Olen 38-vuotias. Vieläkö kannatttaisi yrittää lasta?
Kommentit (27)
Sähän oot jo rollaattorilla käpyttävä mummu, toinen jalka haudassa. Ajattelisit nyt minkä kärsimyksen lapsellesi(?) aiheutat.
terveisin tuo 44v ja rv 21, uskaltaa vihdoinkin uskoa tähän
Onhan tässä naitu vuosia, muttei mitenkään vakavasti. Sellaisella periaatteelle vaan, että tulee jos on tullakseen eli ei ehkäisyä. Joskus on naimisella ollut taukoakin useita kuukausia. Edellinen lapsi on 8v. Että miten tuohon nyt vastaisi kun kysyttiin, kuinka kauan on yritetty...
Eka lapsi 39v, toka 41v ja kolmas heti tulossa. On hyvin yksilöllistä hedelmällissyys ja ikä asia. Jotkut tärppää 50v ja toisille vaikeaa alle 30
synnytin esikoiseni kolmeysinä. Kuvittelin olevani tosi vanha, vielä senkin jälkeen kun neuvolalääkäri purskahti nauruun: "Et sää ole kuule vielä vanha, ensisynnyttäjäksikään."
Hyvin meni yöt, jaksamiset muutenkin. Ikä on asenne. En tuntenut itseäni muukalaiseksi vieraalta planeetalta, kun olimme 26-vuotiaan kaksilapsisen äipän kanssa hiekkalaatikolla samanikäisiä lapsiamme kaitsemassa. Joskus tuntui jopa niin, että hän oli asenteeltaan toisaalta järkevämpi, toisaalta ehdottomampi, jyrkempi kuin minä. Sama se, lapset viihtyivät, äidit myös.
Nyt jos koskaan, olisi minun neuvoni. Itse tiedät, onko se sinun tilanteessasi oikea.
nyt mulla on niitä neljä.
Av:n mukaan mun tietysti pitäisi viedä kaikki saunan taakse, koska lapsille on niin traumaattista kun on mummoäiti äitinä.
omaa ikää 39. en koe itseäni liian vanhaksi, mutten kyllä enää tämän jälkeen lähtisi lapsia tekemään.
kyllähän sitä pakosti joskus miettii, että olen melkein 60, kun lapseni täyttää 20. oma rajani lasten tekoon menee 40:ssä, muuten haluaisin noita ihanuuksia vielä pari lisääkin.
Jos haluat lapsen, miksi ei???
Toivottavasti tarppaa pian.
Jos on kolmeysi ja jo parin lapsen äiti, on tilanne ihan eri kuin raskautumista vasta harkitsevan, se on selvä se. Jos vaihtoehtona on jäädä lapsettomaksi, pitääkö se tehdä a) yleisen mielipiteen vuoksi, b) siksi ettei itse uskalla c) antaa kohtalon päättää?
Mulla kolmas tulossa ja olen 33v. Nyt jos ihan viime hetki mulle... En jaksas aloittaa alusta joskus 38v.
mutta jostain syytä (biologinen kello) ei tee tuskaa nelikymppisenä odottaa. Nuorissa äideissä en kadehdi muuta kuin sitä huolettomuutta: jotenkin asiat järjestyvät. Ja niinhän ne tekevät.
koen itse olevani liian vanha.
kunhan kysyin mitä mieltä olette.
ap
Omapa on elämäsi. Miksi haluat vertaistukea, kun en tarvitse sitä?
Ootko oikeesti 38 vaiko sittenkin 18v?
oli kannustavia, joo tottakai, yritä vaan!
Ja sitten tämä pösilö ei ollut edes tosissaan :DD
Omapa on elämäsi. Miksi haluat vertaistukea, kun en tarvitse sitä?
kun tiedän itse etten ole enää nuori
ap
Surullista jos joku on jo alle nelikymppisenä vanhus.
En ole myöskään nuori. Olen siis keski-ikäinen.
ap
onko sulla lapsia ennestään ja minkä ikäisiä?