Ruuan laittoon uutuuksia
Eli.
Ärsyttää ku on aina samat ruuat mitkä pyörii; jauhelihakastike, lasagne, laatikot yms muut "perus" ruuat. Olisiko kellään heittää joku helppo, suht` nopea (valmistusaika max.1,5h) ruoka idea meille? :)
Kommentit (5)
Meidän muksujen 6v ja 8v suosikiruokia on: pinaattikeitto (Rainbow pakaste)
kasvissosekeitto, päälle reilu keko raejuustoa
kanarisotto (oikeasta risottoriisistä)
kalakeitto (kermaa ja voita!)
silakkapihvit + perunamuusi
tonnikalasalaatti (pitää olla riisiä ja he-ma-pap joukossa)
ryynimakkarat + perunamuusi
lämminsavulohi
makaronilaatikko ihan perusversiona
Kerrotko valmistusohjeen!
Ja myös silakkapihveistä! Olen aika arka kala ruokien laitossa, jotenkin aina jänskättää jossei osaakkaan tehdä oikein...
tonnikalaa paloina
tomaattimurska yrttimaustettu
sipulia
oreganoa
vehnäjauhoja
margariinia
maitoa
suolaa
tee valkokastike, ja lisää joukkoon sipuli hienonnettu, lisää tomaattimurska ...annna hautuaja viimeisenä tonnikala ja mausteet, tarjoa spagetin kera
Ryynimakkarat on helppoja.. =0) Paistaa pannulla, kunnes ovat ruskeita. Kuoreen kantsii tökkiä reikiä, niin ei räjähtele, mutta jätä kuori paikoilleen kuitenkin.
Muusi: keitä n. 1½kg (meidän annos!!) jauhoisia perunoita kypsäksi suolalla maustetussa vedessä. Kaada vesi pois, muussaa perunat sähkövatkaimella, kaada joukkoon n. 3dl lämmintä maitoa ja vatkaa kuohkeaksi. Jotkut laittaa voita nokareen lopuksi.
Silakkapihvit: laita syvälle lautaselle ruisjauhoja 2-3dl, suolaa n. 1tl ja ripsaus valkopippuria. Maista, suola saapi maistua. Huuhdo silakkafileet (300g) vedellä lävikössä, anna valua. Ota file kerrallaan ja kierittele jauhoissa, paista rasvassa pannulla keskilämmöllä ruskeaksi, ensin nahkapuoli ylöspäin. Käännä ja paista taas. Valmis. =0)
Jotkut laittaa 2 filettä päällekäin, väliin tilliä yms juttuja, mutta meillä nää simppelit menee lapsillekin kuin häkä.
maustamaton broilerinfilee
paprikamix (punanen, vihreä, keltanen)
punasipuli
cashewpähkinlitä (ite en laita ku en tykkää mutta jotku tykkää)
basmatiriisiä
suikaloit paprikat ja sipulin. paistat broilerinsuikaleet ja kasvikset pannulla, mausta soijakastikkeella. nopeaa ja herkullista ainakin mun mielestä. eikä tarvi muita mausteita.
en tiiä onko sulle erikoisempaa mutta mulle on sanottu että hyvää kun vähä erilaista.