauden pyykkiäpesemätön/siivoukseton jakso on riittänyt. Yleensä lyhyempikin. Mikään määrä töitä kodin ulkopuolella EI mielestäni anna pysyvää lupaa olla osallistumatta kotihommiin. PISTE.
Ilmiselvästi hänellä on siihen addiktio tai jonkinlainen riippuvuus. Eikä se netissä pyöriminen paranna miehen mielialaa tai henkistä hyvinvointia ollenkaan, päinvastoin. Miehen pitäisi keskittyä reaalielämään: liikuntaan ja ulkoiluun, yhdessäoloon jne jotta olo kohenee.
kunnes alkaa haluamaan/jaksamaan ajatella/kommentoida. Jos ette ole ennen tuosta puhuneet niin sehän on tyypillinen ensi reaktio, torjunta kun otetaan tällainen ikävä asia esiin jossa vaaditaankin jotain MINULTA itseltäni. Kun alunperin olin vaatimassa jotain vaimolta...
Älä hermostu äläkä anna periksi.