V:llä alkavia tytön ja pojan nimiä
Niin, tuossapa se jo tulikin. Eli mitä kivoja V:llä alkavia tytön ja pojan nimiä oikein on?
Kommentit (14)
Ei mulle taida montaa tulla mieleen, mut tässä muutama
poikia:
Valtteri
Veeti
Veikko
Venni
Veijo
Väinö
Vihtori
Tyttöjä:
Veera
Viola
Vilma
Virve
Vuokko
Viivi
Venla
Pojalle:
Veerne
Verne
Venni
Veetu
Vili
Veikka
Viljo
Vikke
Viki
Viljami
Verneri
Vennu
Tytölle:
Vilka
Vilja
Vanja
Ja sitten nimi Venja, jonka tähän mennessä on saanut nimekseen 23 poikaa ja 25 tyttöä. 1900-luvun alussa sitä on annettu enempi pojille, mutta viime aikoina enemmän tytöille. Myös Vanjaa on annettu nimeksi pojille ja Venniä tytöille.
Pojalle:
Vaito, Valentin, Valio, Valmari, Valo, Valto
Veijo, Veli, Venneri, Verner, Vertti, Vesa
Viggo, Viking, Viktor/-i, Vilhelm/-i, Vilperi, Vilpo, Vimme, Vinsent, Vinski, Visa,
Voitto, Volmar/-i
Väinämö, Väiski
Tytölle:
Vadelma, Valentina, Valeria, Valfrida, Valma, Valpuri
Vanamo, Vanda, Vanessa, Vanilja/-lla, Vaula
Vellamo, Verka, Verna, Veronika
Viena, Viktoria, Vilhelmiina, Viliina, Villiina, Vilna, Violetta, Virva, Viveka, Vivia/-n
tyttöjä:
Venla, Verna, Vilna, Veevi, Vaula, Viena, Vanessa, Veera, Vappu, Veija, Vaija, Viivi, Vandi..
poikia:
Veeliks, Valtteri, Valo, Valto, Valtti, Vilhelmi, Vihtori, Vertti, Veli, Veeti, Veikko..
Enkä ainakaan näin äkkiseltään huomannu että mun lempparia ois vielä mainittu. Eli ehdotan
Vilpas (oli mun papan isä)
Ja sitten on vielä toinen vanhan sukulaisen nimi, jota ei kylläkään nykypäivänä varmaan monikaan laittais nimeksi eli
Vietti
Nuo siis poikien nimiä, tyttöjen nimiä joita ei ois vielä mainittu ei nyt tule mieleen. Kannatus äänet omalle ja sisarteni nimille:
Venla, Vilma ja Vilja.
Tuli vielä mieleen että ihan uniikki nimi ois myös Venlia.
olikohan jo mainittu...
Veelia
Vianna
Vilmiina
Vilminna
Pojalle:
Vinha
Veiti
Vikko
Vilkko
Vesti
Verti
Valdemar
Vuokko ja Vilja sekä Viivi tässä ensiksi tuli mieleen. :)
Itseni nimi on vieno ja tiedän että se on tyttöjen ja poikien nimi, mutta enemmän käytössä tytöillä.. vienolla viitataan herkkyyteen, viattomuuteen ja hiljaisuuteen.. en itse tunne muita vienoja.. kaikki sanoo että se on ihana nimi mutta se on totta että pidän sitä itsenään selvyytenä koska minä olen minä😂😂 ehdotan sitä nimeä koska meitä vienoja on liian vähän..😂
Vilma
Vilho
Valtteri
Valtter
Viljo
Valto
Varma
Virpi
Virke
Vellamo
Venla
Visa
Virpu
Varpu
Veli
Veanna
Viisa
Ville Veikko (väliviivalla)
Veronika
Veronic
Veronik
Veronika
Veri
Vertti
Veetu
Veeti
Valja
Väinö
Väinämöinen
Väinämö
Vieno
Vielo
Viema
Virma
Varma Virpi (väliviivalla)
Viva
Vjur
Veli Martti (väliviivalla)
Vellu
Velmeri
Velmer
Veera
Vera
Viljonkka
Vuokko
Vili
Vanilia
Vanilja
V
Vilppu on veljeni nimi ja sitä ei ihan jokaisella olekkaan. Viljami on myös kiva nimi, tosin meidän kissan nimi, mutta miksi ei ihmisenkin!!!