Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PÄIVÄKODIN TÄDIT! Mitä mieltä olette näistä vanhempien antamista joululahjoista?

Vierailija
15.12.2009 |

Joka vuosi sama kysely, mitä lahjaksi tarhan tädille? Mutta, mitä te itse olette mieltä niistä lahjoista ylipäätään?

Mieltä mieltä alkolahjoista?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelen nyt vain näitä, jotka todella ovat tulleet käyttöön ja olivat tarpeellisia / mukavia:

marimekon käsipyyhkeet

viiniä (laadukasta)

Hackmannin säilytysrasia teräs

Juustoveitset + alunen

marimekon patalappu+kinnas

jouluinen puuvillapöytäliina (lapin kankurit)

kynttilöitä

iittalan tuikut

valokuva kehys

fazerin suklaarasia

hilloja lajitelma

Vierailija
2/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten menisi aika pitkä penni jos rupeaisi hankkimaan tuontasoisia lahjoja joka joulu ja kevät..

muistelen nyt vain näitä, jotka todella ovat tulleet käyttöön ja olivat tarpeellisia / mukavia:

marimekon käsipyyhkeet

viiniä (laadukasta)

Juustoveitset + alunen

kynttilöitä

iittalan tuikut

valokuva kehys

fazerin suklaarasia

hilloja lajitelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 pulloa laadukasta viiniä maksaa 8 x 20 E tai enemmän...

Meillä ei ole ikinä ennen ollut näin monta päiviksen tätiä, joten tänä vuonna ratkaisimme asian viemällä jo hyvissä ajoin pikkujoulukorin kahvihuoneeseen kulutukseen kaikille yhteiseksi.

Haluan kuitenkin aina muistaa heitä, sillä he viettävät useina päivinä lasteni kanssa pidemmän aikaa kuin minä itse. He ovat lapsilleni tärkeitä ihmisiä.

marimekon käsipyyhkeet

viiniä (laadukasta)

Juustoveitset + alunen

kynttilöitä

iittalan tuikut

valokuva kehys

fazerin suklaarasia

hilloja lajitelma

Vierailija
4/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa yhteisen suklaarasia ja ne laitetaan kahvihuoneen pöytään ja jokainen talon "täti" saa niistä osansa.

Minusta emme tarvitse missään tapauksessa lahjoja, mutta kyllähän se kieltämättä ilahduttaa. Alkolahja on vähän arveluttava juttu... Minusta se olisi ok, mutta en uskaltaisi itse ostaa.

Vierailija
5/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meissä" on aivan yhtä monenlaisia ihmisiä kuin "teissäkin"... jotkut tykkäävät alkoholista, toiset eivät.

Minusta mikä tahansa, ajatuksella annettu lahja on hyvä. Pelkkä korttikin riittää yhtä hyvin!

Muistathan, että lapset eivät voi jakaa niitä viinipulloja. Jos siis annat, anna itse. Lakikin kieltää alaikäistä pitämästä halussaan alkoholia ja se on "huonoa makua". Henkilökohtaisesti en sylje lasiin, mutta niitäkin on työkavereina, jotka eivät tykkäisi.

Vierailija
6/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin aiemmat kolleegat jo sanoivat, jos ylipäätään haluaa jotain antaa, niin sitten vaikka suklaarasia yhteisesksi kaikille.

Vierailija
7/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähipiirissä on ala-asteen opettajia. Ja kyllä ne kipot sun muut ovat kohta kirpparimyynnissä, sillä niitä kertyy vuosien kuluessa! Vaikka lahja lämmittää mieltä joka tapauksessa, niin ehkä nuo leipomukset sun muut ovat parempi vaihtoehto. Alkolahjaa antaessa pitäisi aika hyvin tuntea ope ja tämän makumieltymyksetkin.

Vierailija
8/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse ostaa mitään, hymy tai lapsen halaus riittää. Mutta jos lahjoja tulee otan ne ilahtuneena vastaan ja käytän niitä kyllä. Alkoholia itse en veisi, se voi jakaa mielitpiteet. Mutta älkää tehkö itsellenne tätien lahjoista mitään stressiä, kukaan ei niitä odota saavansa.

Vierailija
9/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vie itsekään mitään vaikka olen se tarhan täti ja lapseni hoidossa. Sitten jos vaihtaa ryhmää saattaa lapsi kortin askarrella.

Vierailija
10/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tykännyt suklaarasioista. Itseä miellyttävin lahja on ollut varmaan Finlaysonin musta-valkoinen muumi koristetyynynpäällinen.

Vierailija
11/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo pitkään tapana muistaa päiväkodin väkeä kirjalahjoilla. Päiväkotien lastenkirjavalikoimat eivät ole välttämättä kovin kaksisia, joten olen yrittänyt vaikuttaa asiaan lahjoittamalla päiväkotiin syksyn ja kevään päätteeksi muutamia lastenkirjoja. Kirja-aleista, antikvariaateista jne. löytää yllättävän halvalla laadukastakin lastenkirjallisuutta. Olen ajatellut, että tällaisesta muistamisesta on iloa sekä lapsille että aikuisille. Lapset saavat kuulla kivoja tarinoita ja henkilökunta pääsee vähän helpommalla, kun lukuhetkiin sopivia kirjoja löytyy suoraan oman päiväkodin hyllystä. Miltä tällainen muistaminen kuulostaa?

Vierailija
12/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haa meilläkin on elämä työulkopuolella ja juomme jopa alkoholia joskus!!

mitä ihmettä sitä hienostelee voiko viedä..aikuisia me niinkun muutkin.!

Vierailija
13/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoitopaikan tädeille. Mulla tosin on aika varma käsitys, että juovat alkoholia ja yhden heistä kanssa olin jopa viikko sitten kosteissa juhlissa. Vaikuttivat todella ilahtuneilta kaikkien kukkien ja suklaarasioiden jälkeen.

Vierailija
14/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siivoojallekaan osteta rättiä lahjaksi.

Itse ajattelin ostaa ryhmän neljälle hoitajalle käsintehdyt pienet suklaalahjat. Ei mitään isoa kasaa Fazerin suklaata vaan jotkut suklaakortit, suklaiset eläimet tmv. Pienehköt, mutta tietysti noissa on hintansa ostettuna suklaapuodista. Ei jää nurkkiin pyörimään sälää ja periaatteessa voi antaa eteenpäinkin, jos ei tykkää. En nyt osta lahjaa sillä mielellä, että hoitaja antaa sen jollekin tädilleen, mutta eihän se loukkaa, kun sitä ei tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi