Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo 2-luokkalaisen äiti.

Vierailija
13.12.2009 |

Tuttavani käyttäytyy omituisesti. Puuttuu kaikkiin ainoan lapsensa kaverisuhteisiin. Siten että jos tulee pientäkin erimielisyyttä, menee heti väliin ja haukkuu kaverit pataluhaksi. Mesoo isoon ääneen että meidän "Pirreä" on kohdeltu väärin". Vaatii julkista anteeksipyyntöä jne.

Tämä tyttö on äitinsä sanojen mukaan monta vuotta ikäisiään kehityksessä edellä. Oppi uimaan ja lukemaan 3-vuotiaana, on superlahjakkuus kaikessa kuulemma. Kuitenkin tyttö on todella lapsellinen ikäisekseen.

Äiti on 8-vuotiaan ainokaisen kotiäiti, ja kehuu vain tyttönsä erinomaisilla saavutuksilla ja lahjakkuudella. Toisten lapset ovat jälkijättöisiä ja vääränlaisia. Tytöllä ei ole ikäistään tyttöseuraa. Ainoa leikkikaveri on pieni poika (2v nuorempi). Tyttö on tottunut määräämään kaikessa ja jos ei saa tahtoaan läpi, kantelee äidille ja äiti "selvittää" taas tilanteen:)

Äiti on ns. ammattikasvattaja, mutta taitaa olla niin että suutarin lapsella ei ole kenkiä?

Onko muilla tällaisia tuttavia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaa muuttaa toimintaa jos ei saa jotenkin vähän suorempaa palautetta. Jos jotakuta vaivaa toimintani lasteni kanssa, olen valmis avoimeen keskusteluun. Ymmärtäisin paremmin sinun näkökulmasi ja ehkä sinäkin minun toimintatapani.

t."ammattikasvattaja"

Vierailija
2/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä että hän on vain pieni lapsi, ei epäjumala vaikka rakas vanhemmilleen olisikin.

Älä hauku toisten lapsia (lähes poikkeuksetta kaikkia) jälkijättöisiksi, sivustaohjattaviksi ja manipuloiduiksi reppanoiksi.

Ole Ihminen Toisille. Lakkaa sekaantumasta lapsesi elämään jatkuvasti. Hanki itsellekin elämää. Vaikeaa?

hankalaa muuttaa toimintaa jos ei saa jotenkin vähän suorempaa palautetta. Jos jotakuta vaivaa toimintani lasteni kanssa, olen valmis avoimeen keskusteluun. Ymmärtäisin paremmin sinun näkökulmasi ja ehkä sinäkin minun toimintatapani.

t."ammattikasvattaja"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä mitään tule. Itse haluan sellaisista heti eroon.

Tiedän yhden joka on todella tiukkis ja ei heidän pojan kanssa uskalla olla, kun heillä niin tiukat rajat ja äitistä ei tiedä millä tuulella on.

Vierailija
4/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ammattikasvattaja?

Puhuit itsesi pussiin.

Vierailija
5/21 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kotiäitinä siitä asti. Ja tituleeraa itseään kotiäidiksi. Siinä sulle pussiinpuhumista:)

t. ap

voi olla ammattikasvattaja?

Puhuit itsesi pussiin.

Vierailija
6/21 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä mitään tule. Itse haluan sellaisista heti eroon.

Tiedän yhden joka on todella tiukkis ja ei heidän pojan kanssa uskalla olla, kun heillä niin tiukat rajat ja äitistä ei tiedä millä tuulella on.

eikä peiliin kannata katsoa kuin ihaillen.

Vierailija
7/21 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun AINOAT puheenaihe on oma lapsi ja tämän erinomaisuus ja ylivertaisuus muihin nähden. Eikä pelkästään minulle vaan muillekin. Suhtautuu väheksyvästi toisten lapsiin ja puhuu kaikista toisilleen p**kaa selän takana. Lähinnä haukkuen heidän lapsiaan vajaiksi. En kiistä tämän hänen lapsensa mahdollista lahjakkuutta, mutta ehkä ihmisten kanssa kannattaisi puhua muustakin. Eikä vain kehua omia juttuja koko ajan. Vaikuttaa tosi itsekeskeiseltä.

ap.

eikä peiliin kannata katsoa kuin ihaillen.

Vierailija
8/21 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin ko. äiti kuulostaa olevan erityisen yhdelle asialle uhrautunut. Itse asiassa yllättävänkin usein muutamalla kehityksen osa-alueella nopeasti edistyneellä lapsella on vaikeuksia toisilla alueilla.

t. KM/lto ja lo, viiden lapsen äiti

Vierailija
9/21 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisen lahjakkuuden. Koska SÄKIN kommentoit että se on kovin lapsellinen jne. Mä epäilen, että te työnnätte toisianne vastenmielisempään suuntaan. Molemmat yhtä pahoja. Oletko sä koittanut puhua hänelle jotain muuta kuin oman lapsesi erinomaisuutta?

Vierailija
10/21 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuvasti lapsen kuullen puhutaan kuinka hän on niin paljon fiksumpi ja älykkäämpi kuin ikäisensä niin lapsihan oppii suhtautumaan toisiin nenänvartta pitkin-asenteella. Hänhän on ylivertainen. Totta kai täytyy kehua ja antaa positiivista palautetta, mutta henkilöpalvonta ei ole enää ihan tervettä. Tyttöä voi alkaa ahdistamaan jossain vaiheessa tuo äitinsä riippuminen hänessä.

Vierailija
11/21 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia asioita ihmisten kanssa juttelen. Elämäni ei pyöri lasteni (4kpl) asioissa pelkästään. Mulla ei ole tarvetta mitenkään korostaa että meidän perhe ois jotenkin muita parempi. Nyt taidat tehdä ihan omia tulkintojasi.

Tämän henkilön kanssa en hirveästi enää jaksa olla jutuissa kun hänen kanssaan ei oikein voi puhua mistään yleisistä jutuista mitään. Kun ei kiinnosta.

ap.

mahdollisen lahjakkuuden. Koska SÄKIN kommentoit että se on kovin lapsellinen jne. Mä epäilen, että te työnnätte toisianne vastenmielisempään suuntaan. Molemmat yhtä pahoja. Oletko sä koittanut puhua hänelle jotain muuta kuin oman lapsesi erinomaisuutta?

Vierailija
12/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kirjoitti joku aika sitten että on tuonikäisen kotiäiti ja mies pakottaa nyt töihin? Tehnyt lapsesta elämänsä ainoan tarkoituksen ja pätee sillä.

Vierailija
13/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä "ammattikasvattajista". Suutarin lapsilla useinkaan ei ole kenkiä, totta.

Vierailija
14/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä tuntuu olevan hirveä tarve mitätöidä tämän tytön oleminen. VOi olla, että hänen lähellään monetkin vanhemmat muuttuvat vähän ylisuojelevaisiksi. Esimerkiksi lapsellisuus ja lahjakkuus eivät ollenkaa sulje toisiaan pois.

Vierailija
15/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t."ammattikasvattaja"

Vierailija
16/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei mielestäni muille kuulu. Se jos äiti tulee

vaatimaan julkista anteeksipyyntöä tms. aiheuttaa kyllä sen, että kehotan lapseni pitämään etäisyyttä ko. perheeseen ja hakeutumaan toiseen seuraan. Muutenkin tuommoiset kantelevat, määräilevät pikku prinsessat eivät onneksi ole meidän lasten suosiossa.

Vierailija
17/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hänen luonaan lasten kanssaan pidemmän ajan lomaa viettämässä ja voi tuskaa miten rankkaa oli olla siellä. Meidän lapsia haukkui pystyyn koko ajan. Oma 6 v. tyttönsä oli ihan enkeli. Ja NIIN lahjakas. Meidän poikaa sanoi jälkeenjääneeksi. Tyttöni haukkui myös. Samalla hänen tyttönsä imi päivät pitkät peukaloa vielä. Haukkui myös minut äitinä. Hänen tyttönsä yritti varastaa vielä tyttöni pelilaitteen, onneksi sain takaisin.

Luulen, että tällaisella äidillä on omia ongelmia itsensä kanssa ja heijastaa niitä muihin.

Vierailija
18/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hänen luonaan lasten kanssaan pidemmän ajan lomaa viettämässä ja voi tuskaa miten rankkaa oli olla siellä. Meidän lapsia haukkui pystyyn koko ajan. Oma 6 v. tyttönsä oli ihan enkeli. Ja NIIN lahjakas. Meidän poikaa sanoi jälkeenjääneeksi. Tyttöni haukkui myös. Samalla hänen tyttönsä imi päivät pitkät peukaloa vielä. Haukkui myös minut äitinä. Hänen tyttönsä yritti varastaa vielä tyttöni pelilaitteen, onneksi sain takaisin. Luulen, että tällaisella äidillä on omia ongelmia itsensä kanssa ja heijastaa niitä muihin.

teitä oikein riivaa. Minkälaisten ihmisten kanssa te oikein pyöritte ja vielä vietätte lomianne?

Vierailija
19/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se silloin todella kuuluu muillekin, jos toisten lapsissa on aina vika/syy ja toisten lapset ovat huonompia jne. jne.!

Muuten olen nro 6:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
20/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin siitä ajatuksesta että kaikkihan näkee lapsessaan niitä ihania ja upeita asioita!

Se, että sanoo lastaan kehittyneeksi koska oppi uimaan 3- vuotiaana varmasti pitää SILTÄ osin paikkansa.

Mikä siinä sitten on vikana? Ei yksi voi olla paras kuitenkaan kaikessa. Tämä pitää jokasen vanhemman ymmärtää.

Lapsi oppii uskomaan lahjakkuutensa, niin raadollisesti kuin se että lasta tosiaan VERRATAAN muihin!! Muuten on toki äidin/isän mielestä siltikin upea laulaja -vaikkei paras ehkä olisikaan?

Ainokaisen äitinä varmaan aika helposti tekee sen virheen että se on rinssi tai rinsessa nostetaan jalustalle.

Ja ne naapurin kiusanhenget on niitä pahiksia.

Minusta se on jokasen vastuulla sanoa että mistä riita lähti käyntiin, eikä antaa jonkun toistuvasti saada "köniin" tolta rinsessalta.

Tossa iässä joku voi vielä pomottaa kaveriporukassa, mutta ei enää onnistu vuoden tai parin kuluttua. Tollaset määräilijät jää jossain vaiheessa yksin! Ei kukaan halua mennä kaverille, joka sanoo mitä tehdään.

Puuttuminen kiusaamiseen on minusta aikuisen homma! Hyvä jos tämä niin tekee. Varmaan osuu usein oikeaan? Ehkä on saattanut kuitenkin saamaan jonkunlaisen väärän kuvan kuitenkin tilanteista?

Meillä havahduttiin kesällä kun huomattiin että rauhallinen esikoinen alkaa kiljumaan riita tilanteissa apua, nuorempi veli kun antaa nyrkistä vääryyttä kokiessaan. Eli se vääryys ei tule suinkaan siitä että nuorempi lyö -hän vaan reagoi väärin (lyömällä) kun isompi päättää.

Muistan omasta lapsuudesta miten käytiin naapurissa omppovarkaissa, jäätiin kiinni ja siitä naapurin täti nosti haloon. Sielä oltiin pihassa vanhempien kanssa ja pyydeltiin anteeksi.

Ja niin se kuuluu mennä!

Ei lapsen teoille saa kääntää selkää.

Eli jos tiedät mistä riita alkaa, niin rohkeasti JA asiallisesti kerrot miten homma meni.

Siinä tappaa kaksi kärpästä kerralla: paha olo nyt siltä joka virheellisesti tuomitaan JA tulevaisuudessa ystäväsi lapsi ei joskus tule jäämään yksin kun oppii yhteiset säännöt.

Kehuminen on hyvä asia, KOSKAAN ei aikuinen saa lapsen kuullen haukkua toisia lapsia.