Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 28 ja hengittäminen raskasta. Onko normaalia? Henki siis kulkee, mutta raskaasti. Kun nenä on

Vierailija
15.12.2009 |

vielä jatkuvasti tukkoinen, niin tuntuu ettei saa tarpeeksi happea etenkään yöllä.

Joko kohtu voi tässä vaiheessa painaa keuhkoja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkoja painaa. ;)

Vierailija
2/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa rv31 ja olen kärsinyt hengitysvaikeuksista jo useita viikkoja. Sitä hengästyy helposti ja joutuu vetämään henkeä syvään. Mitään vikaa ei lääkäri ole löytänyt, joten kaipa tuo voi olla ihan normaalia kun kasvava kohtu painaa keuhkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hengittäminen voi vaikeutua ja odottaja hengästyy nopeammin? Tosin tuskinpa tuo hyvin hankala hengittäminen on ihan sitä, mitä tällä on tarkoitettu. Itse soittelisin varmaan neuvolaan ja varmistaisin. Ei siinä ainakaan mitään häviä..

Pitihän tämä vielä tarkistaa.. Vaukirjan odotuslehtisessä sanotaan, että rv 28. kohtu lähestyy kylkiluita ja alkaa painaa keuhkoja, hengästyt helpommin. Keuhkoilla on vähemmän tilaa laajentua. Kuitenkin keuhkojen kapasiteetti on suurempi kuin normaalisti.

Vierailija
4/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hengittäminen voi vaikeutua ja odottaja hengästyy nopeammin? Tosin tuskinpa tuo hyvin hankala hengittäminen on ihan sitä, mitä tällä on tarkoitettu.

Mutta raskaampaa kuin normaalitilassa.

ap

Vierailija
5/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et millon kohtu käy ahdistaan keuhkoja. Itselläni on lyhyt selkä ja jokaisen raskauden aikana joskus rv 20-22 paikkeilla on alkanu syöminen hankaloitumaan kun ei voi syödä paljoa kerralla. Siitä kuukausi eteenpäin niin keuhkoja ei mahdu enää vetämään täyteen ilmaa. Ja sen kuukauden aikana huomaa, että hengitys alkaa tihenemään kun kohtu vie oman tilansa alempaa.

Vierailija
6/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on molemmissa raskauksilla juuri tuossa kohtaa hemppa romahtanut. Voisiko olla sitä?

Vierailija
7/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä tytärtäni odottaessa jouduin jopa kaarituelliset liivit jättämään pois kun nekin tuntui olevan osasyyllisiä vaikeaan hengitykseen .

Nyt odotan kaksosia RV 30 ja hengittäminen on TODELLA kamalaa !!

Minulla on tosi lyhyt tuo vatsan ja rintojen väli , se on kuulemma usein syynä siihen ...

Vierailija
8/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu vetämään henkeä syvään.

Vierailija
9/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita neuvolaan ja kysy.

Vierailija
10/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oloni on ihan hyvä ja sitten taas henkeä ahdistaa. Neuvolan terkan mukaan vaihteluun vaikuttaa vauvan asento.

Vierailija
11/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti helpotti kun vauva sitten joskus rv 33 tai 34 päätti laskeutua alemmas.

Voihan tuosta halutessaan neuvolaan soittaa, kuten joku ehdotti, mutta enpä oikein keksi että mitä voisivat asialle tehdä...

Vierailija
12/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös astma voi puhjeta raskausaikana joten jos asia vaivaa käykää lääkärissä.

Voiko sängyn pääpuolta kohottaa niin olisi helpompi nukkua yöt. Paksut kirjat jalkojen alle. Syy hankkia moottoroitu sänky?

Astma on hankalimmillaan yöaikaan ja jos vaivaan liittyy yskää ja hyperventilaatiota herää astmaepäily.

Vierailija
13/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma on hankalimmillaan yöaikaan ja jos vaivaan liittyy yskää ja hyperventilaatiota herää astmaepäily.

Minulle tuli nimittäin kerran ihan tavallisen keuhkoputkentulehduksen takia niin kova hengenahdistus ja rintakipu, että mm. astmatutkimukset tehtiin, eikä niissä ollut mitään.

Eli kovin herkästi en epäile astmaa tällaisilla lievemmillä oireilla.

t. se, jolla ajoittain hengenahdistusta raskaana

Vierailija
14/14 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, täällä rv 25 ja henkeä on alkanut kyllä hiukan ahdistaa kasvava massu. Kaipa se nuita keuhkoja alkaa pikkuhiljaa painaa! :,D Huomaa kun lähtee kävelylenkille ulos että alkaa hirmunen puuskutus kun pienikin ylämäki. x,D Oivoi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän