mieheni puhuu aina pettämisestä..
Jankuttaa samaa mantraa, että ei koskaan antaisi pettämisä anteeksi vaan jättäisi heti.Tämä on ok, mutta kun en ole pettänyt, enkä antanut aihetta uskoa niin koskaan tekeväni. Sitten sanoo että kaiken muun antaisi minulle kyllä anteeksi. Mistä tämä kertoo?
Kommentit (10)
ja seurusteluvaiheessa. Ja kihloissa. ja naimisissa. Ja lapsiperhearjessa...
ja seurusteluvaiheessa. Ja kihloissa. ja naimisissa. Ja lapsiperhearjessa...
ja siitä että taitaa itseään kutkuttaa kuitenkin ajatus pienestä syrjähypystä.
mut jos on hyvä mies, en kai heitä pihalle vaikka jankuttaakin yhdestä asiasta liikaa. Ihmettelen vaan miksi, eikö luota minuun vai mikä lie...
niin tuntuu siltä että itsetunto ei ainakaan voi olla kovin korkea. Ikään kuin pelkäisi sinun mahdollisia tekojasi ja haluaa muistuttaa asiasta koko ajan.
Itse ainakin ihmettelisin mikä on takana, jos vuosia asiasta pitää keskustella. Eiköhän se riitä että seurustelun alkuvaiheessa asia puidaan läpi. Ja ehkä myöhemmin joitakin yksittäisiä kertoja, jolloin asiasta puhuttaisiin, esim. jonkin sopivan tilanteen nostaessa asian ajankohtaiseksi.
Ennen kaikkea itsestään. Häntä on ehkä petetty aiemmin, ehkä jopa useamman kerran - ja hänen on vaikea uskoa, että voisi olla olemassa nainen, joka ei häntä pettäisi. Ongelma on miehesi pään sisällä, ei sinussa, et voi tehdä mitään vakuuttaaksesi miehellesi, ettet ole pettänyt etkä aio pettää. Hänen täytyy ensin itse tulla sinuiksi oman miehisyytensä kanssa (luultavasti hän uskoo, että pettäminen johtuisi jotenkin hänestä, että hän olisi huono sängyssä tai varustus olisi liian pieni tai mitä lie), ja tajuta, että on rakastettava juuri sellaisena kuin itse on. Ts. oppia rakastamaan itseään.
Mun mieheni oli aivan samanlainen ensimmäiset kolme vuotta, jankutti aivan jatkuvasti ja päivittäin juuri sitä, ettei ikinä voisi antaa anteeksi pettämistä. Tämä aika sisälsi niin seurustelua, kihloissa oloa, naimisssa oloa, raskausaikaa kuin vauva-arkea, ja lopulta päädyttiin parisuhdeterapiaan, koska keikuimme jo eron partaalla, asumuserossa. En ollut pettänyt enkä edes harkinnut koko asiaa, mutta mieheni kaksi edellistä suhdetta olivat kaatuneet pettämiseen, tyttöystävät olivat pettäneet ja lopulta lähteneet toisen miehen matkaan. Tästä minä sitten jouduin kärsimään... Parisuhdeterapiassa terapeutti sanoi miehelleni, että hän tulee ajamaan mut pois luotaan, jos ei lopeta jankuttamistaan. Olin itse sanonut ihan samaa miehelle muutaman kerran, mutta sillä ei ollut mitään tehoa. Kun tämä täysin tuntematon terapeutti sanoi sen, mieheni sai lopultakin jonkun valaistuksen ja YMMÄRSI, että todellakin se jatkuva jankutus ajaa meitä eroon toisistamme. Se loppui siihen, ja nyt kaksi vuotta tuon valaistuksen jälkeen olemme lähentyneet toisiamme uudestaan, jopa sen verran että toinenkin lapsi saatiin :)
pelkää että menttää sinut
Mustasukkainen mies...
saan mennä kavereille ja olla yötä kun toiseen kaupunkiin menen, tosin teen sen vain kerran vuodessa. Ei vahdi puhelinta tms.. Tämä on ikäänkuin vaan muistutusta, vaikka en tosiaankaan ole unohtamasssa. Enkä pettäisi vaikka se on luvallista. Ja mieheni sanoo uskovansa sen. Myös minä luotan häneen.
ap
vahtinut puhelinta tai muutakaan, mutta oli silti tosi mustasukkainen, ja epävarma. Se ilmeni vain tuolla jankutuksella.
- 9
kuulostaa siltä, että käy itse vieraissa.
Hyvä puoli tuossa on se, että on todella kokematon tapaus, kun ei osaa paremmin peitellä.