Sen näkee päiväkotihoitajan silmillä heti kenen lapsi on "tekemällä tehty"
meidän minna sitä ja meidän minna tätä ja minna, minun minna ja taas se p..keleen MINUN MINNA!
Puhun siis nyt näistä lapsettomuushoidoilla lapsensa saaneiden vanhemmista - niin ja näkyyhän se ennen pitkää myös niiden lasten käytöksessä että niitä jeesuksia palvotaan sairaaloisuuksiin saakka. Tuntuu, ettei näille vanhemmille toisten "tekeleet" ole mitään, kunhan vaan heidän minnansa huomataan.
Tänään on näköjään morkattu lapsettomuushoidoilla lapsensa saaneita ja mielestäni se on hyvä. Nämä vanhemmat ovat hakemalla hakeneet sääliä (ja saaneet sitä yllinkyllin yhteiskunnalta)huomaamatta yhtään, että ongelmia riittää meillä lapsia naimallakin saaneilla
Päiväkodissa se kyllä huomataan, kenen pirpana on tehty luonnonkeinoilla ja kenen ei. Ja tunnen pikkuisen enemmän antipatiaa noita keinotekoisesti tehtyjä vastaan (vanhempien takia tosin).
Sorry nyt jos loukkasin jotakuta, mutta sananvapaus meillä kaikilla lienee. Myös meillä päiväkotitädeillä.
Kommentit (27)
Mutta kukaan päiväkodissa työskentelevä ei nimitä itseään "päiväkotihoitajaksi". Hyvä yritys silti.
monesko tällanen alotus tämä on sinulta tänään? kahdeksas tai jotain?
Siihen kiinnitän huomiota pidetäänkö lapsesta huolta... eniten säälittää lapset jotka on aina rikkinäisissä, likaisissa ja haisevissa vaatteissa, ulkoiluvaatteita ei ole jne...
ja toisaalta joskus harmittaa selvästi ylihuolehtivat vanhemmat, jotka vesittävät kotona yritykset vaikkapa opettaa lapselle itse pukemista tai kulkemista, kun aina puetaan ja viedään vaikkapa 4v:tä rattaissa.
Mutta en ole huomannut (enkä edes tiedä) eroa tehtyjen ja saatujen lasten välillä.
lastenhoitaja (ihan oikea)
Mutta kukaan päiväkodissa työskentelevä ei nimitä itseään "päiväkotihoitajaksi". Hyvä yritys silti.
Auttaisiko kun laskisit kymmeneen, ottaisit vaikka pienen drinkin ja menisit kylpyyn?
Ja vielä "päiväkotihoitaja"... onneksi et oikeasti ole lastenhoitaja, sillä noin kireillä hermoilla ei pärjäisi lasten kanssa. Lapset ovat tarpeeksi rasittavia silloinkin kun itse on ihan kunnossa.
Auttaisiko kun laskisit kymmeneen, ottaisit vaikka pienen drinkin ja menisit kylpyyn? Ja vielä "päiväkotihoitaja"... onneksi et oikeasti ole lastenhoitaja, sillä noin kireillä hermoilla ei pärjäisi lasten kanssa. Lapset ovat tarpeeksi rasittavia silloinkin kun itse on ihan kunnossa.
että me tunnetaan tämän asian tiimoilta.
kaikkien näden takana. Jotain kaunoja lapsettomuudesta kärsineitä kohtaan. Ihmettelen vain miksi.
me tunnetaan tämän asian tiimoilta.
Kylvyssä rentoutumisen?
kaikkien näden takana. Jotain kaunoja lapsettomuudesta kärsineitä kohtaan. Ihmettelen vain miksi.
Ei mitään muuta teitä vastaan, mutta jostain syystä te ette kestä elämän vastoinkäymisiä.
me tunnetaan tämän asian tiimoilta.
Kylvyssä rentoutumisen?
mutta se kutina taitaa johtua miehestäsi...
Hyvä nainen desinfioi se kylpy! Teidän lapsettomuutenne syy taisi paljastua.
koska minä olen sen toisen ketjun ap. siis sen, jossa kerroin pari esimerkkiä lähipiirin perheistä, joissa hommat menneet pieleen lasten kanssa.
Mä haluan korostaa, että mä en todellakaan pidä kaikkia lapsettomuudesta kärsineitä huonoina vanhempina, ehkä murto-osa on sellaisia. Ja huonoa vanhemmuutta löytyy tietysti jokaisesta ihmisryhmästä. EHkä tarkoitus oli ilmaista havainto, että omein havaintojen mukaan lapsettomuudesta kärsineiden keskuudessa se huono vanhemmuus syntyy liiasta lasten palvonnasta ja jalustalle nostamisesta, kun taas se nuorilla äideillä voi olla jotain vallan muuta jne.
Mutta elkää siis älähtäkö jos asia ei tietä koske. Kyllähän täällä esim. aina parjataan lihavien lapsia, kuinka niilla on huonot elintavat ja ovat mylös läskejä... en mä siitä ota nokkiini, vaikka olen lihava, koska tiedän itse miten asiat perheessäni on.
Että se siis ei olisikaan mielenterveysongelmainen, vaan sillä vain on huono huumorintaju?
Ei me olla lapsettomia, kaksi luomulasta tuossa vieressä kökkii, mutta ihmetyttää vain että miksi joku viitsii tällaisista asioista vaahdota. Mitä helvetin kylpykutinajuttujakin vielä??
Että se siis ei olisikaan mielenterveysongelmainen, vaan sillä vain on huono huumorintaju? Ei me olla lapsettomia, kaksi luomulasta tuossa vieressä kökkii, mutta ihmetyttää vain että miksi joku viitsii tällaisista asioista vaahdota. Mitä helvetin kylpykutinajuttujakin vielä??
ja olet saanut luomulapsia. Oletko koskaan puhunut näistä ongelmistasi asiantuntijan kanssa?
koska minä olen sen toisen ketjun ap. siis sen, jossa kerroin pari esimerkkiä lähipiirin perheistä, joissa hommat menneet pieleen lasten kanssa. Mä haluan korostaa, että mä en todellakaan pidä kaikkia lapsettomuudesta kärsineitä huonoina vanhempina, ehkä murto-osa on sellaisia. Ja huonoa vanhemmuutta löytyy tietysti jokaisesta ihmisryhmästä. EHkä tarkoitus oli ilmaista havainto, että omein havaintojen mukaan lapsettomuudesta kärsineiden keskuudessa se huono vanhemmuus syntyy liiasta lasten palvonnasta ja jalustalle nostamisesta, kun taas se nuorilla äideillä voi olla jotain vallan muuta jne. Mutta elkää siis älähtäkö jos asia ei tietä koske. Kyllähän täällä esim. aina parjataan lihavien lapsia, kuinka niilla on huonot elintavat ja ovat mylös läskejä... en mä siitä ota nokkiini, vaikka olen lihava, koska tiedän itse miten asiat perheessäni on.
Kyllä tämä asia näkyy ja kuuluu rintamalla.
Mutta koitetaan kestää.
Sanoin kerran että en tunne ketään joka katuisi lastentekoaan. Sain napakan vastauksen "minäpä tunnen".
Teki kuitenkin miehensä tahdosta yhden, ehdoilla "tupakointia en ainakaan lopeta".
Mutta kuinkas kävikään: "Mari sitä ja Mari tätä" päivästä toiseen.
Ei mitään muuta teitä vastaan, mutta jostain syystä te ette kestä elämän vastoinkäymisiä.
Me ei kestetä? Ketkä me? Ai että sua ärsyttääkin se, että lapsettomat ruikuttaa turhasta, tai että lapsettomuus saa esim. huolehtimaan lapsesta erinomaisen hyvin?
Nyt taisikin löytyä se selitys. Eli ap:n näkemyksen mukaan "tekemällä tehtyjen" (tarkoittaa sitä, että lapsi on silminnähden toivottu ja rakastettu, mutta ap uskoo sen olevan merkki menneestä lapsettomuudesta) lasten vanhempien osoittama rakkaus ja hellyys lastaan kohtaan etoo, koska hänellä itsellään on huomattavasti kylmäkiskoisempi, ja lapsista herkästi ärsyyntyvä tyyli.
enkä ole keneltäkään kysynytkään koskaan, onko lapsi lapsettomuushoidoilla saatu. Joskus saatan arvella niin, jos sisaruksilla on kovin iso ikäero (lähemmäs 10 v) tai on ainut lapsi, mutta selvästi hyvin lapsirakas äiti. Joskus joku on kertonutkin kasvatuskeskustelussa asian.
Mulla on ollut myös adoptiolapsia ryhmissäni.
Musta suurin osa on aika tavallisia vanhempia, mutta ehkä sillä lailla erikoisempia, että lapsen asiat ovat aina selvästi tärkeitä. On tarvittavat varusteet lokeroissa ja ovat halukkaita tulemaan tulemaan vanhempainiltoihin jne.
Adoptiovanhemmista näkee, että ovat joutuneet pohtimaan kaikenlaista ja ovat yleensä keskimääräistä paljon tietoisempia esim. kaikista erityislapsiasioista ja epäilevät herkästi vaikka adhd:ta ja mietivät lasten puheen kehitystä tai muita vastaavia asioita, ja haluavat tuoda epäilyt esiin.
lto
saada työnohjausta? Itseäni huolestuttaa ihmiset, jotka purkavat työasioitaan avoimilla nettipalstoilla. Jokin "mitta on silloin ylittynyt" ja sen oikea ja asianmukainen purkupaikka olisi työnohjaus, ei yleinen keskustelufoorumi. Hyvä työnohjaus tukee jaksamista työssä ja omien tunteiden hallinnassa sekä auttaa työntekijää kasvamaan ja kehittymään ihmisenä. Luottamuksellinen keskustelu mahdollistaa voimakkaidenkin tunteiden ja turhautumisten purun ilman vastapuolen "ryöpytystä" ja asiattomia kommentteja, mitä nettikeskustelua purkupaikkanaan käyttävät eivät voi välttää.
Päiväkotihoitaja sanaa ei ammattilaisen suussa ole...=) kuten joku jo kommentoi. Tää on jonkun oma ihme purkaus liittymättä mitenkään päivähoitoon.