Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa raskauden aikaiseen turvotukseen?

Vierailija
16.12.2009 |

Kengät ja hanskat eivät mene päälle, sukista jää työpäivän jälkeen punasininen rengas nilkkoihin, sormukset eivät tietenkään sovi... Syön melko suolatonta ruokaa ja vettä juon nyt tavallista enemmän.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko kuinka lähellä laskettua aikaa? Mulla tuli vasta loppuraskaudessa kauhea turvotus eikä siihen kauheesti mikään auttanut, mutta koita persiljaa joko ihan semmosenaan tai sitten niin että oot keittänyt persiljaa ja juot sit sitä persiljavettä.

Vierailija
2/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin, menossa rv 37 ja muutaman viikon ollut jo melkoista turvotusta. Minulla on auttanut että kontrolloin tarkkaan suolan määrää, eli vähäsuolaista leipää ja juustoa, teen ruokaa itse enkä syö mitään puolivalmisteita tai eineksiä jne. Ja vettä tosiaan kuluu, tuntuu että janottaakin normaalia enemmin.

Ananasta kannattaa myös syödä - mutta sitten saa varautua siihen että joutuu juoksemaan vessassa vielä normaaliakin useammin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli pahin turvotus synnytyksen jälkeen, sairaalasta lähtiessä ei kengät mahtunu jalkaan! Piti levätä jalat ylhääällä pari päivää..

Vierailija
4/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset pois.

Ilmotus neuvolaan että on turvotusta.

Vierailija
5/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulemma mennä kuukausikin ennen kuin alkaa lähteä pois ja suositteli että kannattaa tosiaan loppuraskaudesta vältellä sitä suolaa jos alkaa olla turvotusta. Mutta on varmasti aika yksilöllistä miten kullakin menee.

Vierailija
6/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hyvät tukisukat (esim. apteekista saatavat mabs-merkkiset)

- pientä liikuskelua vähän väliä (vältä pitkää paikallaoloa)

- hyvä nesteytys

- ihan täysin suolattomalla ruokavaliolla ei kannata olla, mutta toki hyvä välttää ruokia, johon on lisätty suolaa

- lisää proteiinin osuutta ruokavaliossa

- vähennä höttöhiilareita

- lisää tuoreita vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon

- magnesiumlisä

Toisilla raskausaikana tulee turvotusta enemmänkin, aina sille ei mitään voi.

Onko neuvolassa sanottu asiaan mitään? Onko verenpaineesi normaalin rajoissa? Onko virtsassa proteiinia? Onko toksemia poissuljettu?

Jos neuvolassa ei olla huolissaan, kokeile yllämainittuja asioita.

Itsellä on parhaiten auttanut pieni liikuskelu ja tukisukat. Vähintään kerran tunnissa kävellä 5-10 minuuttia ja tosiaan nuo sukat jalkaan heti aamulla ennen kuin nousee sängystä ylös. Ja toki se nesteytys ja sen myötä vessassa käyminen.

Vierailija
7/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytyksen jälkeen tilanne paheni muutamaksi päiväksi helpottuakseen sitten. Jalat ylös ja tsemppiä!

Vierailija
8/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on apua, ei auta kuin odotella puolisen vuotta... heh heh... Eli eka kolmannes vasta takana. Hyviä vinkkejä tuli, osaa olenkin jo kokeillut, mutta ananas ja persilja testataan vielä. Neuvolan mukaan oli ihan normaalia. Ärsyttävää vain.

Vierailija
9/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on apua, ei auta kuin odotella puolisen vuotta... heh heh... Eli eka kolmannes vasta takana. Hyviä vinkkejä tuli, osaa olenkin jo kokeillut, mutta ananas ja persilja testataan vielä. Neuvolan mukaan oli ihan normaalia. Ärsyttävää vain.

No ei muuta kuin sympatiaa täältä, minä olen jo ihan kypsä näistä muutamien viimeisten viikkojen turvotuksista...

Vierailija
10/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa ekat hoidot vapaapäiville, koska loppu päivä on sellaista vessassa ravaamista, ettei töistä tulisi mitään. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä