Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka juo jouluna..?

Vierailija
15.12.2009 |

Ei voi käsittää taas iltalehden otsikoita joulujuomisesta. Siis kuka juo jouluna? Mun mielestä joulu on niitä joulupyhiä, kun rauhotutaan.. sitten lopulta jouluosotosten/ruokien yms valmistusten jälkeen ;) Etten ymmärrä miks sitten pitää juoda ittensä ihan kamalaan kuntoon, viinin ruoan kaa ymmärrän, mut en muuta.. en oo ikinä ymmärtänyt, saatika nyt perheellisenä!

Meillä ei juoda, kun korkeintaan viiniä ruoalla tai saunaolut, mut kyllä joulu on sitä ihanaa rauhoittumista.. tai no lasten kaa ei ehkä sitä enää, mut sitä joulun tunnelmaa ja lasten ehdoilla mennään!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluruuat napaan ja sitten baanalle. Siinähän on monta pyhää hyvin aikaa bailata.

Kaukana on ne ajat, onneksi.

Vierailija
2/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terästetyt glögit, ruuan kanssa punkkuu ja valkkarii ja jälkiruoka conjakit.

Nuorempana lähettiin baariin sisarusten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulut vietetään aina pubissa

Vierailija
4/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lärvejä (ei ylipäätään ole tapana), mutta ruokajuomaksi viiniä ja sitten illalla seurustellessa kuka mitäkin

Vierailija
5/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään mihinkään "kamalaan kuntoon", mutta niitä juomahetkiä on paljon enemmän kuin tavallisena päivänä. Munatotia päivällä, aperitiivi ennen ruokaa, kalojen ja kinkun kanssa olutta, kalkkunan kanssa viiniä, jälkiruuan kanssa tai sen sijasta konjakki tms... Mutta kaikki tämähän jaottuu n. 12 tunnin ajalle, eikä kukaan siksi tule mihinkään äkkikänniin.

Osa ihmisistä on täysin selvin päin, johtuen siitä että kunkin pariskunnan on selvittävä kotiinsa autolla ja siis toisen on oltava ajokunnossa.

Vierailija
6/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "juoda ittensä ihan kamalaan kuntoon" on kaksi eri asiaa. Kun on tehnyt pöydän täyteen herkkuja niin jo on ankeaa, jos niiden painikkeeksi ei ole kuin vettä - tai vielä pahempaa: limsaa!

Vierailija
7/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset, joilla on ongelmia alkoholin kanssa, juo yleensä liikaa joulunakin. Eihän silloin tartte mennä edes töihin.

Vierailija
8/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseessähän tällaisten perheellisten palsta.. joten juu kyllähän tuollainen juhlaottaminen ok, siis jotain juhlaan kuuluvia, kuten se viini yms. Mut ei käsitä kamalaa kännäämistä... kukin tietty tallaa tavallaan, eipä sille mitään voi vaikka haluis ettei lasten tarvis kestää kännisiä vanhempia..

ap

Vierailija
9/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaivata alkoholia, ihan sama olla juomatta kokonaankin.

Vierailija
10/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika suppea sun käsitys palanpainikkeista...

Ihan sama mulle mitä aikuiset keskenään vetää, monilta tuntuu vaan unohtuvan että myös pikkuhiprakka ahdistaa lapsia.

ja "juoda ittensä ihan kamalaan kuntoon" on kaksi eri asiaa. Kun on tehnyt pöydän täyteen herkkuja niin jo on ankeaa, jos niiden painikkeeksi ei ole kuin vettä - tai vielä pahempaa: limsaa!

Vierailija
11/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiakypsiä kaikki :D Eiköhän se oo kuule siitä aikuisen käytöksestä kiinni, ja perheen ruoka/juomakulttuurista. Itse kasvoin absolutistiperheessä ja kyllä viina kiinnosti teininä niin paljon, että monesti oli hengenlähtö lähellä, kun en tiennyt yhtään, miten sen kanssa toimitaan.

pikkuhiprakka ahdistaa lapsia.

Vierailija
12/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset, joilla on ongelmia alkoholin kanssa, juo yleensä liikaa joulunakin. Eihän silloin tartte mennä edes töihin.

voin kertoa että kyllä tarvii mennä töihin. Joulunpyhät on yksiä kiireisimpiä iltoja alalla. Yksinäiset ja sellaiset ihmiset jotka ei vietä joulua tulee helposti baariin istumaan.

Itse olen joulupyhät mieluumin töissä. En ole mikään jouluihminen. Ehkäpä osasyynä on se, että alalla tuo jouluhössötys alkaa pahimmillaan jo lokakuussa pikkujoulujen merkeissä.

Vierailija
13/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 40.

Vierailija
14/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasten mentyä jo sänkyyn lueskelemaan tulee varmaan saunan päälle juotua terästetyt glögit. Mun lemppari on Alkon Jouluglögi: ihanan rommirusinainen!!

Vierailija
15/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lapsuudesta on sitä kun äiti ja isä joi, isä sammu johonkin aikaan illasta ja äiti höpötti kummallisia, kunnes sammui kans. Mummulassa jos oltiin niin myös isoisä ja eno joi ittensä sammuksiin.. Eli mun joulu oli aikalailla viinanviemä. Onneks meillä ei sentään koskaan tapeltu niinkuin serkullani, joka on joutunu pakenemaan naapuriin useamman kerran..

Nykyään inhoan joulua ja en sitä vietäkkään. Enkä ikinä unohda sitä joulun odotusta ja sitä lapsen suunnatonta pettymystä kun kaikki vaan ympärillä örisee tolkuttomassa kunnossa.

Ja mikä musta tuli isona juoppo! Juon liikaa ja liian usein :-(

Vierailija
16/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä on aikuisten joulu; minä ja sisarukseni puolisoineen sekä vanhempani. Kiva hiprakka herkistää joulumielelle! Huom. hiprakka, ei känni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi