Mies pettää
Onko muilla kokemusta tällaisesta tilanteesta? Miehelläni on jonkunlainen suhde jonkun naisen kanssa, siitä minulla on riittävästi todisteita. Mies kuitenkin kieltää kaiken, minkä lisäksi hänellä ei ole juurikaan vapaa-ajan menoja, vaan hän käy töissä ja on muuten melkein aina kotona. Epäilenkin, että tämä toinen nainen on hänen työkaverinsa ja uskon, että "suhteeseen" ei välttämättä -ainakaan vielä- liity mitään fyysistä. Ongelmalliseksi tilanteen tekee se, että mieheni on todella pahantuulinen kotona eikä kestä lasten pieniäkään kiukkuiluja, joten tämä suhteen aiheuttama syyllisyys/tympääntyminen minuun/perheeseen, vaikuttaa meihin kaikkiin ja koko kodin ilmapiiriin. Kotona mies käy usein ulkona, milloin viemässä roskia, milloin tonkimassa varastoa, ja soittelee tai tekstailee tämän toisen naisen kanssa ja tuntuu, että hänen kärsimättömyytensä liittyy paljon juuri siihen, että hän vain haluaisi rauhassa haaveilla tästä toisesta tai olla puhelinyhteydessä häneen. Mitään ei siis kuitenkaan myönnä ja väittää haluavansa olla meidän kanssa. Mitä voisin tehdä?
Kommentit (8)
niin voihan mennä ohikin. Tietty ajankohdasta johtuen tulee mieleen et oliskohan pikkujouluissa tapahtunu jotain? Vai milloin toi on alkanu? Pitkässä suhteessa lienee lähes mahdotonta ettei kumpikaan ikinä vilkaisis toisaalle mutta teot on ne jotka ratkaisee. Voihas sitä olla ihastunu mutta antaa sit vaan asian olla. Mä ainakin loukkaantuisin jos mun mies tollasta puuhais.
Meillä oli sama tilanne 5 vuotta sitten. Mies ei tunnustanut, vaikka tiesin suhteesta. Samanlaisia varastossa käyntejä ja roskisreissuja oli meilläkin ja mies piti kännykkäänsä aina saatavilla. Tietenkään hän ei tunnustanut, vaan oli aina kireä ja pahantuulinen.
En lopulta keksinyt muuta kuin katsoa hänen puhelimestaan noita viestejä, jonka jälkeen pääsin sitten sanomaan ihan suoraan, että tiedän hänen viestineen sitä ja sitä. Vasta sitten hän myönsi ja keskustelu päästiin aloittamaan.
Meidän tapauksessamme erosimme puoli vuotta myöhemmin, vaikka miehen suhde ei jatkunutkaan.
Minusta sinunkin tapauksessasi on kohtuullista, että tutkit miehen puhelimen, koska hän kuitenkin pettää eikä suostu asiasta keskustelemaan. Eipä tuollaistakaan elämää voi elää, etenkin kun se vaikuttaa jo lastenkin elämään.
Omassa suhteessani epäilen ihan samaa. Mulla on siis oikeasti syytä epäillä miehen netti/puhelin keskusteluja yms. Roskia viedään usein (mitä ennen ei tehty ilman kolmea pyyntöä), hypätään autotallissa milloin mistäkin syystä ja paljon muuta. Lähtee kauppaan tms. eikä suostu ottamaan lapsia mukaan, puhelin tuuttaa useimmiten varattua jos yritän sen jälkeen soittaa, huolehtii ulkonäöstään aivan erilailla (ennen kauppareissuakin ajetaaan parta, kyselee onko lihonut...) Kotona meille ärtynyt ja suuttuu pienimmästäkin kysymyksestä (kuten ketä teitä tänään kävi syömässä tai yksinkö olit?). Seksiä kotona edelleen normisti 1-3krt viikko mutta tuntuu poissaolevalta. Olen ottanut puheeksi että tuntuu oudolle ja onko kaikki hyvin jne. Kieltää mitään olevan, vakuttaa kaiken olevan hyvin mutta käytös kertoo toista. Sitten suurin syy epäillä, puhelin lukossa (siis avaamiseen tarvitaan salasana) sekä ei enään käytä yhteistä tietokonettamme vaan omaa kannettavaa niin että minä en pääse lähelle...
Haluaisin niin kovasti varmuuden sillä tämä rassaa, tunnen että jokin vialla, varmuutta en saa. Onko teillä mitään vinkkejä miten voisin saada totuuden????
Tapa se kun se nukkuu! (vitsi)
Anna sen tekstata. Juttele asiasta sen kanssa mutta älä ihan älyttömästi painosta. Onko sun mielestä OK että ukko tekstailee? Kerro hänelle miltä sinusta tuntuu. Ootko makkarissa pistäny viime aikoina parasta? Ei varmaan kiinnosta tällä hetkellä etenkin kun ukko on poissaoleva mutta jomman kumman pitää se ei-kiinnostaei kiinnosta kierto rikkoa. Ootteko tehny kahestaan mitään kivaa, lapset hoitoon vaikka naapurille ja kävely metsässä? Nyt on niin hyvät kelit että meette kahestaan luistelemaan. Se alkaa tympääntymään arkeen joten ala tuoda sitä sähköä takasin siihen suhteeseen mikä teillä nyt on.
Tossa jotain ajatuksia mitä itte oon miehenä käynyt läpi. Meilläpäin vaimo ei noita alkanut tekemään mutta minä sain tästä "tekstittelysuhteestani" kipinää tähän omaan parisuhteeseeni. Ei minusta ole väärin että kaipaa toista naista joskus. Minun tapauksessani siis vertaisena ja ystävänä. Romanttista kipinääkin kyllä oli mutta niin kait usein läheisen naisen ja miehen välillä on.
Kiitos 3! Uskomatonta, että joku jaksaa näin nopeasti vastata ja noin asiallisesti. Itse olen miettinyt ihan samoja juttuja kuin kirjottelit (etenkin tuota ensimmäistä ehdotusta, hih), täytyy vaan jatkaa yrittämistä, vaikka tuntuukin, että olen ainoa tässä parisuhteessa, joka yrittää. Ihanaa, että sinunlaisiasi miehiä on olemassa! (vaikka pakko myöntää, että vaikea edes uskoa, että olisit mies...)
Ja siis tekstailussa ja ihastumisessa ei todellakaan ole mitään pahaa, mutta siinä vaiheessa, kun koko perhe kärsii miehen ärtyisyydestä ei tilanteessa ole kyllä enää mitään järkeä.
Meillä oli sama tilanne 5 vuotta sitten. Mies ei tunnustanut, vaikka tiesin suhteesta. Samanlaisia varastossa käyntejä ja roskisreissuja oli meilläkin ja mies piti kännykkäänsä aina saatavilla. Tietenkään hän ei tunnustanut, vaan oli aina kireä ja pahantuulinen.
En lopulta keksinyt muuta kuin katsoa hänen puhelimestaan noita viestejä, jonka jälkeen pääsin sitten sanomaan ihan suoraan, että tiedän hänen viestineen sitä ja sitä. Vasta sitten hän myönsi ja keskustelu päästiin aloittamaan.
Meidän tapauksessamme erosimme puoli vuotta myöhemmin, vaikka miehen suhde ei jatkunutkaan.
Minusta sinunkin tapauksessasi on kohtuullista, että tutkit miehen puhelimen, koska hän kuitenkin pettää eikä suostu asiasta keskustelemaan. Eipä tuollaistakaan elämää voi elää, etenkin kun se vaikuttaa jo lastenkin elämään.
Minun on ihan pakko kysäistä, että oletko saanut miehesi sitten rysän päältä kiinni, että soittelee ja tekstailee jollekin naiselle?
Voihan olla, että miehelläsi on töissä paineita ja siksi töiden jälkeen on niin väsynyt ja kiukkuaa lapsille..tms.
Haluaa sitten sitä ns. "omaa aikaa" ja käy viemässä roskat ja tonkimassa varastoja, että saa olla hetken yksin työ asioista ja perheestä.
Voisiko asiat olla näin?
Ei ole pitkä aika, kun "sain" mieheni kiinni pettämisestä. Miehelläni oli ollut viestittely/tapailu/seksisuhde. Mieheni oli ollut kaiketi ihastunutkin tähän naiseen.
Meiltä ei ole koskaan puuttunut seksiä meidän parisuhteesta, vaikka meillä on pieni lapsi. Luulenkin, että tämä pettäminen oli lähinnä jännityksen hakua elämään ja huomion sekä vaihtelun hakemista. Itsekin olen joskus miettinyt millaista olisi olla muiden kanssa, kun olen tavannut mielenkiintoisia persoonia.. 10 vuotta on parisuhteessa pitkä aika.. :)
Viikon ajan asioita selviteltiin ja halusin tietää kaiken (siis AIVAN KAIKEN: milloin, missä, miten, monta kertaa).. Moni ei ehkä haluisi noita asioita tietää,mutta minä halusin!
Ehkä näiden asioiden läpi käyminen ja se, että näin, että mieheni OIKEASTI kärsi/oli pahoillaan, auttoi siinä, että olen asian kanssa "sujut". Ja mieheni halusi jatkaa parisuhdetta, vaikka sanoin, että "voi vapaasti mennä".
Ehkä suurin vaikutus parisuhteen jatkamiseen on sillä, että mieheni on kuitenkin valinnut minut tämän toisen naisen sijaan (suhde oli jo loppunut aikoja sitten, kun asiasta tietää). Ja se, että mietin elänkö loppuelämäni katkerana eroten vai elänkö tästä lähtien täysin rinnoin pilke silmäkulmassa "vapaammassa" ympäristössä.. Mieheni salasuhteen salailu aiheutti juuri ärtyneisyyttä ja pahantahtoisuutta parisuhteeseemme; sitä ei ole asian paljastumisen jälkeen ollut!
Asiassa on ollut hyvätkin puolensa: mieheni on nykyisin "mustasukkainen" minusta, kun menemme ulos (ei näyttänyt sitä ennen), koska olen itsekin nyt "aktiivisempi" ja nautin saamastani huomiosta. Ja se on piristänyt seksielämäämmekin, molemmat olemme TOSI aktiivisia iltaisin!
TOSIN sanoin miehelleni, että ko. tapausta en unohda eli se ei enää saa toistua tai muuttoauto on ovella..