Voiko e-pillerit aiheuttaa töällaisia mielialavaihteluja?
Keväästä asti olen syönyt Yaz-merkkisisä pillereitä ja mielialat vaihtelee rankasti. Yleisesti ottaen kaikki kyllä vituttaa suurimman osan aikaa. Pieniä hetkiä olen hyvällä tuulella, yleensä en. Myöskään seksiä ei pahemmin tee mieli ja mikään ei tunnu oikein miltään. Lapset ovat kyllä ihania ja heitä rakastan (3 lasta), mutta hermot on tiukalla jatkuvasti!
Voiko johtua pillereistä? Yleisesti ottaen kaikki on kuitenkin hyvin ja juuri nyt minun pitäisi olla onnellinen, kun vihdoin on tilaisuus olla lapsen kanssa pidempään kotona, nuorin on nyt 1v 3kk, kaksi vanhempaa on jo koulussa.
Kommentit (6)
Ainakin minulla monet pillerit, ja ylipäätään hormonaaliset ehkäisymenetelmät aiheuttavat järkkyjä mielialanvaihteluita :(
Söin useamman kuukauden ajan, tällä kertaa Yasminelleja, ja olipa kyllä karmea kokemus! Käytännössä vitutti kaiken aikaa, olin niin vihainen ja hermoheikko ettei mitään rajaa, koko elämä tuntui ihan kamalan vaikealle, eikä mikään ollut hyvin.
Seksiä ei tehnyt mieli yhtään, ja koko mies otti aivoon niin paljon, että hyvä ettei ero tullut :(
Lopetin pillerit, ja nyt on taas rauha maassa! Elämäntilanne ei ole muuttunut muuten mitenkään, että selvästi johtui pillereistä!
Päätin nyt kokeilla vielä yhtä merkkiä (olen siis kokeillut muutamaa muutakin hormonaalista), ja nämä nyt näyttäisi sopivan paljon paremmin, tosin eihän sitä vielä tiedä..alussa edellisetkin sopi paremmin..
Jos alkaa vähänkään se järkyttävä olotila palata, niin saa olla viimeiset hormoonit joita tungen itseeni!
Olen aiemmin syönyt myös trikvilareita, joista ei ihan tällaisia mielialavaihteluita tullut.
Koettu on, ja se on todellakin ihan kamala se tunne mikä niistä voi pahimmillaan tulla. Riippuu ihan ihmisestä, kelle mikäkin merkki käy. Mulle tuollaisia oireita tuli Harmonetesta ja Yasminellesta (joka lienee melkein samaa kamaa kuin Yaz). Mulle sopi tosi hyvin Microgynon, mutta siitä taas tuli ihan järkyttävät migreenit, joten piti lopettaa... Tällä haavaa ehkäisy siis hakusessa, viimeksi käytin tuota Yasminellea. Ehkäisyrengas mulla on kanssa ollut joskus. Eka kuukausi oli ihan kamala mutta sen jälkeen helpotti.
Vähän kyllä mietityttää, haluanko kehooni enää yhtään ylimääräisiä hormoneita, kun mulla heittelee ne niin kovasti muutenkin (pms)...
Minulla jouduttiin vaihtamaan merkkiä (muistaakseni Mirena tms), koska olin jatkuvasti kiukkuisella tuulella, lisäksi niistä tuli tiputteluvuotoa. Nyt syön Yasminelle-pillereitä, ja elämä sujuu huomattavasti paremmin.
varaisin ajan ja keskustelisin eri pillereistä.
Voisit kokeilla toista merkkiä. Tämä yleensä auttaa asiaan kuin asiaan :)
Itse joskus söin tätä jasmin merkkiä ja naamani helähti täyteen näppyjä!
Vaihdoin harmonet merkkiin ja tuosta tykkäsin.
Vaikuttaahan naisen omat hormonitkin mielialaan, niin miksei sitten keinotekoiset? Nehän pistää koko elimistön sekaisin ja epänormaaliin tilaan, ei ole ihme että niillä on niin paljon sivuvaikutuksia ja riskejä.
Itse söin nuorena pillereitä (trikvilar) ja olin kauhean masentunut ja itkuinen lähes koko ajan, oli myös turvotusta ja verenpaineen nousua. Onneksi hoksasin mistä kaikki johtui ja lopetin pillerit, enkä sen jälkeen ole hormoneita napsinut.