Muita, joita tympii koko ilmastonmuutos vouhotus?
Mielestäni on epäreilua, että tavallisia tallaajia syyllistetään ja painostetaan estämään omilla toimillaan ilmastonmuutosta. Sen sijaan nuo isot herrat lentelevät koneilla ympäri maailmaa ja tekevät itse todella paljon hallaa luonnolle.
Kommentit (9)
ilmasto on muuttunut vuosimiljoonien aikana lämpimästä kylmään ja toisinpäin vuoristoradan lailla. Ihmisellä ei ole valitettavasti keinoja vaikuttaa asiaan. Joten hyväksykäämme asia ja jätetään ilmastovouhottajat omaan arvoonsa. Voi tulla helvatan kuumaa tai sitten jääkausi, who knows :)
Ilmasto muuttuu tai on muuttumatta enkä mä voi siihen vaikuttaa mitenkään.
Jos voisin, tahtoisin, että olisi aina lämmin. Kylmimmillään ehkä +6 astetta. Lunta voisi olla tammikuussa ehkä pari kolme senttiä maassa ihan vaihtelun vuoksi mutta muuten talvi saisi olla kuiva ja lämmin. Kesät tietysti lämpimiä muttei mitään 30 asteen helteitä kuitenkaan.
Lentokoneella lentäminen (matkustaja tai politikko) on yhdentekevää.
Minusta oleellisempaa on että maailmassa on perhanasti yhtiöitä jotka saastuttaa varmaan yksin enempi kuin Suomi yhteensä -minusta meidän hyvinvointivaltioiden pitäisi enempi käyttää yhteistä voimaa ja laittaa resursseja, miettiä porkkanoita ja piiskoja niin että nämä todella vahingoittavat tehtaat saadaan kuriin.
Sitten kun aletaan olemaan samalla tasolla, voidaan alkaa keskittymään mitä voidaan yksilötasolla enempi tehdä.
* Porkkanaksi voidaan vaikka laittaa joku taso, jonka hyvinvointivaltioilla jo varmasti on mutta joka innostaa jossain Kiinassa tekemään muutoksia.
Tuntuu turhauttavalta, että me maat jotka ollaan pidempään katsottu tehtaiden päästöjä saadaan selkään -jos ei taas paranneta tapoja lisää, kun samaan aikaan joku toinen tehdas raiskaa 20 kertaa enempi!!!
No, onhan se hienoa että mietitään omaa jälkeä ja plaa plaa mutta nytkin meillä on keittiössä valo päällä ja luultavasti kahvinkeitin porisee turhaan.
Mutta se ei ole mitään siihen verrattuna mitä jotkut tehtaat syytää jatkuvasti ilmaan!! Ei vaikka laskisitte meidän kaikkien sähkönkulutusta.. :)
On se vaan kiva että meillä on kylmät talvet ja sähkönkulutusta ei oteta siinä mielessä huomioon. Hyvä se on joittenkin etelä-eurooppalaisten myhäillä.
Kaikki Suomalaisen metsän haukkuminen ottaa kupoliin ja rankasti: kaadetaan koko paska pois ja katsotaan miten käy maapallon "keuhkojen". :(
koska se ei kohdistu toisiin ihmisiin. Kun ihmisiä perinteisesti on yritetty hallita pelolla, hallinnot kehittelevät aina jotain pelättävää. Verrattuna esim. kylmään sotaan ilmastovouhotus on ihan kiva harraste. En tajua miten kukaan aikuinen ihminen sitä olisi ottanut vakavasti, mutta olenkin paljon keskimääräistä älykkäämpi, ja siksi massojen käytös on minulle useinkin mysteeri.
Minulle on joskus opetettu bilsantunnilla, että ilmastonmuutos tekee kylmän kylmemmäksi ja lämpimän lämpimämmäksi..
Jos Suomalaisten tutkijoiden tuloksia ilmastosta aletaan väärentelemään, niin minusta semmoset tutkijat pitää laittaa saunan taakse.
Jos ilmastonmuutoksen varjolla saadaan ihmiset kunnioittamaan luontoa ja lopettamaan saastuttaminen, niin HYVÄ!
Otetaanpa esimerkiksi ruostumattomasta teräsksestä valmistetut ruokailuvälineet:
Outokumpu tekee peltiä hyvin vertailukelpoisilla päästöillä ja Hackman tekee niistä veitsiä ja haarukoita jne. AV-mamma ostaa niitä nipun Iittalan tehtaanmyymälästä.
Kumpi aiheuttaa CO2 päästön, Outokumpu vai AV-mamma?
kun se ei ole millään tavalla henkilökohtainen uhka. Kohistaan tosiaan kaikessa rauhassa siitä, ettei kukaan keksi mitään pelottavampaa. ;-)
koska se ei kohdistu toisiin ihmisiin. Kun ihmisiä perinteisesti on yritetty hallita pelolla, hallinnot kehittelevät aina jotain pelättävää. Verrattuna esim. kylmään sotaan ilmastovouhotus on ihan kiva harraste. En tajua miten kukaan aikuinen ihminen sitä olisi ottanut vakavasti, mutta olenkin paljon keskimääräistä älykkäämpi, ja siksi massojen käytös on minulle useinkin mysteeri.
Mua tympii se että suurin osa kansalaisista pitää selviönä että ilmastonmuutos on tieteellinen fakta. Olen epäillyt ilmiön todenperäsyyttä ennenkin ja Ylen dokkari aiheesta lisäsi epäluulojani.
http://areena.yle.fi/video/602461