Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin Saksalainen koulu, kokemuksia...

Vierailija
12.12.2009 |

millainen oppilaitos mahtaa olla, onko hyvä henki ja jos olet opiskellut siellä, niin suosittelisitko tai laittaisitko omat lapsesi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saksalaisella yo-tutkinnolla pääsee sitten Saksaan suoraan opiskelemaan, kunhan kirjoittaa tarpeeksi hyvät paperit, eikä tarvitse lojua Suomessa vuotta tai useampaa tyhjänpanttina, jos ei ensimmäisellä kerralla pääse yliopistoon haluamalleen alalle sisälle. Iso osa koulun oppilaista opiskelee lopulta Saksassa, osa tietysti siksikin, että Saksa on heidän toinen kotimaansa.

harva tuon koulun suomalaisita oppilaista jatkaa siellä lukiossa. Tiedätkö mistä se johtuu? Minua ainakin kiinnostaisi tietää.

Vierailija
2/37 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviin kouluihin nimittäin jonotetaan.

Saksan kieli on tällä hetkellä todella epäsuosittu, siksi monet koulut, joissa saksalla on erityisasema joutuvat mainostamaan. Eli tässä tilanteessa ei ole ns. huono merkki vaikka mainostaakin.

Tuo saksan kielen tilanne on sama koko maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät mielestäni ole kovinkaan kalliita. Muistaakseni noin 200-300 €/oppilas/lukuvuosi eli ei melkein kenelläkään jää tuosta kiinni kouluunmeno. Muuten en osaa koulusta mitää sanoa, joskus vaan olen huvikseni katsellut noiden koulujen lukuvuosimaksuja.

Ainakin aiemmin oli puhetta, että koulussa on kova kuri, tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

Vierailija
4/37 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranska ja espanja ovat suosittuja ja noususuunnassa, saksan suosio on hiipunut todella paljon viime vuosien aikana.

Vierailija
5/37 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko noita koulumainoksia eskarilaisille paljonkin?

Vierailija
6/37 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata saksan kieltä hyvin.

Vai onko tullu joku kielikylpy luokka?

Kuria on. Minusta koulun käynti vaativampaa kuin suomalaisessa koulussa.

Vierailija
7/37 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saksalaisella yo-tutkinnolla pääsee sitten Saksaan suoraan opiskelemaan, kunhan kirjoittaa tarpeeksi hyvät paperit, eikä tarvitse lojua Suomessa vuotta tai useampaa tyhjänpanttina, jos ei ensimmäisellä kerralla pääse yliopistoon haluamalleen alalle sisälle. Iso osa koulun oppilaista opiskelee lopulta Saksassa, osa tietysti siksikin, että Saksa on heidän toinen kotimaansa.

harva tuon koulun suomalaisita oppilaista jatkaa siellä lukiossa. Tiedätkö mistä se johtuu? Minua ainakin kiinnostaisi tietää.

t. eräs saksalaisesta yliopistosta valmistunut

Vierailija
8/37 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli sellainen "mainos". Siinä tiedotettiin _uudesta_ opiskelumahdollisuudesta siellä. Sinne ollaan perustamassa uusi luokka.

Vierailija
9/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranska ja espanja ovat suosittuja ja noususuunnassa, saksan suosio on hiipunut todella paljon viime vuosien aikana.

sinne on vaikea päästä. Sitä vielä ihmettelen miksei saksalaisen koulun oppilaat jatka siellä lukiossa.

Vierailija
10/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä suosittua.

Hieman laajemmassa mittakaavassa tarkasteltuna saksan suosio on tällä hetkellä pohjalukemissa, ranskan ja espanjan suosio taas noussut jo useamman vuoden. Monissa kouluissa ei saksanryhmiä muodostu enää ollenkaan ja esim. turussa ei tänä syksynä saatu saksan kieliluokkaa lainkaan kasaan vähäisen suosion vuoksi.

Vierailija
11/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä suosittua. Hieman laajemmassa mittakaavassa tarkasteltuna saksan suosio on tällä hetkellä pohjalukemissa, ranskan ja espanjan suosio taas noussut jo useamman vuoden. Monissa kouluissa ei saksanryhmiä muodostu enää ollenkaan ja esim. turussa ei tänä syksynä saatu saksan kieliluokkaa lainkaan kasaan vähäisen suosion vuoksi.

mutta minä vain ihmettelin miksei Saksalainen koulu ole suosittu ja SYK:n saksan luokalle riittää väkeä. Kysehän on kuitenkin ns. eliittikouluista.

Vierailija
12/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tiedän saksalaisen koulun kurista, että siellä on nollatoleranssi huumeiden suhteen. Jos jää kerran kiinni, lentää koulusta ulos heti. Mitkään selittelyt kertakokeilusta tms. eivät auta, vaikka olisi miten hyvä oppilas. Mielestäni vain hyvä asia.

Vierailija
13/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kuva josain muodostunut. Meidän tyttö on suomalais-saksalainen, mutta jotenkin tuon koulun arvomaailma ei tunnu meidän perheelle sopivalta (ollaan vasuriviherpiipertäjiä...)

Vierailija
14/37 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

organisaatiokaaviot. Mutta taidat olla käynyt koulun minun jälkeeni, sillä ei siellä ollut enää yhtään opettajaa jäljellä minun ajoiltani.

[/quote]

ainakin yksi kiusaava opettaja löytyy koulun nettisivuilta vieläkin. Yhtään ystävää ei koulusta jäänyt oli se "nokkimisjärjestys" ja kilpailu sen verran stressavaa. Toki tervehditään jos kadulla törmätään mutta ei muuta. Mutta ohi on ja onneksi!

[/quote]

Vierailija
15/37 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ensimmäiset 9 vuotta Deutsche Schulea ja tuntui, että olin vapautunut elinkautisvankeudesta siirryttyäni suomalaiseen lukioon.

Lieneekö sattumaa, mutta myöhemmin tavatessani

koulutovereitani siirtyivät keskustelumme aina takaisin koulun painostavaan henkeen, koulukiusausmentaliteettiin, jota useat silloiset opettajat tukivat avoimesti.

Osuin jokin aika sitten koulun nettisivuille ja oli helpottavaa huomata, ettei yksikään sen aikaisista opettajista enää ole koulun opettajaluetteloissa mainittu.

Minä en kuuna päivänä panisi lastani tuohon oppilaitokseen, vaikka kielitaito (osittain sieltä) tarttuikin mukaani eikä saksankielen opettajista yksikään kuulunut näihin ikäviin opettajiin.

Mitä tulee elitismiin, niin tottahan on, että lähes meillä kaikilla (ainakin minun luokkani oppilailla) oli, mitä taloudellisiin seikkoihin tulee, mitä parhaimmat lähtökohdat kotiemme puolesta, mutta toisaalta luokan kokoonpano muuttui vuodesta toiseen ja joskus keskenkin lukuvuotta, sillä koulun oppilaista moni tuli perheistä, jotka siirtyivät vanhempien työn perässä maasta toiseen. Tämän vuoksi ystävyyskuviot menivät kerta kerralta uusiksi ja tietynlainen kilpailu nokkimisjärjestyksen aikaansaamiseksi oli jatkuvaa. Ei kivaa.

i]

Vierailija
16/37 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiitos

Vierailija
17/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuon koulun. Ja olen ihmetellyt koko ikäni, kuinka niin moni ihminen muistelee lämmöllä niin koulutovereitaan kuin opettajiaankin. Minä kierrän koko rakennuksenkin kaukaa.

Vierailija
18/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuuden vuoksi selvennykseksi: nuo ihmiset, jotka muistelevat kouluaikaansa lämmöllä, ovat käyneet koulunsa muualla, eivät tätä Saksalaista koulua!

Kävin tuon koulun. Ja olen ihmetellyt koko ikäni, kuinka niin moni ihminen muistelee lämmöllä niin koulutovereitaan kuin opettajiaankin. Minä kierrän koko rakennuksenkin kaukaa.

Vierailija
19/37 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat aloittamassa syksyllä Saksalaisen koulun. Minkä niminen tämä kiusaava opettaja on? Voitko edes kertoa onko mies vai nainen ja nimikirjaimet?

Vierailija
20/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ensimmäiset 9 vuotta Deutsche Schulea ja tuntui, että olin vapautunut elinkautisvankeudesta siirryttyäni suomalaiseen lukioon. Lieneekö sattumaa, mutta myöhemmin tavatessani koulutovereitani siirtyivät keskustelumme aina takaisin koulun painostavaan henkeen, koulukiusausmentaliteettiin, jota useat silloiset opettajat tukivat avoimesti. Osuin jokin aika sitten koulun nettisivuille ja oli helpottavaa huomata, ettei yksikään sen aikaisista opettajista enää ole koulun opettajaluetteloissa mainittu. Minä en kuuna päivänä panisi lastani tuohon oppilaitokseen, vaikka kielitaito (osittain sieltä) tarttuikin mukaani eikä saksankielen opettajista yksikään kuulunut näihin ikäviin opettajiin. Mitä tulee elitismiin, niin tottahan on, että lähes meillä kaikilla (ainakin minun luokkani oppilailla) oli, mitä taloudellisiin seikkoihin tulee, mitä parhaimmat lähtökohdat kotiemme puolesta, mutta toisaalta luokan kokoonpano muuttui vuodesta toiseen ja joskus keskenkin lukuvuotta, sillä koulun oppilaista moni tuli perheistä, jotka siirtyivät vanhempien työn perässä maasta toiseen. Tämän vuoksi ystävyyskuviot menivät kerta kerralta uusiksi ja tietynlainen kilpailu nokkimisjärjestyksen aikaansaamiseksi oli jatkuvaa. Ei kivaa. i]

ainakin yksi kiusaava opettaja löytyy koulun nettisivuilta vieläkin. Yhtään ystävää ei koulusta jäänyt oli se "nokkimisjärjestys" ja kilpailu sen verran stressavaa. Toki tervehditään jos kadulla törmätään mutta ei muuta. Mutta ohi on ja onneksi!