Veisikö päiväkotiin jotain myös keittäjille ja laitoshuoltajille?
Oman ryhmän tädeille vietiin paketit ja tuli mieleen, että kyllähän ne laikkarit ja keittäjätkin jotain ansaitsisivat. Laitoshuoltajat usein mukana lasten pukemisessakin ja keittäjät tekee meidän allergikolle usein omat ruuat.
Tekisi mieli viedä heillekin vaikka vaan suklaarasia, mutta miten toimia käytännössä? En tiedä montako heitä on yht. (ehkä 5?), joten en voi viedä omia lahjoja enkä jaksakaan.
Tiedättekö, istuvatko samassa kahvipöydässä kuin hoitajat? Olisiko vähän outoa että rasiassa lukisi "keittäjille ja laitoshuoltajille"?
Kommentit (18)
viiniä, ja todellinen viinintuntia olikin, sain erinomaisia vinkkejä! Laitoshuoltajajalle vein kukkasen ja muumimukin, kuulemma kerää niitä mukeja. Näillä ihmisillä riittää aina ystävällisyyttä ja ihme kyllä kuunteluaikaa pienille, tyttäreni kertoo lähes päivittäin molemmista, ja pitää heistä hurjasti. Kiitin kuluneesta syksystä ja kerroin kuinka tärkeitä ovat meille.
osallistuvat tosiaan ryhmien toimintaan ja pukemiseen ja sijiastavat jos joku puuttuu. Ainain meidän lapsille tuttuja tärkeitä aikuisia, joista puhutaan kotonakin
(koska ihan joulun alla sitä paakkelsia alkaa tulla joka paikasta), korttiin kirjoitan joitan tyyliin: "Kiitos koko henkilökunnalle mukavasta yhteistyöstä syyskaudella. Hyvää joulua!"
ja kaikki tietävät kaikkien nimet, paitsi itse en tiedä muiden kuin hoitajien nimet. No jos ojentaisin lahjan vaikka juuri laitoshuoltajalle ja sanoisin jotain että tässä teillekin, tms.
hoitajilla on aina kiire ja välillä epäystävällistä kielenkäyttöä, ja liian teoreettista kasvatusta, sen sijaan muun henkilökunnan kanssa lapset saavat olla ilman vaatimuksia. Miksi ihmeessä kaikkia ei muistaisi?
eihän kaikki varmaan vie hoitajillekaan mutta minusta se on selvää.
Tämä on niitä kysymyksiä, joita 90% kannattaa ajatuksena mutta vain 10% toimii kuten kannattaa.
ja toimenkuvaani kuuluu seuraavat hommat. Mä olen apuna ryhmissä ja tuuraan monesti niitä kipeitä hoitajia. Autan pukemisessa jne.Laitan kuivumaan niitä kuriksia ja haalareita. Olen apuna keittiöllä. Teen siellä kaikkea mitä se vakikeittäjäkin. Tuuraan myös häntä hänen lomaillessaan tai sairastaessaan. Lisäksi autan siivouksessa vakisiivoojaa ja kun hän lomailee tai sairastaa teen hänen työnsä. Mun toimenkuva on hyvin vaihteleva ja meen sinne missä on akuutein tarve.
Huomenna ja ens viikolla olen vain keittiöhommissa eli teen piltillesi aamu- ja välipalat. Huomioin kaikki ne allergiset lapset ja aikuiset kuten se vakkarikin. Lounas meille tuleekin bokseissa koululta. Joulun jälkeen menen keittiöhommiin naapuripäiväkotiin.
Monissa päiväkodeissa pk-työntekijät tekevät päivän mittaan monenlaista puuhaa, mutta heillä on myös aikaa antaa niille lapsille. Heittopusseiksi meitä myös kutsutaan. Lisäksi on ne laikkarit eli siivoojat sekä työllistetyt jotka myös tekevät kaikkea mahdollista kun tarve vaatii.
Ja tänään todella mieltä lohdutti kun me kaikki eli minä, keittäjä ja siivooja saimme yhdeltä perheelta kaikki omat pakettimme. Kurjalta taas tuntui kun eräs mammanen muisti vain vakikeittäjää vaikka monet kerrat myös minä ja siivooja olemme hänen lastaan hoitaneet ja erikoiset allergiaruoat vääntäneet.
tunnustan et olisi kivaa saada jotain. Olenhan minäkin lasten kanssa paljon. Samoin keittiön väki ja siivoojat. Mutta valitettavasti meidät unohdetaan.
Omien muksujen tädeille ja kaikille muille henkilökuntaan kuuluville vein kahvipöytään herkkuja ja kortin jossa kiitos kaikille tasapuolisesti.
Meidän päiväkodissa on kerätty yhteinen lahja ja koko henkilökunnalle. Keittäjille ja laitosapulaisille kiitosta myös!
ja oli ihana kun minuakin muistettiin. olin osa lasten päivää..
tuntu kyllä aika arvostamattomalta kun muita muistettiin ja minua ei.. enkä tarkoita että tarvii hirveesti kräsää vaan muistaminen..
vein kivan suklaarasian ja tuntui laikkari ilahtuvan! Ojennettiin se ihan henk.kohtaisesti hänelle ja sanoin että on koko henkilökunnalle ja mainitsin erityisesti keittäjät ja laitoshuoltajat. Tuli varmasti kaikille hyvä mieli, itsellekin! Pistäkää tapa kiertoon! :)
Ihan mielenkiinnosta, onko pk:ssa vielä jotain hommia joista en tiedä? Tietysti kuljetushommat mutta heitä harvemmin näkee.
päiväkodin aikuisille yhteisen ison konvehtirasian kahvihetkien kanssa nautittavaksi. Ei tarvitse miettiä joka vuosi erikseen, mitä sille ja sille pitäisi tänä vuonna keksiä...
Olenpa ollut hölmö kun en ole tuota itse tajunnut, meillä on päiväkodissa ihan loistokeittäjä!
viedä päiväkodin työntekijöille lahjaa. Mutta ehkä voisin jonkun konvehtirasian viedä pk:n lastenhoitajille yms. kahvihuoneeseen. Luulenpa sen riittävän.
ja kannattaa toteuttaa ehdottomasti. Jotain yhteistä kahvihuoneeseen. Ja kaunis kortti, jossa kiitokset mukaan. Ehkei kannata kirjottaa keittäjille ja laitoshuoltajille vaan koko päiväkodin aikuisille. Tai, kaikkien nimet...