tuosta äidin jaksamisesta
pointti. Uskotteko te että tänä päivänä ollaan ehkä enemmän "väsyneitä" kun ennen koska se on tämän päivän juttu. Heti kun tuntuu raskaalta ja on vähän väsynyt niin vajotaan siihen kuoppaan että "mulla-on-raskas-elämä". Ennen sitä vain jatkettiin, ei ollut vaihtoehtoja. Ukskon että monella tänä päivänä valittaa turhaan eikä ITSE yritä tarpeeksi vaan odottaa apua jostain. Vauva- ja pikkulapsiaika ON rankkaa (4 lasta mullakin), siitä ei pääse mihinkään. Toisilla vain tulee raja vastaan nopeampaa tai sit ovat kuvitellut jotain ruusuillatanssimistaaikaa. Ennen tiedettiin että ELÄMÄ on rankkaa ja lähtökohta oli se.
Kommentit (22)
ihmetyttää tämä mennen ajan romantisointi.
Kyllä silloinkin on oltu ihan vitun väsyneitä suoraan sanottuna. Äidit ovat tappaneet vauvojaan ja isät perheitään, on tehty laittomia abortteja, lähetetty lapsia sukulaisten nurkkiin on omat voimavarat ei ole enää riittäneet jne. Viinaa on juotu, on tapeltu ja jätetty lapset heitteille. Tänä päivänä suurin osa vanhemmista sentään huolehtii lapsistaan, kasvattaa ja suojelee ja samalla yrittää itse suoriutua muista yhteiskunnan paineista.
Ja jos vähääkään jaksat tutustua vaikka ihan Suomen historiaan niin huomaat, että ihan yhtä lailla porukka on kiladellut ja joutunut mielisairaaloihin, osaa on hoidettu eristyksissä omassaa kodissaan sukulaisten avulla. Terveyttä on yritetty hoitaa vaikka millä kyseenalaisilla keinoilla, tehdä melkein mitä vain, että oma fyysinen ja henkinen vointi olisi parempi.
Ihan turha siis lässyyttää siitä, että ennen tiedettiin elämän olevan rankkaa ja siihen osattiin suhtautua. Se ei pidä paikkaansa.
että yhteisessä makkarissa ois jotain huonoa.:DDD VAan et omat huoneet vielä sen lisäks.:)
AIVAN kaikki valmiina. Mielellää molemmille omat huoneet, yhteinen makkari, kakki uusimmat tekniikan välineet, kalliit huon