kokemuksia????????????
eikö oikeesti kenellään oo tyrästä kokemuksia? vauva 5 kk ja pitäisi leikkaukseen mennä... mielestäni liian pieni ja haluan odottaa vähän aikaa vielä, ku ei häiritse, ku pelottaa ihan sairaasti leikkaus, vaikka sanotaan että helppo juttu, mut leikkaus on aina leikkaus!
Kommentit (6)
Lapselta leikattiin nivustyrä vajaa 2 vuotiaana. Lapsen tyrä oli syht pieni kun se todettiin, mutta leikkaukseen pääsy kesti 3kk ja siinä ajassa tyrä kerkesi kasvaa tosi isoksi. Leikkaus tehtiin päiväleikkauksena ja lapsi toipui hyvin leikkauksesta. Minä kyllä veisin lapsen heti leikkaukseen kun vaan pääsee, itseäni ainakin ahdisti tosi paljon leikkauksen odottelu, kun tyrä kasvoi silmissä ja koko ajan sai miettiä mikä on normaalia ja mikä ei...
Mun lapselta leikattiin napatyrä 5-vuotiaana. Se oli tosin hyvin pieni. Leikkaus meni hyvin ja lapsi toipui nopeasti.
Lapselta leikattiin nivustyrä vajaa 2 vuotiaana. Lapsen tyrä oli syht pieni kun se todettiin, mutta leikkaukseen pääsy kesti 3kk ja siinä ajassa tyrä kerkesi kasvaa tosi isoksi. Leikkaus tehtiin päiväleikkauksena ja lapsi toipui hyvin leikkauksesta. Minä kyllä veisin lapsen heti leikkaukseen kun vaan pääsee, itseäni ainakin ahdisti tosi paljon leikkauksen odottelu, kun tyrä kasvoi silmissä ja koko ajan sai miettiä mikä on normaalia ja mikä ei...
mut ku ei näy enää yhtään sitä tyrää, eikä ole kipeä... no mennään siis käymään lääkäris heti ku soittelevat! kiitos!
ja voin sanoa että leikata kannattaa. Se vähän riippuu mitä kudosten läpi on päässyt pintaan, eli jos esim imusolmuke, niin tilanne ei ole hyvä. Kuolio uhkaa mikäli jotain tärkeää puskee pintaan, tosin aika harvoin vissiin tämä tilanne. Tyrä sattuu vain niin pirusti ja vielä noin pienellä se saattaa estää liikkumista, jolloin vauva varoo liikkeitä jotka sattuu, eikä täten opi kaikkia liikkeitä mitä iässään tulisi oppia.
Ei se leikkaus kestä kauaa, eikä ole vaarallinen. Ymmärrän tosin huolesi, kamalaa tuon ikäisellä! Mutta rohkaisisin sinua suostumaan leikkaukseen, jolloin lapsesi elo helpottuu eikä tule kipuja:) Nopeasti taasen leikkikunnossa, eli helppo ikä sen puolesta..
Voimia äidille ja isälle!!
poka vauvalla nivustyrä.. jätkä vasta 5 kk ni siks vähän pelottaa... mut ku ei se ole kasvanu yhtään vaan pienentyny siis tyrä!.. mua vaan pelottaa ihan sikana se leikkaus noin pienelle!
Käsittääkseni tyrä ei itsekseen poistu vaan yleensä kasvaa.