flunssa ja alilämpöä 34,9 :O
Miten voi olla, että mulla mittari näyttää tollasta lukemaa?
Koskaan ei kuume nouse kyllä, nyt kurkku kipeä ja nenää kutittaa, joutuu niistämään ehkä normia useemmin muttei vielä nenä vuoda.
Mutta tuo mittarinlukema ihmetyttää. Mittasin lapsilta niin niillä normilämpö eli mittari toimii...
aina taudissa alilämpöä mutta toi on nyt jo outoa noin alhainen...toisen kerran kun mittasin niin 34,7...
Muita alilämpöäilijöitä?
Kommentit (16)
Mulla oli n. kuukausi sitten flunssa. Olo oli tavattoman surkea, vetämätön.. Kuumetta ei ollut, mittari näytti 34,9 astetta.
Mulla kun kuume nousee sinne 37,5 asteeseen, niin olen kipeä. Ei noilla lukemilla (alle 35) oikein sairauslomaakaan saa, kun ei ylitä kuumerajaa..
Olin just flunssassa ja oli tuota alilämpöä. Kauheeta sanon vaan, olo ihan vetämättömissä, mutta töissä oli käytävä. Lääkärillä kävin mutta hän tiesi sanoa, ettei ole olemassakaan alilämpöä, joten mitäs sitä sitten viisaampien kanssa väittelemään...
Samat ongelmat lääkärien kanssa eli ei kuulemma ole olemassakaan. Mä en ole sitten ikinä vissiin sairas :(. Lämpö on aina flunssassa 34 ja risat - ja olo on kamala, mutta sairas en sitten lääkäreiden mukaan ole.
On mulla todettu mm. keuhkokuume ja poskionteloiden tulehdus. Päästäkseni lääkärille olen valehdellut raakasti, että mulla on lämpöä. Ei oo kuitenkaan ollut, vaan on ollut tuota alilämpöä!
Vetämätön olo, yskää ja nuhaa ollut jo parisen viikkoa. Kun mittasin kuumeen, niin mittari näytti 35,5. Yleensä lämpö on jotain 36.4. Ihan alilämpä siis. Saikkua ei tule, kun tämä maaginen kuume puuttuu :-(
syksyllä.
Veto veks ja lämpö 34,7-34,9.
Ei sen puoleen, normaalilämpökin on minulla alle 36.
ettei alilämpöä ole olemassakaan. Juoskaa pari kertaa korttelin ympäri niin johan lämpö on noussut normaaliksi.
niin puhutaan hypotermiasta. Syy on leensä jokin ulkoinen tekijä, esim. tapaturma kuten jäihin putoaminen, tai sitten ulos sammuminen tmv. Flunssan yhteydessä ihmisellä on joko lämpöä / kuumetta tai sitten ei. Kannattaa varmistaa että mittari on kunnolla paikallaan ja itse olet paikoillasi mittauksen ajan. Jos kainalo on hikinen, niin silloinkaan lukema ei ole luotettava. Korvamittareissa on todella tärkeää, että mittari napakasti PUHTAAN tärykalvon pinnalla.
Kuume / lämpö ei ole ainoa merkki siitä että on sairas. Yleisvointi tärkeämpi.
Meillä on taloudessa kuumemittari ihan vain siksi, että tietäisin, onko itsellä oikeasti kuumetta, vai vaan turhan matala ruumiinlämpö.
Jos mittari näyttää turhan alhaista, touhuilen kuumeisesta olosta huolimatta --> olo paranee.
Jos lämpöä on ihan oikeasti (mulle 37,5 on jo korkea lämpö), niin sit lepään.
Mutta siis jos jään vällyjen alle mittarin näyttäessä alle 36, ei olo todellakaan lepäämällä parane. Mut jos muun olon salliessa puuhailee ja sillä saa ruumiinlämpönsä takaisin normaaliksi, olo helpottuu. Ei se räkäsyys tietenkään mihinkään katoa, mut kuumeinen olo helpottuu.
Saikkua olen saanut, jos olen ollut kipeä. Ei siihen aina sitä kuumetta tarvitse (tk:ssa tosin joutuu vastaanottavalle hoitajalle valehtelemaan, lääkäri osaa ottaa huomioon kokonaistilanteen).
Day 1: Kuume 39,6
Day 2: Kuume 34,9
Siskolla usein samaa, eli jos sairastuu perusflunssaan, menee ns alilämmön puolelle, joka tuntuu kuitenkin ns kuumeiselta. Harvemmin sairastuu niin, että kuume oikeasti nousee yli kolmeseiskan.
Kyllä sairauslomalla voi olla ilman kuumetta, kuume on vaarallinen olotila, jos liian korkeaksi nousee. Ilman paleltumista ei varsinaista alilämpöä ole. Ainakaan sillä ei ole mitään merkitystä terveydellesi.
On ihan normaalia että ruumiinlämpö vaihtelee, alilämpöä ei ole jos ei ole palelluttanut itseään. Kuumeesta puhutaan, kun ruumiinlämpö on yli 38. Se on vaarallista aikuiselle.
Jos on alle 35 astetta alimpöä, eikös se oo jo hypotermia? Kannattais käydä lääkärissä
Mittari rikki, tai sitten et vaan osaa mitata lämpöä oikein. Jos et ole kylmettänyt itseäsi, niin sulla ei voi olla alilämpöä.
Minulla normilämpö yleensä 35.6.
Nyt flunssassa 34.2 kainalosta mitattuna.
Ihon pintalämpö voi vaihdella todella paljon. Lämpö täytyy mitata aina joko korvamittarilla korvasta, digitaalimittarilla peräaukosta tai suusta. Kokeilepa mitata kainalosta heti saunan jälkeen pintalämpötilasi :D
Olin just flunssassa ja oli tuota alilämpöä. Kauheeta sanon vaan, olo ihan vetämättömissä, mutta töissä oli käytävä. Lääkärillä kävin mutta hän tiesi sanoa, ettei ole olemassakaan alilämpöä, joten mitäs sitä sitten viisaampien kanssa väittelemään...