G: Ostatko varmuuden vuoksi tuttipullon ja korviketta vai luotatko, että oma maito riittää?
Kommentit (35)
kolmoselle ostin pari purkkia korviketta varuksi, tuttipulloja en ole ostanut, pitää kaivaa kaapista esikoista varten ostetut ja ostaa uudet tutit niihin jos niitä tarvitaan. Kummataan lapset eivät ole suostuneet syömään tuttia eikä tuttipulloa, joten en paljoa laske tämän kolmannenkaan varaan....
luotin että riittää ja riittihän se
esikoiselle, kun niin kuulemma piti tehdä... Ei koskaan suostunut koskemaan pulloihin, eikä tämä nuorempikaan niitä huoli, vaikka on nyt päättänyt jättää tissittelyn pois 8kk iässä. Nokkamukista ottaa vähän maitoa, muttaei läheskään niin paljon kuin tarvis, huoh. On kiinnostunut vaan syömisestä, ei niinkään maidonjuonnista.
vaan siihen, että vauvalle on hyvä olla vararuokaa olemassa, jos tosiaan äiti joutuu äkkiä sairaalaan tai jotain.
Toisekseen olemme satunnaisesti antaneet vauvoille pullomaitoa ihan tarkoituksella, jos minä olen ollut käymässä jossain tms. Mutta tämä on ollut sitten hieman isompana ja sitä varten ehtii kyllä hommata tarpeet myöhemminkin.
Esikoinen tarvitsi pulloa ekan kerran 3vko vanhana, joten hyvin kerkes hommata myöhemminkin. Kuopukselle kävin ostamassa, kun päästii sairaalasta kotiin. Nyt alkaa koht jäämää kuopukselt pullot ja tutteli pois niin saa tää kolmonen siskon pullot (uusilla tuteilla). Ja jää varmaan muutama tuttelipurkkikin ylimääräseksi, joten ei tarvi ostaa nytkään.
Oman mielenrauhan vuoksi kaapissa oli pari purkkia korviketta ja pullo. Kahvimaitoina ne korvikkeet aina lopulta käytin, mutta pidin huolen että kaapista aina löytyy tuoretta (siis päiväys ok) korviketta.
Itse asiassa kumpikaan lapsi ei ole oikein suostunut tuota korviketta juomaan (tai mitään muutakaan pullosta).
maitoa suihkusi jo ennen synnytystä niin paljon
Ja niinpä sairaalassa sairaalasta sain kotiin viemiseksi 13 minigrip pussillista omaa lypsettyä äidinmaitoa
oli pullo kaapissa, kaikkien kanssa on käytetty enemmin tai myöhemin jos ei muuten niin vesipullonna.
Meillä on kolme lasta.
Olen ostanut pulloja, taikamukia ja korviketta.
Korviketta mennyt ensin että maitoa tulee kunnolla. Sitten sitä on saanut luovuttaa avuksikin, eikä se ole este pullolle tai korvikkeelle.
Itse käyn imetysaikanakin asioilla ilman vauvaa, joten lapset osaa syödä pullosta ja korviketta löytyy kaapista ruuaksi -vaikka oma maito riittää synnytyssairaalankin lapsille.
mutta koskaan ei voi tietää joutuuko sairaalaan takaisin heti kotiin päästyään. Eli meillä on pari purkkia+tuttipullo kaapissa varmuuden vuoksi. Viimeksi tuttelit meni vanhoiksi.
Ja toisekseen, emme asu niin korvessa, etteikö ehtis bensikselle tai sairaalaan tmv. sitä korviketta hankkimaan ennenkuin vauva on kuollut. Aina voi lusikoida vettä suuhun saadakseen vauvan vartiksi hiljaiseksi.
No, kertaakaan ei tällaista tarvetta ole tullut.
Ei onneksi tarvittu korvikkeita, mutta musta alle euroa parista purkista korviketta oli pieni hinta siitä, että sitä on varalla, jos tarvitaan. Jos olisi tullut tilanne, että sitä olisikin tarvittu olisi ollut todennäköisesti kiire ja muutakin tekemistä.
Tuttipullo ei mennyt hukkaan. Mies antoi siitä muutaman kerran pumpattua maitoa poissaollessani (pikkuvauvan kanssa nälkä saattoi joskus iskeä vartti edellisestä, joten ennakointi oli vaikeaa, vaikka olisi vain käväissyt kaupassa) ja pullo meni myöhemmin vesipullona. Sen jälkeen siihen hankittiin venttiilinokka ja kahvat, joten menee nyt mukin korvikkeena, silloin kun saa läikyttää.
3vk etuajassa ja muutenkin aiheutti hässäkää.
Nuoremmalle ostin pari purkkia valmiiksi ja ne olivatkin tarpeen kun jouduin esikoisen kanssa yhdeksi yksi sairaalaan, eli meidän 6kk täysimetetty on ei olekaan täysimetetty siitä saa kai aasihatun av:lla.
karralla ostin, käyttämättä jäivät. Toiselle en enää ostanut.
muutama päivä synnytyksen jälkeen. Tuossa vaiheessa olemme jo kotosalla. Sairaalassa ei taida nousta sen vuoksi, etten nuku siellä kuin muutaman tunnin kerrallaan.
Katson silti täysimettäneeni lapsiani, koska kun maito nousee, eivät muuta ravintoa saa ennen kuin 6kk iässä.
En tajua tuota että ostetaan kun ei oma maito nouse muutamaan päivään. Eihän se kellään nouse! Kolostrum riittää ne päivät.
eikä koskaan tarvittukaan tuttipulloa tai korviketta, ei myöskään tuttia.
Esikoisen kanssa oltiin viikko sairaalassa, joten maidontuotanto oli lähtenyt hyvin käyntiin kotiutuessa. Korvikkeet käytettiin sitten myöhemmin puurojen löysyttämiseen (8kk iässä). Omaa maitoa riitti sekä imetykseen että luovuttamiseen, pullosta vauva joi jonkin verran (jos olin asioilla), mutta omaa lypsymaitoa.
Kuopuksen kanssa olin vain 1vrk synnärillä ja jouduin antamaan kotona yhteensä 50ml korviketta yhtenä iltana ennen kuin oma maito kunnolla nousi. Kuopus ei sitten saanutkaan ollenkaan korviketta tuon jälkeen, ei edes puuron seassa. Fanaattisuus kasvaa iän ja kokemuksen myötä ;)
koskaan ei tiedä mitä tapahtuu - jos vaikka äiti saa yhtäkkiä aivoverenvuodon ja kiidätetään sairaalaan. Kyllä silloin on hyvä, että kotoa kaapista löytyy vauvalle sopivaa ruokaa.