Tuttavani nukuttaa lapsensa videoiden avulla :(
Heillä 3v lapsi riekkuu pystyssä puolille öin. Eikä ihme. Nimittäin tuttava miehensä kanssa pistävät illan tullen lapselle videota videon perään pyörimään. Lapsi siis pesulle, sänkyyn ja sitten videoita kunnes nukahtaa. Menee usein kuulemma puolille öin kun Teletapit kelataan jo viidettä kertaa alkuun.
Olin heillä käymässä eilen illalla klo: 9 kun lapsi juuri pistettiin makuulleen telkkarin eteen :(
Kommentit (49)
Kirjoituksia tähän mennessä 46. Suurin osa paheksuu ap:n käytöstä.
Oisit sanonut mulle suoraan, kiva lukea täältä. Olet aika selkäänpuukottaja, ei ole pakko tulla meille jos noin häiritsee.. :(
2 aikuista, kyllä pitäis pystyä parempaan. meillä oli jossain vaiheessa 3 alle 2,5 vuotiasta, ja kaikki saatiin ilman videoita nukkumaan.
Kaveri tekee samoin. On tehnyt jo monta vuotta, vanhempi lapsi on kolmannella koulussa ja kuopus eskarissa. Illalla iltapalan jälkeen pesulle ja sitten molemmat muksut omiin huoneisiin ja sänkyyn videoita tuijottamaan.
On käynyt mielessä sekin kun kaverin kuopuksella on ADHD, niin olisko jo senkin takia hyvä rajoittaa noita leffoja yötä vasten? En kyllä oikeesti tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta on käynyt mielessä.
nukutusmetodi! Kyllä meilläkin videoita katsellaan, mutta ei kyllä nukkumaan mennessä. Musta videoita voi ihan hyvin katsella, kun mieli on virkeä, mutta että siihen visuaaliseen kaaokseen turtuu niin, että nukahtaa... Huh, huh.
Mutta olipa ap:kin moukka, jos oletti auttavansa siten, että kertoi vaan, miten meillä tehdään ja oletti, että se toimii kaikilla. Toki ihanaa jos toimisi, ja ehdottomasti kannattaa yrittää. Mutta kun minäkin olen nukuttamalla nukuttanut yhtä tenavaa, joka muuten olisi loikkinut pitkin seiniä ja pelkäsikin, niin ei tuollaiset ap-kommentit olisi silloin kivalta kuulostaneet. No, riippuu siitä missä äänensävyssä neuvo on annettu.
Mutta meillä tosiaan ei IKINÄ lapset nukahtaisi edes iltasatuun (on sekin kai liian kiinnostavaa), saati sitten videoon. On niitä lapsia monenlaisia.
Ei viitsi edes luetella mitä kaikkea haittaa tuosta on lapsiraukalle. Surku tulee pientä! Idioottivanhemmat :(
mun 4v joka katselisi lastenohjelmia enemmän kuin laki sallii ei todellakaan halua katsella niitä väsyneenä. Pitkillä automatkoillakin kun pyytää sammuttamaan dvd:n tietää, että kohta nukahtaa.
Pikku kakkosen jälkeen ei kannata katsoa mitään jos haluaa, että lapset joskus nukkuu.
Perheessä on myös vauva, jonka iltakitinöihin ilmeisesti menee paljon aikaa, eli siksi vissiin tämä ratkaisu. Pääsevät helpolla esikoisen kanssa kun video toimii nukuttajana.
Olen järkyttynyt!!!
ap
puolustaa tv:n katselua nukahtamisen apuna???!!!