Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja sormet koko ajan kipeät sekä puutuneet

Vierailija
13.12.2009 |

Olen viimeisilläni raskaana ja nyt pari viikkoa olen kärsinyt turvotuksesta lähinnä käsissä. Ongelma vain on, että oikean käden sormenpäät ovat lähes koko ajan tunnottomat ja koko käsi on välillä tosi ikävän tuntuinen (siis kipeä). Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Onhan vaaratonta? Neuvolassa on pari kertaa ollut harjoittelija sijaisena ja hän ohitti valitukseni vain sanomalla sitä hermopinteeksi. Ihan hyvä niin, mutta tämä jatkuva käden arkuus on alkanut jo vähän pelottaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa sama juttu. Olin todella turvoksissa viikolta 28 eteenpäin ja sormet olivat tunnottomat nakit.

Millasia verenpaineita sulla on mittailtu? Mulla se turvotus liittyi raskausmyrkytykseen jonka takia synnytys sitten käynnisteltiin vähän etuajassa.

Vierailija
2/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ennen alapaine vähän koholla (80). Muita raskausmyrkytysoireita ei ole ollut. Viikkoja tosiaan jo 38, joten ei tässä varmaan kauaa kärvistellä enää. Esikoisesta mulle ei tullut turvotusta lainkaan, vaikka pari viikkoa venähti yliaikaiseksikin raskaus...

Kakkoselle lisäkysymys: auttoiko sulla mikään tuohon sormien tunnottomuuteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään. Juoda yritin paljon ja pitää välillä makuulla ollessa käsiä ylhäällä, mutta eipä siitä mitään mainittavaa apua ollut. Ainoo mikä vähän autto oli se, että piti kädet aina lämpiminä. Kylmänä ne tuntu olevan puuduksissa vielä enemmän.

Suht nopeasti (parin viikon sisään) synnytyksestä tunto palautu ennalleen ja turvotus lähti laskemaan.

Kovasti tsemppiä ja olkaa extratarkkana neuvolassa proteiinin ja paineiden suhteen!

Vierailija
4/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yölasta voi auttaa. Mutta vaatii käynnin lääkärillä. Monet neuvolalääkärit osaa hoitaa. ja terveyskeskuslääkärit. Diagnoosia voi ehdottaa itse. Synnytys yleensä vie vaivan:)

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kha00…

Vierailija
5/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko kyseessä olla tämä, jos ei johdu jostain muusta. Turvotusta ei kyllä oireissa

mainita.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
6/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu, kävin hankkimassa urheilijoille tarkoitetut tukilastat ranteisiin ja pidin niitä öisin. Alle laitoin hirudoid-voidetta. En mä tiedä miks pitäis mennä lääkäriin, sielläkin ne sanoo vaan että laita yöksi lastat. Kohta helpottaa!

Vierailija
7/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun raskaus kestää enää maksimissaan kuukauden, joten kai tässä selvitään ilman lastoitustakin. Hyvä tietää, että vaiva on vaaraton! AP

Vierailija
8/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos oireet eivät häviä lainkaan päiväaikaan ja niitä kestää esim kuukauden. Kannattaa testailla, että sormien voimat hyvät, lue nuo artikkelit ja testaa sen mukaan.

Vierailija
9/12 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turvotus ei ole sen oire vaan seuraus. Ja raskauden loputtua turvotus häipyy ja oireet myös.

Vierailija
10/12 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi terveydenhoitaja että verenkierto äärilaidalle esim.kädet ei riitä koska vauva tarvitsee enemmän verta loppuraskaudessa,menee ohi kyllä.

Vierailija
11/12 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan itselläni on vasemman käden puutumista, tunnottomuutta, nivel jäykkyyttä ja ilmennyt raskauden ajan ja vain vasemmassa kädessä. olen oikea kätinen joten ei aikanaan voi perustella rasituksella.

Onko muilla vaiva ollut molemmissa käsissä?

Entä onko muill ollut oireet jo raskauden alkuvaiheessa?

Vierailija
12/12 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä päättynyt synnytykseen vaan sormien toimintakyky palautui n. 2kk synnytyksen jälkeen. Siis tunto palasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän