Mikä täishampoo TEHOAA?
Eli mikä on oikeasti sellainen,joilla noista kiusankappaleista pääsisi eroon :(
Onko lisäksi muita kotikonsteja olemassa?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="11.10.2011 klo 11:52"]mutta kun sen lisäksi hiuksia tulee kammata vähintään kerran päivässä ainakina viikon ajan. tätä ei moni tajua.
[/quote]
(Kiitos)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2009 klo 13:12"]niiden kaikkien apteekki shampoiden pitäisi tehota, mutta yksi kerta ei riitä.
Olethan lisäksi tietoinen, että täit kulkee päästä myös sohviin, vaatteisiin, petivaatteisiin ja pyyhkeisiin. Nyt on hyvät pakkaset, eli kaikki vuodevaatteet, sohvatyynyt, yms ulos niin kyllä täit kuolee.
Onnea tuhontaan! :)
[/quote]muistaka! Paranixin hyvää päivän jatkoa
suoristusrauta tuhoaa munat tehokkaimmin.
Hyviä vinkkejähän tuolla on jo tullut. Olen tuohn th:n kanssa samoilla linjoilla: kannattaa lukea tartuntatautiliiton linkki ja katsoa video kampaamisesta. Prioderm on meillä tehonnut aina.
hukkaan meni kymmeniä euroja. Ainoastaan tuo lios tehosi, mikä jo mainittiinkin. Lähtivät tosiaan kertaheitolla.
Prioderm-liuos (hyönteismyrkkyä), apteekista sai. Sillä lähti kertalaakista, mikään muu ei auttanut.
ennaltaehkäisy paras keino tässäkin asiassa,puhun siis täiongelmasta en muusta :)Varoitus kun koulusta/päiväkodista tulee että on esiintynyt,tarkistakaa lasten päät vähintään kerran päivässä ja kammatkaa myös "pistokokeena" niska,korvantaustat,päälaki (siellä yleensä eniten,koska veri pinnassa".Osta jääkaappiin valmiiksi Priodern shampoo ja käsitteely heti kun on syytä edes epäillä että jollain perheessä on tai yksikin elävä löytyy.Uusi käsittely jo 5vrk päästä,älä odota ohjeessa mainittua viikkoa.Varmanpäälle jos haluaa niin toisesta käsittelystä kolmas (3) kerta 5vrk toisesta käsittelystä ja kampaaminen koko kuurin ajan vähintään 2krt/päivässä.Aine saattaa kuivattaa päänahkaa eikä sitä saa ohjeen mukaan käyttää kuin kolme kertaa peräkkäin,itse olen lapsilla käyttänyt jopa 5 viikon kuurin.Täistä pääse kerralla eroon 3-5viikon kuurilla,annettujen ohjeiden mukaisesti.Lisäksi on hyvä pestä petivaatteet ja vaihtaa ne päivittäin parin viikon ajan.Yltiöpäinen siivoaminen ei auta mitään,normaali siivous riittää (imurointi).Mikäli täitä esiintyy edelleen kuurin jölkeen on se merkki siitä että tarttuvat uudestaan jostain,yleensä koulusta tai päiväkodista.
Tv.Kolmen lapsen erityislapsen Omaishoitaja Isä
mutta kun sen lisäksi hiuksia tulee kammata vähintään kerran päivässä ainakina viikon ajan. tätä ei moni tajua.
Meillä on riesana täit. Neljä perheenjäsentämme sai ne ja muilta ne saatiin jo (toivottavasti) pois, mutta minulta ei sitten millään. Olen kokeillut Anti-Licea, Prioderm shampoota, Nydaa ja Paranix-suihketta. Lähes päivittäin olen laittanut jonkin mömmön päähän ja kammannut niin, että päänahka kohta irtoaa. Välillä tilanne oli jo parempi, mutta sitten lähti mopo taas käsistä. Pää oli yhtä-äkkiä taas täynnä täitä. Tartunnan syykin löytyi - se olin minä itse. Niitä paskiaisia oli pesiytynyt alapäähän... Itkuhan siinä pääsi. Mutta taistelu jatkuu. Mihinkään ohjeisiin en enää luota. Ne pirulaiset elävät missä karvoissa vain ja paras keino tappaa ne, on kunnon myrkky ja kampaaminen, kampaaminen, kampaaminen...
Sitä ennen kokeiltiin jotain halvempaa.
mutta Paranix tepsi. Sen lisäksi kampasin lasten tukkia paketissa mukana tulleella metallikammalla varmaan tunnin päivässä. Päästiin kuin päästiinkin eroon, ihan hirveää hommaa.
Pari vuotta sitten käytetty suihke haisi voimakkaalta, mutta tänä vuonna ostettu ei haissut ollenkaan. En tiedä vielä tämän vuotisen käsittelyn tehosta, kun se on vasta tehty.
Voisiko joku auttaa. Aion laittaa yöksi prioderm-liuoksen päähän (ja valitettavasti joudun laittamaan koko vartalolle), riittääkö että siivoan vielä huomenna, kun olen sen pessyt pois.. olen kyllä yrittänyt, mutta voimat loppuvat, kuudes kerta. Imuroin patjan ja vaihdoin lakanat.. apuaa... voihan tukan laittaa silti kiinni vaikka liuoksen pitää antaa vaikuttaa hiuksissa, niitä kuivaamatta edes paperilla käsittelyn jälkeen.. onko muita kokemuksia hoidon jälkeen ja siivoamisesta?
Ei ihme, että tästä ei päästä eroon, kun kukaan ei osaa hoitaa oikein.
Huomioikaa, että ne saivareet elävät jopa 14 vrk, minkä vuoksi
kaikki hiuksia koskettanut (sohvatyynyt, vuodevaatteet, pipot, kaulurit, kaulahuivit, käsipyyhkeet - kynsien alta kulkeutuu niihin yms.)
- pesu minimi 60 astetta
- pakkasta 20C vähintään 24h
- sauna minimi 80 astetta 2h
tai jos mikään em. ei mahdollista, eristetään muovipussiin (tiukasti kiinni, ei reikiä /ilmanlähteitä) 14 vrk.
Pelkät sampoot ja hoidot eivät tehoa, pitää kammata ne munat sekä elävät täit pois säännöllisesti.
Suosittelen itse jokapäiväistä tarkistamista, niin homman hoitaa kahdessa viikossa.
Kuulemma NYDA on tehokkain. Sitä yön yli ja aamulla pesee pois, kuivaa hiukset ja pesee sitten bevitamed täishampoolla joka myös antaa suojaa uusille tartunnoille täiden ja munien tappamisen lisäksi. Etsin tietoa ja kysyin monelta kun ollut todella sitkeitä täitä. Mutta tämä neuvo yhdestä apteekista, monia eri aineita kokeiltu, mutta tämä vaikuttaa tehoavan. Tässä myös juttu mikä hyvä lukea! http://yle.fi/uutiset/hyonteistutkijan_arvio_osa_taista_aiempaa_vastust…
Tota meilläkin oli sillen