Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan antanut lapselleen exän sukunimeä?

Vierailija
10.12.2009 |

Meillä on yhteinen lapsi exän kanssa. Kaikilla on sama sukunimi.

Sitten erosimme ja pidin exäni nimen.

Nyt on uusi lapsi uuden miehen kanssa ja tämä uusi tulokas sai exäni sukunimen.

Miksi se aiheuttaa kulmakarvojen kohottelua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä osoitetaan suvun rajat. Eihän uusi lapsi kuulu ex-miehesi sukuun.

Vierailija
2/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sukuni olisi hänen ex:än ja heillä olisi myös lapsia. Kun te saatte lapsen, mies tahtoisi lapsellenne oman (=ex:än) sukunimen. Suostuisitko?

Itse olen aika liberaali ihminen, mutta tuollainen ei minusta ole sopivaa. Ja en todellakaan suostuisi siihen että minun lapseni on mieheni ex:än sukuniminen, joten en koskaan voisi sellaista mieheltänikään vaatia.

Uskon että joskus lapsikin asiaa alkaa ihmettelemään, miksi hänen sukunimensä tulee suvusta johon ei kuulu?

Miksi olette ratkaisuun päätyneet? Veikkaan etttä eksäsi nimi oli "hieno" ja haluat sen pitää ja lapsesi samalle "hienolle" nimelle...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei oma lapsi saa hänen nimeään. Sen vielä ymmärrän että lapsi saa ÄITINSÄ sukunimen! Siis että lapsi saa joko isän/äidin oman sukunimen eli sen nk. tyttönimen. Mutta en sitä että joku tekee lapsen joka saa vaimon entisen nimen, älytöntä.

Vierailija
4/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sukuni olisi hänen ex:än ja heillä olisi myös lapsia. Kun te saatte lapsen, mies tahtoisi lapsellenne oman (=ex:än) sukunimen. Suostuisitko? Itse olen aika liberaali ihminen, mutta tuollainen ei minusta ole sopivaa. Ja en todellakaan suostuisi siihen että minun lapseni on mieheni ex:än sukuniminen, joten en koskaan voisi sellaista mieheltänikään vaatia. Uskon että joskus lapsikin asiaa alkaa ihmettelemään, miksi hänen sukunimensä tulee suvusta johon ei kuulu? Miksi olette ratkaisuun päätyneet? Veikkaan etttä eksäsi nimi oli "hieno" ja haluat sen pitää ja lapsesi samalle "hienolle" nimelle...?

Sitä päivää ei ole vielä tullut, joten pakolla vauva sai exäni sukunimen.

En kehtaa vehdata nimiä edestakaisin (että olisin ottanut tyttönimeni).

Vierailija
5/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen miettinyt asiaa kuitenkin. Siis sitä, että omistaako nainen sukunimeään, oli se sitten isältään tai joltain muulta (esim. exältä) "saatu". Minusta naisella on ihan samanlainen oikeus nimeensä kuin miehellä eli minusta tällainen on ihan ok.

Ja siis olen itse ihan perinteinen ydinperheihminen (itsellä miehen sukunimi ja koko perheellä sama sukunimi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi