Äääääh, mitä minä näille vaatteille taas teen!?
Anoppi lähetti taas postissa kaksi muovipussillista ystävänsä lapsenlapsen vanhoja vaatteita! Ja kun meillä ei käytetä käytettyjä vaatteita, kun on kerran vara ostaa uusiakin. Mitä minä niille teen kun miehelle en kehtaa sanoa etten mielelläni niitä käytä, ja hän ei huomaa etten käytä niitä, kun ei katsele lapsen vaatteita kovin tarkasti. Mutta jos hävitän ne kokonaan ja anoppi kysyy mieheltä onko olleet hyviä ja mies minulta niin mitä voin vastata? Joo, lahjoitin ne naapurin yh-Kaisalle vai? En kehtaa anopillekaan sanoa että minä en halua käyttäätoisten vanhoja vaatteita lapsilla niin kauan kun on hyvin varaa ostaa uutenakin.
Muilla samanlaisia "ongelmia"...??
Kommentit (7)
..et voi lapsella niitä vaatteita käyttää?
Kyllä meilläkin olis varaa ostaa lapsille uusia vaatteita, mutta jos jostain vaatteita saadaan niin toki käytämme.
Ise lahjoitan kavereille meille pieneksi jääneet vaatteet ja he ovat kovin kiitollisia niistä.Ja aivan varmasti heilläkin olisi vara ostaa lapsilleen uutta.
Mutta tässä opetetaan tätä, kaiken on pakko olla uutta ja hienoa.
Muutaman kivoimman säästän ja käytän niitä sitten anopin kyläillessä, että hänen tulee hyvä mieli :) Hänelle sanon tietysti että hyviä olivat, kiitos paljon.
sano että teillä on jo lapselle niin paljon vaatetta että ette tarvinneet kaikkia vaan piditte vaan muutaman ja annoitte loput enemmän tarvitseville.
haluavat valita vaatteensa itse eikä anopin lumppupussista mitään käyttöönsä huolineet.
mun veljen vaimo pakotti, sanoi äiti mummi osti. Vaatteet olivat aivan kamalia, mun äiti itse asiassa osti niitä kirppareilta ja osti sellaisilta,jotka olivat köyhiä, eli voit vaan kuvitella mitä soopaa sieltä sitten tuli.
Nyt veljeni muksut eivät pidä mitään mitä äitini ostaa, koska heillä on valmiina inho. Jos äiti ostaa vaikka jonkun cd.levyn, minkä he halusivat, he automaattisesti katsovat onko paketti ehjä, onko levy ollut käytetty.
Nyt sinuna harkitsisin kauniisti asian läpi käymistä.
Tyhmää maksaa paljon postimaksuja, jos kerran ei vaatteita käytetä.
Voi olla että anoppisi jotain niistä maksaa, joten laita stoppi koko hommalle.
tai vie UFF:lle.
Meilläkin olisi varaa ostaa lapsille muuten kaikki vaatteet uutena, mutta sen sijaan mielelläni suosin kierrätystä ja mielelläni käytän kaikki saamani vaatteet.